Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Het hoost hier van de lucht, het gras word wel mooi groener maar straks graag weer een zonnetje!  Ik heb wat klusjes binnen waaronder een extra plank ophangen in mijn keukentje die 2x2 meter groot is, dan heb ik er weer veel extra ruimte bij. Vanmiddag naar de sportschool en voor de rest zien we wel wat er voorbij komt. 

Geplaatst

Hoi. Alweer op het werk. De ijspegel zit alweer op het vriespunt. Iets met dat ik te luid ben. 😝

Ik fluit gewoon met de vogels mee. Kan ik het helpen dat ze vals zingen? 
Anyway. Laterrr

Geplaatst

Joehoeeee (zwaait naar @Reacher) gelukkig heb ik het niet gehoord.

Goedemorgen, ik verschuif mijn dag (2 uur) werken van morgen naar vandaag. Morgen video afspraak psych en zoontje naar school brengen en dochter om half 1 op halen van 2 dagen kamp op Schiermonnikoog. 

En dan do t/m zo Motorvakantie in het Hemelvaartweekend, hoop dat ik het vol hou... Daar maak ik me wel zorgen om, al dit hele jaar.. Ik dacht toen ik me opgaf, dat ik verder zou zijn in mijn energie

Geplaatst

Goeie morgen iedereen,

Hey onze Reach. is er weer, wat fijn.

Ik, ik heb gisteren een rot-smakkerd gemaakt, niet meer normaal. Had een gietijzeren  soeppan van 20 ltr. met bloemen die ik wilde verplaatsen.

"Makkie" dacht ik, ïk moet alleen m'n voet optillen over het hondendekb......"klabats knal %^&*()(%$ Ja hoor daar lag, met m'n vingers onder de pan. Nou heb ik veel moeite met ze bewegen. Ze zijn opgezet en paars, maar niet getreurd, ga toch fijn naar de dagbesteding. Fijne dag kanjers,

499710306_122122925276819182_6235027042089334261_n.jpg

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers
regen hier, spijbelen van zwemmen, want nare tandartsafspraak straks.
(ja ik ervaar hemzelf  ook als naar)

@bolletje pas je een beetje op met die gekneusde schilder-vingers van je?
arnica smeren en van Dr Vogel innemen kan het herstel versnellen. sterkte:rose:

Vannacht tot 2 uur mn prachtige bieb-boek uit gelezen;
Als scheuren in de aarde van Clare Leslie Hall. Hoop dat het ooit wordt verfilmd.

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
even een bakje neerzetten hier, kan nog net voor het middag wordt. 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png
Heerlijk hè @lady jane zo te verdrinken in een boek... 

En @bolletje toch...  voorzichtig hoor, en geen kleedjes of dekbedjes op plekken waar gelopen wordt... ik hoop de je geluk hebt gehad en dat het bij blauwe plekken en wat verdikkingen blijft... 

Op voorhand wens ik je fijne dagen toe als jullie op pad gaan @Freekie...

Och hemel wat een zijksnor is die IJspegel toch. Vertel hem maar dat ik anders wel even een deuntje kom fluiten of zingen daar, dan piept hij wel anders: 
valser dan vals......

Hier weer droog @kunsie, het had wel wat meer mogen regenen wat mij betreft, in totaal is er de afgelopen dagen maar een paar mm gevallen, dat zet geen zoden aan de dijk dus. 

Geplaatst

Nou hier de boel weer overleefd maar t was een zware bevalling, ook voor de tandarts zelf.
Ik moest verdoving bijvragen en foto's  mislukten een keer of 6 dus teveel troep en straling gehad.
Maar als deze behandeling goed uitpakt hoef ik pas in januari terug te komen (als de verzekering weer wat dekt;))
want nu gaat er een deel van mn vakantiegeld richting tandarts. Ach, ik kreeg het toch niet op..............

Geplaatst

Ik mag morgen al over naar de andere afdeling ipv 9 juni

dan heb ik precies een week in de detox gezeten. 

ik ben na twee dagen radicaal met de medicatie gestopt de ergste afkick was voorbij en beter een beetje ziek dan ook weer nog eens van de benzos af te kicken. 

was de arts het niet mee eens Maargoed ik vond dat hij wel heel veel voorschreef en tenslotte voel ik zelf wel aan wat verantwoord is en niet. 

maar hun willen op hun beurt weer geen enkel risico nemen op een delier of iets. 

ik ga wel sommige mensen missen hier op de detox,ik had me nog zo voorgenomen om me niet te gaan hechten aan bepaalde personen 

dat is helaas mislukt 

maar ook dat hoort bij het proces 

Geplaatst

Goed je weer te lezen @Zbb dus dat is bijna 2 week eerder? En dan? Wat zijn jou vooruitzichten? En hoe gaat het met je boot en zeil? Ik las ooit dat je een nieuw zeil wilde, maar dat was nogal prijzig... Of loop ik achter in het nieuws? 

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Nou @Zbb, sterkte maar weer.
En nu gaat het lukken he !

Zondag krijg ik mijn hondje.
Alles is al klaar
Net voeding gekocht wat de fokker aan beveelde
En eindelijk weet ik dat het een teefje wordt, volgens de test een zachtaardig hondje dat graag bij je is.
Einde komt dus eindelijk in zicht.
heel blij mee

Geplaatst
26 minuten geleden zei Freekie:

Goed je weer te lezen @Zbb dus dat is bijna 2 week eerder? En dan? Wat zijn jou vooruitzichten? En hoe gaat het met je boot en zeil? Ik las ooit dat je een nieuw zeil wilde, maar dat was nogal prijzig... Of loop ik achter in het nieuws? 

Op de andere afdeling zal ik waarschijnlijk 3 maanden verblijven. 

en me grootzeil van de boot is inmiddels klaar en heb ik al een aantal dagen mee gezeild. 

ben er erg tevreden mee

de boot ligt goed vast,maar ik mis het wel hoor om aan boord te zitten,zeker als het mooi weer is. 

maarja in gebruik is het ook geen leven op de boot. 

Geplaatst (bewerkt)

De Stier heeft gisternacht lang met de Vlinder gepraat. Bleek dat het niet haar eerste zelfmoordpoging was. "Oh, wel 30 keer of zo" zei ze. Weet niet of ik me daardoor minder of juist meer bezorgd voel. Anorexia had ze ook gehad. En alcoholisme tijdens de paar maanden dat ze in Canada zat, maar daar is ze nu weer mee gestopt. Roken doet ze dan wel weer, teveel. Drugs niet. Of nou ja, als je een jointje niet meetelt. En haar ex was gewelddadig op diverse manieren.

Ik hoor het aan en raak langzaam verlamd, zo lijkt het wel. Ze is nog maar 20 😢 Wat moet ze jarenlang ongelukkig zijn geweest en hoe veel hebben wij niet gezien en begrepen. En verkeerd gedaan, denk ik er meteen bij, want ik doe weinig goed krijg ik het gevoel, behalve dan het zaakje financieel boven water houden. Waarom zei ze nooit wat?

Adem in adem uit. Maar het ademt heel zwaar vanavond. Ik wil zo graag eens rechtstreeks met haar praten maar het is nooit het moment. 's Nachts slaap ik elke keer 🫤

Straks toch gewoon proberen.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst (bewerkt)

Waarom lukt dat niet BJ? Wat gebeurt er dat een gesprek tussen jullie 2 niet lukt?

bewerkt door Moeps
Geplaatst

Misschien.. En we zouden niet met oplossingen en ideeën komen ;)misschien moet je gewoon openlijk toegeven bij haar dat je niet weet hoe je een gesprek aan kunt gaan en haar gewoon zo simpel als het is.. om hulp vragen daarbij.. En dan afwachten wat er gebeurt en verder niets forceren.. Het zaadje wat je dan plant heeft misschien tijd nodig om te rijpen voordat ze misschien met je zal praten uit haar zelf?

Geplaatst

Ik ga proberen je een advies te geven, Bumperjim. 

Toen ik die leeftijd was leerde ik mijn eigen vader kennen. Hij bleek de tofste man en de grootste vriend ever. 

Ik had het heel zwaar, gebruikte van alles. 

Ik probeer uit te leggen hoe hij het deed.

Hij was een vriend tegen wie ik alles kon vertellen zonder op mijn kop te krijgen. Hij luisterde en was bij me. Hij gaf niet veel advies, alleen als ik er echt om vroeg. Ik kon altijd (brak!) thuiskomen dan sliep ik in zijn bed en hij op de bank. Soms wekenlang. 

Achteraf terugkijkend was hij een soort vangnet waardoor ik me gesteund voelde. 

Ik weet nog wel eens dat ik (ik was uit geweest) nog om 15 uur smiddags in mn bed lag toen hij langskwam. Toen we aan de koffie zaten was ik zo brak, hij zei: over 20 minuten gaat de koffie werken. 

Juist omdat dat kon, hoefde het niet zo meer. Al die drugs waren niet interessant meer, omdat het geen verboden vruchten meer waren. De eerste stap op weg naar clean zijn van drugs was daardoor gezet. 

Misschien heb je daar iets aan. Naast haar staan, luisterend, met liefde, zonder oordeel. Ook als het weer tegenzit en misgaat. 

Geplaatst (bewerkt)

Lastig @bumperjim. Ik ben omringd door introverten, ook in mijn gezin. Daarmee dus ook omringd door raadselen en geheimen. Zelf was ik ook altijd een brandkast. Toen ik jong was kwam het niet eens bij me op om met wie dan ook over mijn problemen te gaan praten. Ik had er ook geen enkele behoefte aan. 

Niks forceren bedoel ik. Niet meteen aan komen lopen met routekaarten. Gewoon er af en toe zijn. Beetje liefde en aandacht geven. Samen zwijgen en over de velden kijken kan ook mooi zijn. Het deurtje gaat uiteindelijk wel een beetje open.

Sterkte met de situatie. Het is me allemaal nogal wat.

bewerkt door Oskar
Geplaatst (bewerkt)
8 uur geleden zei Moeps:

Waarom lukt dat niet BJ? Wat gebeurt er dat een gesprek tussen jullie 2 niet lukt?

Het is nooit het goede moment.

Eergisteravond laat kwam ze enigszins aangeschoten thuis van haar werk op de dorpscamping (nog even wat geborreld na afloop), en met een bebloede kop, de Stier meteen "wat heb jij nou?" (Ik lag al in bed), toen bleek dat omdat hier in het dorp om 23 uur de straatverlichting uit gaat, ze tegen een zwart foutgeparkeerd busje is aangelopen dat ze helemaal niet gezien had 😬 Het is denk ik ook echt waar. En omdat ze toen toch aan het vertellen was kwam de rest er ook uit, tot een uur of 2.

En nu wil ik het dus ook graag allemaal ff weten, maar zo makkelijk gaat dat niet. Trouwens zij is ook van de leerschool "alleen als ik dronken ben praat ik over mijn gevoelens".

Ik heb mezelf maar in slaap gejankt, dat moest misschien ook maar gewoon gebeuren. En nu weer door 😒

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Och @bumperjim, wat moet je het moeilijk hebben nu, wat moet je je machteloos voelen. 
Ja, je schuldig voelen, het lijkt wel of dat iets is wat we als ouder standaard in ons pakket hebben. 
En dan kan de hele wereld zeggen dat jij je absoluut niet schuldig moet voelen, toch voel je je zo. 
En ook ik ga zoiets zeggen: Jim, uit jouw schrijven proef ik altijd een enorme liefde voor jouw kinderen. 
Je laat ze hun leven leiden, je houdt van ze, je zorgt voor ze. 
Soms ben je gewoon machteloos. Het is niet anders, het is niet anders. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...