Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Wakker uit een schaatsdroom. Dat is mijn persoonlijke en vaak terugkerende variant op de klassieke freudiaanse vliegdroom. Ik schaats als een crack, met perfecte techniek, pootje over in de bochten, en steeds hogere snelheid. Op het laatst schaats ik ook gewoon over land en door huizen. Ik voel me dan euforisch en volledig vrij. Ik dartel, dans, zing en zoen. Het is dan even slikken weer wakker te worden in de realiteit, als ietwat in zichzelf vergrendelde jongeman, die weliswaar erg tevreden en soms zelfs gelukkig is, maar bij wie de levensenergie doorgaans binnenskamers blijft. Mooi werk, dat dromen. Ik moet nog eens een droomduider vragen wat die er verder van vindt. Of met een psychoanalyticus of andere groenzoeter eens diep afdalen in mijn onbewuste om te ontdekken wat daar - bedolven onder de sedimenten van het leven - nog allemaal bruist en borrelt en wat ik daarmee aanmoet. Dan weet ik misschien ook waarom ik soms ineens zo raar doe. Iemand anders nog gedroomd? %s om %s bewerkt door Oskar Etty, Fonny en Kunsie64 reageerden hierop 2 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Oskar: Iemand anders nog gedroomd? Ik herinner me niet iedere nacht mijn dromen. Ik droom dikwijls dat ik ergens op mijn vroeger werk ben, ik ben nu met pensioen. En over ex-collega's die al een hele tijd overleden zijn.
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 43 minuten geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Kunsie
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen allemaal, Ik droom heel weinig of ik herinner het me s'morgens niet, dat kan ook. Zou dat betekenen dat ik weinig te verwerken heb? Ik ben geen mens met veel geheimen maar nogal een open boek. Ik kan mijn ei goed kwijt bij een aantal mensen en zij doen dat ook automatisch terug. Zo leef ik het prettigst. Ik hoorde laatst Iemand zeggen dat je je vuile was nooit buiten moet hangen..ik zei toen dat je moet zorgen dat je geen vuile was hebt, dan hoeft je het ook niet buiten te hangen. karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 minuten geleden zei Kunsie64: .ik zei toen dat je moet zorgen dat je geen vuile was hebt, dan hoeft je het ook niet buiten te hangen. Die truc moet je me eens leren, dat bespaart veel aan waspoeder en electriciteit. 😉 Kunsie64 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 3 uur geleden zei Oskar: Wakker uit een schaatsdroom. Dat is mijn persoonlijke en vaak terugkerende variant op de klassieke freudiaanse vliegdroom. Ik schaats als een crack, met perfecte techniek, pootje over in de bochten, en steeds hogere snelheid. Op het laatst schaats ik ook gewoon over land en door huizen. Ik voel me dan euforisch en volledig vrij. Ik dartel, dans, zing en zoen. Het is dan even slikken weer wakker te worden in de realiteit, als ietwat in zichzelf vergrendelde jongeman, die weliswaar erg tevreden en soms zelfs gelukkig is, maar bij wie de levensenergie doorgaans binnenskamers blijft. Mooi werk, dat dromen. Ik moet nog eens een droomduider vragen wat die er verder van vindt. Of met een psychoanalyticus of andere groenzoeter eens diep afdalen in mijn onbewuste om te ontdekken wat daar - bedolven onder de sedimenten van het leven - nog allemaal bruist en borrelt en wat ik daarmee aanmoet. Iemand anders nog gedroomd? Dat lijkt me lekker wakker worden, uit een droom waarin je enorm geweldig bent 😁 Van vannacht herinner ik me niets, maar ik droom vaak dat ik in een enorm huis ronddwaal waar ik steeds nieuwe kamers ontdek. Dat huis is altijd een mengsel van het huis van mijn schoonpa en een groot huis in Delft waar ik een jaartje gewoond heb. Verder gebeurt er niet echt wat of zo. De Stier heeft altijd dromen waarbij ze een half uur nodig heeft om ze na te vertellen, met een enorm plot met wendingen -- teveel Netflix natuurlijk 🤷🏼♂️ %s om %s bewerkt door bumperjim
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen, Wat ik ervan heb onthouden is dat iedereen droomt, dat het een manier is waarop onze hersenen informatie verwerken en tot nieuwe verbindingen komen, maar dat je je droom beter onthoudt als je wakker wordt tijdens de slaapfase waarin je droomt. Ook als je je doorgaans bewust bent van wat er in je hoofd omgaat zou je je dromen makkelijker onthouden. Ik droomde vannacht over mijn dochter. Ze irriteerde zich aan mijn gezicht als ik op een bepaalde manier lachte. Niet fijn. Ik droom liever avonturen, dat ik steeds ontsnap. Of over huizen, ik droom ook vaak dat ik in een huis ben met heel veel kamers en rare gangen. Er is altijd een bibliotheek met een lekkere luie stoel. @Kunsie64, jij deed toch egym? Doe je dat nog steeds?
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Etty Ja dat doe ik nog steeds. Nu zo'n 8 maanden en ik heb er veel baat bij. Ik had 3 punten om aan te werken, een knie, mijn rug en een schouder. Alledrie heel veel beter geworden. Plus dat je er iets gespierder uit komt te zien, dat is een leuke bijkomstigheid. Had je al wel een keer gekeken bij een sportschool? Ze hebben lang niet allemaal Egym.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers. Tsja, dromen. Ik heb meestal nachtmerries, ook vannacht. Dussss, over naar de orde van de dag dan maar Een bakje.
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s O Oscar dat gevoel van heerlijk schaatsen ken ik, zaaaaalig gevoel. Een vliegdroom ken ik ook maar daar word ik bang van. Goeie morgen mensen, karin123 reageerde hierop 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Die schaatsdroom ken ik ook, hoe heerlijk als je dat zo moeiteloos kunt. Dus jij houdt ook in het echie van schaatsen @Oskar? Ik vind het zo'n beetje het mooiste dat je kunt doen in het leven, schaatsen over zingend zwart ijs door de polder, liefst met berijpt riet en knotwilgen langs de vaart. (Voor de mensen die het niet kennen, zingend ijs is niet poëtisch bedoelt, ijs kan dat echt als je erover schaatst. Het geluid begint ergens onder je voeten, zwelt aan tot een hoge golvende toon die wegrolt over de velden in de verte. Ik vind het iets magisch.) %s om %s bewerkt door Yana Oskar, lady jane en Hadocque reageerden hierop 3
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers 3 nachtmerries gehad, als puber, in de 20, en in de 30 jaar, daarna nooit meer. ik weet ze nog en erover denken maakt bedrukt. Maar ik ben dus een gezegend mens qua slapen en dromen. gisteren heel veel dutjes gedaan in de sauna en warme baden en toch erna ook weer heerlijk geslapen en blij wakker geworden. Wat een verschil met toen ik nog dronk, toen was ik nooit echt uitgerust.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s straks laatste vrijdagmorgen training van dit seizoen, en dinsdagavond de laatste ook voorlopig. De maandag avonden stoppen helemaal na begin juli, we heffen ons op wegens te klein clubje. Er komt geen nieuwe aanwas meer helaas. Voor mijn lijf ook beter om langzaam af te bouwen. Voor mijn psyche en ego niet. Maar ja C'est la Vie.
Oskar Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Grappig dat er meer mensen zijn die schaatdromen hebben. Ik dacht dat ik de enige was 🙃 Dromen over huizen van vroeger heb ik ook vaak. Dat je dan ineens weer blijkt te wonen in een huis van lang geleden. Ook in de droom tot je eigen verwondering. Dat zal wel teruggaan op een oergevoel van ontheemd zijn. En eindeloze veel dromen over mensen die rond mijn 20e in mijn leven waren. Maar dat komt omdat ik een beetje ben blijven hangen in de adolescentie. 1 uur geleden zei Yana: Dus jij houdt ook in het echie van schaatsen @Oskar? Zeker. Schaatsen met de wind mee is het mooiste dat er is. Handjes op de rug, en dan in die heerlijke cadans weerstandsloos voortzoeven. Gouden herinneringen aan lange tochten door de polders. En dan af en toe aanleggen in een dorpje bij een koek-en-zopie-tent. Maar dat is lang geleden. Schaatsen op een baan kan nog wel, ook hier in de stad, maar daar vind ik niks aan.
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Kunsie64: @Etty Ja dat doe ik nog steeds. Nu zo'n 8 maanden en ik heb er veel baat bij. Ik had 3 punten om aan te werken, een knie, mijn rug en een schouder. Alledrie heel veel beter geworden. Plus dat je er iets gespierder uit komt te zien, dat is een leuke bijkomstigheid. Had je al wel een keer gekeken bij een sportschool? Ze hebben lang niet allemaal Egym. Dank. Ik vroeg me af of zoiets vol te houden is, ik lees dat mensen het eentonig vinden. Ik ga me opgeven. Er zit er één op een mooie locatie in de natuur op fietsafstand. Ik verlies langzamerhand meer kracht, ik merk het aan van alles. Neem me steeds voor om thuis oefeningen te doen, maar dat wordt 'm niet. Vroeger ging ik voor de leuke bijkomstigheid als hoofdmoot, en dat motiveerde me niet genoeg om naar de sportschool te gaan, na de eerste fanatieke maand stopte ik er weer mee. Maar geen kracht meer hebben vind ik niks.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 23 minuten geleden zei Etty: Dank. Ik vroeg me af of zoiets vol te houden is, ik lees dat mensen het eentonig vinden. Ik ga me opgeven. Er zit er één op een mooie locatie in de natuur op fietsafstand. Ik verlies langzamerhand meer kracht, ik merk het aan van alles. Neem me steeds voor om thuis oefeningen te doen, maar dat wordt 'm niet. Vroeger ging ik voor de leuke bijkomstigheid als hoofdmoot, en dat motiveerde me niet genoeg om naar de sportschool te gaan, na de eerste fanatieke maand stopte ik er weer mee. Maar geen kracht meer hebben vind ik niks. Dat lijkt me typisch iets om met meerderen te doen, niet in je eentje, of je moet al een fanclub op instagram hebben die je dagelijks kan doorgeven hoeveel minuten per km je rent of hoeveel kilo je hebt getild 😁 Sandro reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 53 minuten geleden zei Oskar: . Dat zal wel teruggaan op een oergevoel van ontheemd zijn. Mja dat 🥲
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) @Etty Ik houd ook niet van eentonigheid. Maar elke oefening doe je 20 x in 1 minuut. Dan stap je over naar de volgende (ook in 1 minuut) en begin je met een andere oefening. Er staan bij ons 8 apparaten, dus doe je een ronde in 16 minuten. Ik doe 3 x zo'n ronde, dus ik ben zo'n 3 kwartier bezig. Dan heb je van boven tot onder al je spieren gebruikt. Daarnaast doe ik nog 15 min. roeien voor de conditie en nog iets voor de heupen op een ander apparaat. En je merkt na een paar weken al de verandering in je lichaam en dat is een mooie beloning waardoor je het goed vol houd! Wil je af en toe iets laten horen over jouw bevindingen? Zou ik leuk vinden. %s om %s bewerkt door Kunsie64 rapilos reageerde hierop 1
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja leuk @Kunsie64, ik zal je op de hoogte houden! Ik heb me opgegeven. Bedankt voor de info:). Kunsie64 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Deze middag had ik Kip, aardappelen en groentjes.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Weer de mist ingegaan paar dagen geleden. Dus ik kom weer gezellig op het jaarpact. De rem is stuk. Daarnaast besloten om een andere baan te gaan zoeken. Ik mis iets in deze en voel me al twee jaar alsof ik maar volhoud. Sandro reageerde hierop 1
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dapper @Lika en goed besluit. Vaar op jouw eigen kompas. Succes! Lika reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden