Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Gewekt worden door de zang van de merel die via het open raam binnenrolt. Mooie dingen. Intussen heeft de houtduif zich erbij gevoegd. Wat een prutser is dat dan zeg.

Verder ben ik erg tevreden met het resultaat van twee dagen ploeteren in de tuin. Gisteren de tuin propvol bollen gezet, die deze zomer kobaltblauw gaan bloeien. Een zwarte lelie, als eenzame koningin daartussen. En anemoontjes, want die zijn zo lief. Als pessimist zijnde denk ik al dat er wel weer niks van op zal komen. Zo kan het alleen maar meevallen.

Vandaag een flinke wandeling op het programma in de Biesbosch. Daar heb ik erg veel zin in. Ik geloof dat mijn levensvreugde voor een groot deel wortelt in de natuur.

bewerkt door Oskar
Geplaatst

Terwijl het de heersende mode is om je blind te staren op ellende en narigheid worden we ook nog steeds omringd door bizar veel moois. Aan ons de taak dat op te merken en in het geheugen op te slaan. Even knippen met de vingers. Naar het evangelie van Daniël Lohues.

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Ik sluit mij bij de vorige sprekers aan. 
Er is zoveel te genieten nog als je het wilt zien. 
En niet alleen de natuur is mooi, er zijn ook nog altijd zo verschrikkelijk veel 'mooie' mensen... 
Mooi, eerst maar even een lekker bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Goodmorning, vandaag wordt een heerlijk zonnige dag. Helaas zit ik de hele dag binnen vanwege werk, maar probeer af en toe even naar buiten te gaan. @Likajij had het laatst over reizen met de trein en dat inspireerde me, kreeg er ook ineens zin in en ben reisplannen aan het maken voor de zomer. Heerlijk het landschap te zien veranderen vanuit de trein, boeken mee, lekker alleen met mijn eigen gedachten. Het begint steeds meer vorm te krijgen, vind het voorbereiden al leuk.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Heerlijk, weer een stralende dag
Markt en later naar de tuin.
Water geven, graskantjes afsteken (denk ik)
Wil al weken mest strooien op het gazon, maar dan moet het bewolkt en regenachtig zijn.
en dat wil maar niet he ...

@lady jane

Strand vandaag ?

Geplaatst

ik hoop van wel Raps, maar zit nu met een beknelde zenuw in mn rug.
volley afgezegd. straks even mn massage ap. erop zetten en er het beste van hopen.
maar ik denk dat ik get gewoon forceer straks, eenmaal in beweging is de pijn te harden
en anders desnoods maar een pijnstiller.

goeiemooiemorgen trouwens nog frummers:sun:

Geplaatst

Dat zei de osteopaat hier ook tegen me. Pijnstillertje erin en gewoon rustig blijven bewegen, das beter dan de hele dag in bed gaan liggen kreunen elke keer dat je je omdraait. 

Geplaatst
4 uur geleden zei Rosee:

Goodmorning, vandaag wordt een heerlijk zonnige dag. Helaas zit ik de hele dag binnen vanwege werk, maar probeer af en toe even naar buiten te gaan. @Likajij had het laatst over reizen met de trein en dat inspireerde me, kreeg er ook ineens zin in en ben reisplannen aan het maken voor de zomer. Heerlijk het landschap te zien veranderen vanuit de trein, boeken mee, lekker alleen met mijn eigen gedachten. Het begint steeds meer vorm te krijgen, vind het voorbereiden al leuk.

Oh, wat leuk @Rosee. Zou bijna voorstellen samen te gaan… Veel plezier!

Geplaatst

Wat zitten er toch ontzettend veel mensen aan het bier en aan de wijn op vrijdagmiddag op de terrassen. Ik blijf daar nog steeds op letten, gek eigenlijk. 

Geplaatst (bewerkt)
25 minuten geleden zei Rosee:

Dat zou idd leuk zijn @Lika. Ik zal naar je zwaaien als ik je tegenkom:)

@lady janesterkte met de beknelde zenuw, niet fijn.:rose:

Voorlopig fantaseer ik alleen nog maar…. Wel met de trein naar Londen over een paar maanden. Volgens mij wonen wij in dezelfde plaats. Mocht je mijn treinenboek willen lenen ter inspiratie: stuur maar pb. Dan fiets ik hem langs!

Ja, beknelde zenuwen lijken me vreselijk. Hoe raakt zoiets weer ‘ontkneld’? 

bewerkt door Lika
Geplaatst

Allang weer terug van de tuin

Zonnebloemen uitgeplant naar buiten, eerst een heel stuk onkruidvrij gemaakt.

Twee uur weer naar huis gegaan, geslapen op de bank, net gegeten en zou zo weer naar bed kunnen, zo,n slaap...

Nu is het hier ook bloedheet op het balkon, misschien heb ik toch iets teveel gedaan de laatste tijd

Geplaatst

Toch idioot. Ik zit buiten op mijn balkon en het is bijna ‘te’ warm!

Naar de kapper geweest in het verzorgingstehuis van mijn moeder. Heb mijn moeder op de gang losgelaten. Kon ze beetje rondlopen. En kon ik zien wat ze dan doet. Richtinggevoel is nooit haar sterke punt geweest en na vijf jaar binnen zitten en inmiddels dementerend nog minder zullen we maar zeggen. Dus ze kwam er uiteindelijk gezellig bij zitten. IJsje gegeten en ik weer op de fiets naar huis. Geweldig! Het is win-win-win. Vandaag heeft een bedrijf àlles weggehaald in het oude huis. Ook prima. Het is goed zo. Ik heb (al huilend) afscheid genomen en mijn moeder heeft een doorstart gemaakt. De nieuwste geschiedenis is begonnen.

Geplaatst (bewerkt)

Lekker aan toegeven @rapilos! Je hebt inderdaad heeeeel veel gedaan. En moeheid hoort ook bij deze tijd van het jaar. 
Op mijn balkon is het ook warm. 

Wat ik zo leuk vind van dit balkon is dat ik op driehoog woon en een paar bomen voor en achter me heb. (Denk: situatie Tarzan, zonder de lianen:-) 

Ik kijk dus recht naar de boomtakken en de vogels erin!! Gisteren vlogen er hier trouwens nog twee zee-arenden over. En een paar dagen eerder ooievaars. Rijkdom!

bewerkt door Lika
Geplaatst

Als je denkt dat je teveel hebt gedaan, dan is het al te laat... :present: 

Ik heb de terugslag van mijn 2 uur werk, dinsdag en donderdag inmiddels meegemaakt, verwerkt en tja geen idee wat ik wilde zeggen... 

In ieder geval vanochtend en gistermiddag een aantal uur flink chaggy geweest en alles was me even teveel. Maar uiteindelijk heb ik vanochtend toch nog maar even een nieuwe garderobe aangeschaft in h&m, terwijl ik eigenlijk voor een zomerjas kwam... Zonder zomerjas vertrokken maar wel een shirt, 2 polo's, 2lange broeken en een korte broek rijker en maar 98 euro lichter.

Dus ik zie het weer positief, ondanks de terugslag wel een snel herstel! 

Geplaatst

Goedenavond! Druk hier, nou ja beetje. Alvast spul aan het uitzoeken voor de verhuizing. Inie jarig geweest, alweer 3 jaar. Ze heeft genoten van elk moment, heerlijk kind! Mini geniet weer van het mooie weer. Hoe is het hier? 

Geplaatst
1 uur geleden zei Rosee:

Wat zitten er toch ontzettend veel mensen aan het bier en aan de wijn op vrijdagmiddag op de terrassen. Ik blijf daar nog steeds op letten, gek eigenlijk. 

Rond de terrassen lopen? Als ik een terras voorbij kom kijk ik of er mensen bijzitten die ik ken.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...