Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen frummers, goedemorgen Claudius. 
De zon schijnt al gul, het wordt weer een mooie dag. 
Wel koud nog, de buitenthermometer zit nog onder de -5 zelfs.
Eerst maar even een bakje nu. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Verleden week, de dinsdag liet ik Femke inslapen, waarom verwijt ik me dat zelf? 

Tsja Claudius, heel herkenbaar. 
Veel mensen hebben last van schuldgevoelens als ze een huisdier hebben laten inslapen. 
Soms omdat men het gevoel heeft het te snel te hebben gedaan, soms omdat men denkt dat het te vroeg is gebeurd. 
Geen idee waarom. 
Bij één van onze huisdieren jaren geleden voelde ik me achteraf schuldig omdat ik vond dat we te lang hadden gewacht, Kees daarentegen verweet zichzelf dat we het te snel hadden gedaan.... 
Die zelfverwijten hebben dus totaal geen nut. 
En als ik jouw verhaal over Femke lees denk ik dat het haar tijd was, echt. 
Maar ik realiseer me ook dat ik die twijfel bij jou niet weg kan halen, dat zal moeten slijten. Sterkte Claudius. 

Geplaatst

@Lika wat een heerlijk bericht van jou. Wat fijn.. 

@Spirit, mooi dat je stukje bij beetje weer opknapt, fijn dat je contact met zbb hebt gehad. 
Jouw bericht laat niet erg veel te raden over, hoop dat hij toch weer de weg omhoog heeft gevonden... 

Geplaatst

@Yvonne Ik weet niet juist waarom ik dit allemaal plaats. Femke heeft verschillende fases in haar leven gehad. Als jong hondje was ze zeer speels en speelde ze met mij en mijn andere honden. Van de regen heeft ze nooit gehouden, van de sneeuw wel. Ze bleef ook zeer speels als ze blind werd en wat later kreupel. Naar het einde toe bleef ze vooral veel korte wandelingen maken, maar spelen wou ze al een tijd niet meer. Wel als er bezoek was wou ze steeds op mijn schoot liggen. Ik heb dikwijls getwijfeld of ze nog goed hoorde maar ze had duidelijk dementie. Op de deurbel die een verschrikkelijk lawaai maakt reageerde ze niet meer. Maar ze bleef zich dapper verzetten tegen andere lichamelijke kwalen. 

Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Verleden week, de dinsdag liet ik Femke inslapen, waarom verwijt ik me dat zelf? 

Dagpact

Claudius

Fonny🌞

Niet doen Claudius...ze heeft een prachtig leven gehad bij jou....jij was de beste voor haar

Geplaatst

Claudius je weet niet wat ze mankeerde hé? Als ze erg ziek was geweest was het misschien iets makkelijker.  En misschien horen die schuldgevoelens wel bij het rouwproces. Probeer ze maar te accepteren dan wordt het misschien een beetje makkelijker voor je. Of schrijf een briefje naar haar met je gevoelens.

Geplaatst
3 minuten geleden zei bolletje:

Claudius je weet niet wat ze mankeerde hé? Als ze erg ziek was geweest was het misschien iets makkelijker.  En misschien horen die schuldgevoelens wel bij het rouwproces. Probeer ze maar te accepteren dan wordt het misschien een beetje makkelijker voor je. Of schrijf een briefje naar haar met je gevoelens.

Jawel haar laatste groot probleem dat ze een week had, eerder wilde de dierenarts me niet ontvangen was dat ze volledig achteraan verlamd was. Maar ze leed erg aan dementie en had orgaanproblemen en nog andere problemen. Ik denk niet dat ze pijn had. 

Geplaatst

Hond staat al 5 minuten lang te zoeken naar een mol. Dat lukt vrijwel nooit. 1 keer trok ze er eentje uit de grond. Een mol kan vreselijk hard piepen. Van pure verbazing liet ze m vallen. Das ook wel zo fijn.

Netjes nul graden met een strakblauwe lucht. Ik kom straks te laat op mn werk 😝

9DC722D0-72DB-47A8-9D62-65573B3B01E1.jpeg

Geplaatst

@Claudius

Zoals jij Femke beschrijft denk ook ik dat het goed is geweest. Een dierenarts zegt dat ook niet zomaar. Die zijn meestal in dienst van de mensen om alles te doen wat nog mogelijk is.

Ik heb mijn vorige hond ook laten inslapen met 15 jaar. Ik moest wachten op mijn man tot hij er klaar voor was. Het was een behoorlijk grote hond. Wij hebben haar uit een asiel gehaald toen ze 3 maanden oud was. Ze heeft een prachtig leven gehad, veel buiten in de bossen. Als ik moest werken namen mijn ouders haar mee naar het bos. Ze liep altijd los. Mocht wel niet, maar er mag zoveel niet.:D En aan de fiets, dat vond ze helemaal geweldig.

Ze kon bijna niet meer opstaan 's morgens en moest zo hard haar best doen dat de stront eruit kwam. Ik kon het niet meer aanzien. Heb toen de dierenarts gebeld om haar thuis te laten inslapen. Het was een hele mooie dag in april. De dierenarts kwam en zij liep nog naar buiten en ging in de zon liggen. Wij zaten bij haar. Die dag hebben wij haar weggebracht naar het crematorium.

Weet je Claudius, ik doe altijd net of ze er nog is. Bijna elke middag ga ik met de nieuwe lummel naar het bos en doe ik net of ze meeloopt, wie weet.....

Geplaatst

Hallo allemaal! Wat verdrietig Claudius dat je Femke hebt moeten laten inslapen. Hier gaat alles goed, komt alleen een drukke tijd aan. Want... wij hebben een ander huis! Na lang wikken en wegen, rondkijken. Kinderrijke buurt, speeltuintjes dichtbij. Huis hoeveel we niet heel veel aan te doen. Nieuw aanrechtblad willen we. Verder vooral verven, sauzen. Begin mei de sleutel. Nog kleine twee weken en dan is inieminie al weer 3 jaar. Zo cliché, maar het gaat zo hard! 

Geplaatst

Oh ik lees een paar droevige maar ook leuke dingen.

Huisdieren die sterven..vreselijk! Ken dat gevoel. Meneer schildpad doet het nog wel goed. Wat trager en niet veel wijzer maar al bij al goed.

Nieuwe woonsten..supertof! Terug inrichten, plannen, creatief wezen. Like that 

Geplaatst (bewerkt)

Nah niet super vonnie 🥰

Ik las enkel gisteren even dus heb niet heel het verhaal van Lika mee maar het klonk een stuk prettiger dan waar ik nog zit.

Begin dit jaar weer in ziekte gevallen na een aanslepende situatie op het werk. In de eerste week van mijn ziekteverlof werd mama heel ziek. Dat had zo een mega effect op mij. Ik was al een jaar van mijn medicatie af, al bijna 5j terug aan het werk sinds de eerste burnout en nu sta ik niet letterlijk terug daar maar t scheelt niet veel. Dus ziekte werd verlengd, terug op medicatie.

Na 5 weken in het ziekenhuis en 3 weken in revalidatie, ligt ze nu op de dienst neurologie voor verder onderzoek.

t water is niet meer zo woest maar het is me een rit 

bewerkt door fleurtje

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...