Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik mis mijn Femke. Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 12-3-2025 om 04:19 zei Claudius: Ik mis mijn Femke. Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Fonny 🌞 Expand
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Slapen lukt blijkbaar niet. Ik probeer bezig te blijven. Het zou zo een makkelijke oplossing zijn, naar de winkel gaan, kasteelbier gaan kopen en drinken tot ik omval. Maar ik ga nog wat zondigen door koffie te drinken. rapilos, bumperjim, Spirit en 2 anderen reageerden hierop 5
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers. Jammer dat je niet hebt kunnen slapen @Claudius, maar wel begrijpelijk. Nou helpt al die koffie natuurlijk ook helemaal niet. Maar heel goed dat je niet naar de winkel gaat nu. Het zou je helemaal niets helpen. Een bakje maar even eerst
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Het zou tijdelijk de pijn en het snotteren weg helpen @Yvonne en dan als ik wakker wordt zou ik terug naar de winkel kunnen gaan. Alles om dat verdriet weg te nemen. Bijna alles.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja, dat zou kunnen @Claudius, maar ik denk eigenlijk niet dat het de pijn weg zou nemen, ik weet eigenlijk wel zeker van niet. En daarna weer naar de winkel.... ja, dan zal het gevolg zijn dat de drank inderdaad heel veel, zo niet alles van je wegneemt: het zou leiden tot een gedwongen opname ben ik bang. Niet doen @Claudius, je bent jouw maatje kwijt, dat is een enorm verdriet en een enorm zwart gevoel. De leegte is immens. Maar je mag jezelf niet kwijtraken nu.
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 12-3-2025 om 05:43 zei Claudius: Het zou zo een makkelijke oplossing zijn... Expand Dat is helemaal geen oplossing maar een probleem erbij. Je moet gewoon verdrietig zijn en huilen en je hondje missen. En een wandeling maken, thee drinken en goed eten. bumperjim en Bob reageerden hierop 2
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeie morgen iedereen, Vandaag maar rustig aan doen Claudius. Je wordt sterker als je niet drinkt, misschien is dat wel jouw leerproces.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) goeiemooiemorgen frummers @Claudius Femke verdient het dat je echt verdriet om haar hebt, en geen drankjank. Wordt ze gecremeerd? Zodat er een plekje voor je blijft om naar toe te wandelen eventueel? %s om %s bewerkt door lady jane bumperjim en Spirit reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Yvonne @lady jane Ik ga geen alchohol gebruiken. Ik heb al enkele goede gesprekken gehad vandaag. Ze wordt inderdaad gecremeerd. Maar ik heb geen speciaal aandenken nodig. Alles in mijn appartement doet me aan haar denken. @Yana @bolletje lady jane reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ach wat verdrietig Claudius. Wat zal je huis leeg aanvoelen. Mijn kat is inmiddels bijna 3 jaar geleden overleden maar ik mis haar ook nog steeds. Zo gaat dat met een huisgenoot dat bijna je kind is. Veel sterkte, blijf er met anderen over praten, delen helpt en verdriet hebben mag. Zorg goed voor jezelf, daar heb je meer aan dan je te verdoven en jezelf weer in de ellende te storten.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Grappig @Woman en @Wendy75 dat jullie ook zo bezig zijn. Ik heb geen zonnepanelen want ik woon in een bos. Maar als ik ze wel gehad had had ik daar ook wel mee gesjoemeld hoor! Ik sjoemel met gasflessen. (misschien is dat ook een idee voor jou Woman?) Ik heb een gaskachel aangeschaft die op groene gasflessen werkt.(schijnt milieuvriendelijker te zijn dan ander gas maar daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd) Daar zijn ik en de katten de winter mee doorgekomen. De kachel koste 119 euro en verwarmt ruimtes tot 40m2 net niet voldoende voor mijn huiskamer die 80m2 is maar is wel voldoende om bij echt heel harde kou een temperatuur te halen van 18 graden. En zo een gasfles, is in verhouding wel duur en toch altijd 15 kilo gewicht kunnen tillen. Lijkt me dus niet handig als je 10 hoog in een appartement woont en geen lift hebt. Maar toch, hier kost zo een fles nu 31,70, het systeem werkt met statiegeld en dat maakt het duur op dit moment. Omdat het statiegeld nu op 20 euro staat. 5 jaar geleden was dat nog 5 euro. Maar dat is maar een eenmalige uitgave daarna betaal je gewoon voor wat de gasprijs dan is omdat je dan je gasfles omwisselt. Persoonlijk zie ik het als een investering voor de toekomst. Als ik in de toekomst geld nodig heb, lever ik mijn gasflessen gewoon in en krijg er 20 euro voor terug, ook de flessen waar ik maar 5 euro voor betaald heb. Winst voor mij dus, ondanks mijn recalcitrante geest Ik blijf het gewoon heel leuk vinden, omdat het soms mijn tuin opruimt (koken op hout ruimt de tuin op) Mezelf testen of ik zonder comfort kan dat kan ik dus. En de uitdaging wat ik nog meer kan? Zo had ik van dit weekend de was weer gedaan en de droge was paste niet echt in mijn klerenkast. En toen vroeg ik me af hoeveel kleren heb je eigenlijk nodig? En dan hoor ik bij vroege vogels toevallig, een uitdaging om een jaar geen kleding meer te kopen. En ik vind het een leuke uitdaging dus ik ga dat doen. Maar dan heb ik nog wel een vraag.... Ga even een foto plaatsen want ik weet niet hoe dit ding noemt. Graag hoor ik de handleiding ervan want dan kan ik ook energie zuinig koffie zetten.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Oh huawei gaat niet met windows. Het is een kannetje met een stokje en daar zit een filter aan en dat moet je door het water drukken. Mijn vraag is, waar doe ik de koffie korrels? Op de bodem onder dat filter of juist boven dat filter? Of doe ik er eerst water in en dan de koffie erin? Ik snap er geen snars van. Maar ik weet wel dat we toen met de meeting wel koffie hebben kunnen drinken en dat was al leuk op zich. %s om %s bewerkt door Spud
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Spud: dat apparaat heer een cafetiere Hier de link hoe je er koffie mee zet. Succes! https://www.koffiekwaliteit.nl/koffie-zetten-met-een-cafetiere/ https://www.koffiekwaliteit.nl/koffie-zetten-met-een-cafetiere/?srsltid=AfmBOorsgS6DExtKfK0fftUGrIL10vByiQWdn5PpcoH5VtU5-MEk-hFB Maar houd er rekening mee dat deze koffiezetwijze meer cholesterol veroorzaakt.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Oké, ik heb een naam gevonden het noemt een cafétieren, is hier een koffie liefhebber die de werking van zo een ding kent?
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Had nog niet meegekregen dat je hondje is overleden @Claudius. Wat zal je haar missen. Natuurlijk heb je nu verdriet en dat mag. Drank lost dit verdriet niet op. Ze is 15 geworden en dat is een respectabele leeftijd. Heb ook mijn hond verloren en dat is nog niet eens zolang geleden. Ik heb veel gehuild, heel veel verdriet en dat heb ik nog wel eens, als er een filmje voorbij komt, waar zij rondwandeld, terwijl ik muziek aan het maken was.We zijn er nog niet aan toe gekomen, om iets van een urn te bestellen, haar as staat er nog. Ik neem aan dat je haar laat cremeren bij een dierencrematorium? Ik kreeg netjes bericht, wanneer dat plaats ging vinden en we hebben zitten janken. Hier moet je doorheen en dat kan jij @Claudius. Zonder drank!!!
Woman Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Gasflessen ben ik mee bekend, dat vond ik een heel gedoe. Ik zou wel iets willen met een veilige kaarsenhouder. Die aan kan blijven als ik de hondjes uitlaat. Ik denk dan aan iets van aardewerk wat ook warm wordt en dat vasthoudt. Een mini Finse kachel. Toen ik nog een gaskachel had was de waakvlam meestal genoeg om het iets behaaglijker te houden. Ik wil niet meer op gas dus daarom de gedachte aan een kaarsvlam & aardewerk. Maar alleen als het echt superveilig is.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Schijnt nog best behoorlijk ingewikkeld te zijn. Wel grappig dan dat er toen met die meeting mensen waren die ermee wisten te werken. Het leuke van alles is dat die dag toen iedereen een rol had en dus dat niemand zich echt uitgesloten hoefde te voelen. Dat denk ik dan, maar dat denk ik. Jammer dat het na zulke meetings, waar je een echte indruk van elkaar krijgt De spanning zo hoog oploopt zodat je recht tegenover elkaar kan komen te staan. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik naar meetings ben gegaan. Mijn eerste was heel raar, deze vond plaats op de veilige plek van tactus. Maar blijkbaar hadden ze een locatie uitgezocht die hetzelfde noemde als onze meeting en daar belande ik. Gelukkig had ik contact met iemand want anders had ik gedacht dat ik buitengesloten was en genept. Jep ik word nogal snel wantrouwig als dingen niet kloppen. Maar ook daar was het leuk, ik weet nog dat iemand maskers had gemaakt van onze avatars we deze op de website durfde te plaatsen. Ook dat was heel bijzonder en speciaal.
Woman Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik ben ook weleens naar een meeting geweest, heel lang geleden aan het strand. Ik had toen Zowie mee en kan me Bolletje nog herinneren en BamBam. En een dame met wie ik nog contact heb gehouden wat is verwaterd.
Woman Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik bedacht me ineens, ik heb nog een hele grote brander voor etherische olie. Met een wax lichtje onderin, van aardewerk. Eens uitproberen wat die doet. Na de laatste ronde met de hondjes kan die gezellig aan in het slaapgedeelte. En aanblijven.
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Eerste volledige dag zonder Femke is bijna voorbij. Geen hondje meer die thuis op mij wacht. Helemaal alleen moet ik het nu zien te redden.
Woman Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat een boel liefde hadden jij en je Femke samen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden