Oskar Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Op zaterdag word ik vaak wakker van de plof op mijn deurmat als de krant wordt bezorgd. Het lezen van een krant terwijl de rest van het huis nog slaapt is een groot genoegen. Het zijn de kleine dingen die het leven zo aangenaam maken bedoel ik. Ik wens jullie toe die vandaag ook te ontwaren. Vaak is het gewoon een kwestie van die kartonnen doos van je kop zetten en eens rustig om je heen kijken. 14 uur geleden bewerkt door Oskar Fonny reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Goeiemorgen iedereen en @Oskar Dagpact Claudius
Freekie Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goetnnmooooorgen! @Oskaren @Claudiusen iedereen die nog langskomt. @Yvonnekomt straks met de koffie maar ik heb stiekem al een bakje gezet en deze drink ik lkkr in bed op. Moet hem alleen nog even ophalen van beneden Fonny reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goedemorgen allemaal en voor iedereen weer een mooie, droge dag!🌞 Dagpact: Claudius Fonny
Freekie Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Ik wordt vaak niet blij van het nieuws @Oskar ik lees vrij selectief wat nieuws op het internet.. Alhoewel ik de lokale krant wel eens zou moeten lezen dan weetje ook wat er een beetje speelt in de omgeving.. Tja en dan ben je de heeeeel dag thuis. Ik ga hem er gewoon zo bij de koffie bij ophalen. Doe eens raar, doe eens vreemd, lees een krant in bed met een verse bak koffie. Ja, dat rijmt niet.. Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goedemorgen frummers. Jeetje, ik moet deze week blijkbaar slaap inhalen, werd pas om half 8 wakker... Het voordeel is dat het dan al licht aan het worden is Mooi, eerst een bakje even neerzetten en dan inderdaad lekker de krant lezen... Fonny reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Dank je wel voor de koffie Yvonne, ik drink hem half decaf tegenwoordig, zodat ik meer kopjes kan drinken. Om half 8 wakker is een ideale tijd nu. Ik slaap 8 of 9 uur, dat vind ik heerlijk. In bed de krant lezen of op het forum kijken op je mobiel vind ik dan weer helemaal niks. Eerst koffie en dan terug naar bed met een boek doe ik wel eens in het weekend. Of toch maar eruit en digitaal de krant lezen op de laptop. Dat is het plan, maar dan blijf ik toch weer hier hangen. Gisteren heb ik de bloedbank geannuleerd, ben ik lekker in de zon gaan wandelen en naar een lunchconcert gegaan. Wat een weelde, een heel orkest met strijkers en blazers. Haydn ken ik niet zo goed, dat ga ik nu eens luisteren bij mijn tweede kop koffie. 11 uur geleden bewerkt door Lonster1 dan bedenk ik me nog wat
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Klinkt goed @Lonster1. Heerlijk dat wandelen, en al helemaal als de zon schijnt.... Het lijkt me heerlijk om negen uur te kunnen slapen. Dat red ik niet, ik ga rond tien uur naar bed en kom er meestal om een uur of zes weer uit, alleen word ik tussendoor altijd een paar keer wakker zodat ik meestal aan hooguit zes uur slaap kom. Ach, over het algemeen voel ik me redelijk fit, dus ik heb niks te klagen.... 's morgens vroeg drink ik helemaal geen koffie meer, alleen een paar bekers thee. Sinds ik met pensioen ben is mijn koffie inname gigantisch verminderd, van 10 tot 15 bakken per dag naar 2, hooguit 3, en dat bevalt me prima. En terug in bed met een bakje en de mobiel of tablet, nee dat is ook niks voor mij.
Freekie Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Stoppen draait om jou, niet om de rest op de achtergrond 11 uur geleden bewerkt door Freekie Wendy75 en karin123 reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden @ikkanhet, wanneer krijg je uitslagen van die twee scannen die je de afgelopen week nog hebt gekregen? Een extra bakje voor jou om het weekend in te gaan... lady jane en karin123 reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden goeiemooiemorgen frummers, koffie op bed was vroeger een tractatie even de wereld buiten sluiten nog. Maar eigenlijk was het gehannes en soms geknoei. En de keren dat ik weer ingedoezeld was en die koffie koud....... Nu is het ritueel koffie op te gieten en intussen de beschuitjes smeren. En nu pas de pc aan en jullie opzoeken.
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Klopt hoor @Freekie... en jaaaa, het is kkkkkoud hier. Jij ook een goede morgen @lady jane... Ik ga ervandoor luitjes. Maak er een fijne dag van.... dag dag.. 11 uur geleden bewerkt door Yvonne Fonny en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Ik wilde eigenlijk naar Amsterdam, lekker rondslenteren, Albert Cuijp. Maar na 1 shockwave behandeling donderdag kon ik weer van alles, en gisteren dus getraind, gezwommen en een wedstrijd gevolleyd gisteravond. En daar betaal ik nu de prijs voor dus. Ik wist dat het zo zou gaan en besloot toch het zo te doen. Maar het was het waard en die markt loopt niet weg. Een heerlijke tutteldag dan voor de boeg, en dat is ook niet verkeerd.
Wendy75 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen allemaal! Hier leven we in een melkpak deze ochtend. Maar het zonnetje doet goed z'n best! Fijn weekend!
Roberto Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemiddag allemaal, Vandaag heb ik al een zeer hectische dag achter de rug. Vanochtend belde de kameraad van mijn ernstig verslaafde buurman mij. Die nam de telefoon niet op. Om te kijken of hij dood op de bank lag. Ik ben daar even heen gelopen en zag door zijn raam dat zijn lichaam nog bewoog. Mijn buurman woont en leeft op zijn bank voor het raam. Vervolgens heeft zijn kameraad de politie gebeld. Die konden zijn voordeur intrappen en naar binnengaan. Buurman lag al half dood op de bank. Huiskamer een grote puinhoop met tig lege pakken wijn, zoals gebruikelijk. De politie heeft de doktersdienst gebeld, huisarts niet bereikbaar op zaterdag. Vervolgens moesten zij weg vanwege een burenruzie in een andere wijk. En vroegen mij of ik de voordeur open wilde houden. Vervolgens kwamen er twee plaatsvervangende agenten in afwachting van de doktersdienst die onderweg was. Die kwamen ietsje later en kon die politie weer weg. Na wat vragen stellen aan mijn buurman wilden ze weer weggaan. Om maandag met zijn huisarts te overleggen. Buiten zei ik tegen die dokter dat maandag te laat is. Dan ligt hij dood op de bank. Vervolgens is hij weer naar binnen gegaan. Met vragen als wil je doodgaan of met een ambulance naar het ziekenhuis? Dat kon hij zo nodig met spoed regelen. Mijn buurman is zorgmijder / zorgweigeraar. Nee dus. Toen de dokter wegging heb ik hem nog even gesproken, met de voordeur op een kier. Wij hebben ons best gedaan. Toen heb ik de deur dicht gedaan. Voor mij voelde dat alsof ik de keus voor mijn buurman gemaakt had. Mijn buurman ligt nu op zijn bank en kan niet meer op zijn benen staan om een glas water te halen. Soms is zijn wil sterker dan zijn lichaam, maar dat houdt een keer op. Zonder water, voeding en medicatie kan er een verstervingsproces optreden. Tenzij hij tot maandag nog weet te overleven.
ikkanhet Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 4 uur geleden zei Yvonne: @ikkanhet, wanneer krijg je uitslagen van die twee scannen die je de afgelopen week nog hebt gekregen? Een extra bakje voor jou om het weekend in te gaan... Hoi @Yvonne ik heb een wervelverzakking en een kleine uitzaaiing in de bijnieren. Bedankt voor het lekkere bakkie En komende week beginnen weer een paar bestralingen. 6 uur geleden bewerkt door ikkanhet
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Het klinkt hard @Robertomaar op een gegeven moment kunnen ze niets meer doen voor jou buurman Beter wat meer energie in jezelf steken. Sommigen kunnen of willen niet geholpen worden, met de dood als gevolg. 5 uur geleden bewerkt door Spirit karin123 en Roberto reageerden hierop 2
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Ik heb een goede dag vandaag.Geen buikpijn, dus dat is wel eens fijn. Straks de hond moe maken. Heb het boek besteld van Evi Hanssen, "nu ik niet meer drink". Het schijnt een leuk geschreven boek te zijn. Het is een soort dagboek. Ben benieuwd. 4 uur geleden bewerkt door Spirit
Roberto Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Spirit: Het klinkt hard @Robertomaar op een gegeven moment kunnen ze niets meer doen voor jou buurman Ja @Spirit, zo is de situatie nu. Mijn buurman heeft geen familie, alleen zijn kameraad en mij. Ik woon op een pleintje, iedereen heeft die politie auto gezien. Twee buurvrouwen appten / belden mij wat er aan de hand was. Dat heb ik uitgelegd, maar eigenlijk wil ik ook geen postbode voor de buurt zijn. De buurvrouw naast hem is hsp en heeft last van paniekaanvallen. Het idee dat er in de woning naast haar iemand ligt dood te gaan, zonder enige hulp is eng voor haar. Voor mij ook. Nu afwachten tot maandag, vermoedelijk ga ik zijn huisarts dan bellen. Die nieuwe huisarts kent zijn woning nog niet. Twee afspraken waren bij mij thuis. En daarna energie in mijzelf steken. 1 uur geleden bewerkt door Roberto
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden