Spring naar bijdragen

2025, zin in een fris jaar !

Marij

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, voor degene die dit leest. 
Ik ben Marij, en ben er blij om dat ik dit forum en daarmee denk ik houvast heb gevonden om de komende maanden een verandering door te maken. 

Ik wil niet veel veranderen, maar tegelijkertijd toch weer heel veel. 
Nu ben ik een werkende vrouw van 46, moeder van 2 pubermeiden, vrouw van een lieve man en baasje van een lieve hond. 
Afgelopen jaar was enorm zwaar voor ons als gezin, waar we gelukkig met hulp goed doorheen zijn gekomen. Nu voelt het al een paar maanden alsof we weer in goede balans zijn .. maar ben ik dat zelf nog niet helemaal. 
Ik drink veel meer dan ik zou willen, ik voel me er bezwaard door en denk ook echt dat ik een leuker mens ben zónder dagelijks wijn. 

Daarom ben ik hier, door te schrijven kan ik me bewuster zijn van hoe ik me voel. En, door dit een vast moment in de dag te maken kan ik uit de oude routine komen. 
Ik ben daar de afgelopen weken al wel mee bezig, het opbouwen van nieuwe routine. 
In de avond een grote kop thee, ik ben weer aan het lezen. 
En vandaag wordt een leuke dag: vandaag komt de werkkamer af. Afgelopen dagen bezig geweest met behangen en verven, de dozen met nieuwe kasten staan nu klaar om opgebouwd te worden. Dus; straks de laatste 2 banen behang erop .. verven .. schoonmaken en dan opbouwen! 

Fijn weekend, hopelijk leer ik jullie snel kennen

Marij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Marij
ben je al gestopt met drinken ook?
Goed dat je al een nieuwe routine aan het opbouwen bent,
kom maar naar het forum op de tijd waarop je eerder je eerste glas zou nemen!
Dan kun je ook misschien achterhalen waarom dat zo belangrijk leek op dat moment
want vaak kun je beter verantwoording nemen als je weet wat je motivatie is/wordt.
En je emoties/(drog)redenen onderzoeken gaat vast iets opleveren waar je wat mee kunt.
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...