Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Een onzalig plan @Zbb. Die gedachten herken ik overigens maar al te goed, en ik zie ze wel als onderdeel van mijzelf. Het gonst soms van de tegengestelde neigingen van binnen. Ik probeer dat altijd rationeel te overrulen. De beslissing om niet te drinken heb ik weloverwogen gemaakt en moet steeds als een paal boven het troebele water uit torenen. Alle daarvan afwijkende neigingen neem ik op de koop toe, maar niet serieus. %s om %s bewerkt door Oskar Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen ook. DAGPACT: Claudius Yana zbb Etty Fonny Yvonne Oskar Ik bungel er weer een beetje lullig los onderaan, maar kan die witregel vanaf mijn tablet niet wegkrijgen. Verder betreur ik het achteraf zeer dat ik vroeger nooit een Puch met een hoog stuur heb gehad. Tine en IJsvogel reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s En dan nu even echt serieus: 1 of 2 glazen kunnen wat ontspanning en rust geven. Helaas behoor jij tot de categorie mensen die daar de rust absoluut niet in vindt: je wordt er verschrikkelijk onrustig van want er moet meer, véél meer. Zoveel tot je niet meer eet, niet meer kúnt eten, alleen maar kunt drinken, en niet meer in staat bent, totdat je je alleen maar doodziek voelt. ..... Ik neem aan dat dat niet is wat jij onder een beetje rust en ontspanning verstaat. Sorry zbb, alleen het overwegen is al verschrikkelijk dom. Kijk terug naar al die keren dat je heel weloverwogen en met het vast voornemen het bij 'een paar' te houden aan het glas begon.... ... het eindigde vroeg of laat (practisch altijd vroeg) doodziek en beroerd.... hulp nodig om weer zonder verder te kunnen.... Zet het uit je hoofd zbb, zet het uit je hoofd. bumperjim, karin123, Claudius en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 3 minuten geleden zei Oskar: betreur ik het achteraf zeer dat ik vroeger nooit een Puch met een hoog stuur heb gehad. Hahaha, kan het me levendig voorstellen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPACT: Claudius Yana zbb Etty Fonny Yvonne Oskar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen! Hier gelukkig niet ziek, dat scheelt weer. Fijne dag allen! @Zbb Volgens mij kun je beter maar luisteren naar iedereen hier. Sterkte! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei Zbb: Ik heb nog even tijd om alles goed te overwegen Dat klinkt of je een rationele beslissing wilt maken, maar dat is volgens mij helemaal niet aan de orde. Dat je fantaseert over alcohol drinken is onderdeel van de verslaving. Wat mij betreft een van de meest vervelende onderdelen; dat alcohol je gedachten zo kan beheersen. Wanneer je wel of niet mag drinken. Ga je daar serieus de komende twee weken de hele tijd over nadenken? Stel dat je wel met mate kan drinken. Dan hebben we het over 2-3 uurtjes dat je daar plezier van hebt. Ondertussen ben je er weken van te voren al mee bezig in gedachten. En waarschijnlijk betekent het voor jou dat je de weken erna elke dag gaat drinken, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Naar die ellendige weken kun je denk ik beter je gedachten laten gaan. Zoals hier zo vaak geschreven wordt: de film vooruit spoelen. Die brommer met dat hoge stuur had ik zelf toen ik 16 was, opgevoerd haalde ik er wel 70 km mee. Levensgevaarlijk natuurlijk. %s om %s bewerkt door Lonster1 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Oskar: Verder betreur ik het achteraf zeer dat ik vroeger nooit een Puch met een hoog stuur heb gehad. Het is nog niet te laat, Oskar 😄 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei bumperjim: Hoe kan je dat nou zeggen Zbb, elke keer ga je naar de 🥜 als je weer gaat drinken. Bestel maar vast een ambulance in dat geval. Wat is dat nou voor ding? Gaat hij naar de pinda? Of is het een afbeelding van een gallemies? Fonny, Kunsie64 en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Zbb: Tja ik blijf denk ik toch opzoek naar om te ontspannen en wat rust te krijgen. maar ik realiseer me ook maar als te goed dat het oppassen geblazen blijft. Ik heb nog even tijd om alles goed te overwegen Doe het niet je gaat er later spijt van hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Blijkbaar is iedereen op de afdeling van de verslavingskliniek verkouden. Ik hoop dat ik het niet krijg, ik heb me midden oktober al niet kunnen laten opereren omdat ik verkouden was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Yana: Wat is dat nou voor ding? Gaat hij naar de pinda? Of is het een afbeelding van een gallemies? Naar de 🏈🏈 bedoel ik 😜 Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) 8 uur geleden zei Zbb: Tja ik blijf denk ik toch opzoek naar om te ontspannen en wat rust te krijgen. @Zbb, ga maar lekker naar Pink Floyd kijken en luisteren om te relaxen. %s om %s bewerkt door Roberto Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s en ga de antabus onder toezicht slikken @Zbb anders blijf je 2 weken droogdrinken en dat gaat geheid mis dan. je weet dat drinken je niks dan ellende brengt dus waarom jezelf steeds opgeilen alsof het een godendrank is? bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik ga toch maar naar de AA meeting gaan, ik verveel me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goede avond, Ik kom net van de dokter af en ik heb mijn voorzorgmaatregel voor het stoppen met roken binnen. Maar dit weekend ben ik op nog meer ideeën gekomen om mezelf te laten slagen, ik hoop dat het werkt! Gisteren bij het gas halen heb tegen al mijn verwachtingen in geen pakje sigaretten gekocht. Om de dood eenvoudige reden, dat ik zaterdag mijn badkamer ontdaan heb van schimmelaanslag met chloor/javel en ik daar nog bedwelmd en benauwd van was. Want met of zonder mond- en oogbescherming ben ik toch regelmatig hoestend en proestend uit de die ruimte moeten gaan. (het resultaat is overigens bellisimo) Maar ja ik vind survivallen gewoon heel leuk en bomen klimmen ook. Alleen al die spullen zijn best duur. Dus toen heb ik bedacht, aangezien een pakje sigaretten inmiddels 10€ euro is en ik zowat elke dag zo een pakje verslind, ik in plaats van de keukenwekker techniek de spaar techniek erin gooi. En ik voel me nu al gemotiveerd. Omdat ik met dit weekend al, mijn beloning was geweest om waterzuiveringstabletten te kopen voor 17.95 € maar omdat ik vandaag weer een pakje ben gaan halen dat weer opgegaan is aan dat pakje. Ik hoop dat dit mij straks echt kan motiveren op de lastige momenten. Ik stop namelijk altijd met besparingen in mijn gedachten. Maar als ik dat doe dan word ik altijd bedolven onder onvoorziene rekeningen dus zie ik uiteindelijk geen winst meer van mijn inzet. En ga dan maar gewoon weer roken want dat is dan het makkelijkste. Maar als ik dat besparen om kan zetten in een soort van doel, die waterzuiveringstabletten, dat mooie touw, etc. en dat gescheiden weet te houden van mijn besparing syndroom. Hoop ik dat ik mijn beloningsysteem om de tuin kan leiden. Want qua survivallen wil echt nog veel meer, liefst zelfvoorzienend worden. Maar het begint bij de kleine overzichtelijke stappen. Vorig jaar viel mijn poging gewoon omdat ik mijn lat te hoog gelegd had, ik wilde een gaskachel van 10.000 euro en toen ik na 6 weken in zag dat onhaalbaar was ben ik maar weer gaan roken. Erg stom, want ik ervaarde dat roken toen als 14 jarige toen ik begon, na 1 sigaretje lag ik weer misselijk op bed die peuk uit te zieken. Toen ging ik stug door om verslaafd te raken en afgelopen jaar opnieuw. Heel stom want het ging eigenlijk heel goed. Kleine stapjes dus, eerst die tabletten, dan dat touw en elke keer met iets willen en verder af zijn van je tabak verslaving hogere doelen stellen. Het is ook wel leuk dat je mag wachten met je aankoop, het consumindert ook. Want die tabletten heb ik al niet zo meer nodig, ik zou graag een waterzuiveringsfilter willen en het liefst deze zelf bouwen. Zodat ik water kan besparen en uiteindelijk afgesloten kan worden van drinkwater. Dus voor nu is het dat klimtouw, dat is maar 6 dagen stoppen met roken. Ik hoop dat het werkt, maar dat zal ik pas echt over 10 jaar kunnen zeggen. Dus voor nu mijn enthousiasme. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 40 minuten geleden zei lady jane: en ga de antabus onder toezicht slikken @Zbb anders blijf je 2 weken droogdrinken en dat gaat geheid mis dan. je weet dat drinken je niks dan ellende brengt dus waarom jezelf steeds opgeilen alsof het een godendrank is? Ik ben al aan de antabus gegaan en heb besloten om niet te gaan drinken. niet drinken heeft te veel voordelen en wel drinken geeft teveel risico. de ellende die waarschijnlijk volgt na een paar uur ontspannen is het niet waard. Etty, Rosee, karin123 en 6 anderen reageerden hierop 9 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Naar de AA gaan was een vergissing. Het is blijkbaar verboden na te denken bij de AA maar een blind geloof te hebben in hun dikke boek genaamd Anonieme Alcoholisten. Als je nochtans goed leest in die boek en durft na te denken spreekt die boek zichzelf tegen. Ze doen namelijk niet aan ledenwerving, maar je moet het blije woord wel verspreiden. %s om %s bewerkt door Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik meld me droog af voor het Dagpact weltrusen en bedankt voor de berichtjes Yana, bumperjim, Roberto en 2 anderen reageerden hierop 4 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst gisteren om 10:06 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:06 15 uur geleden zei Claudius: Ik ga toch maar naar de AA meeting gaan, ik verveel me Ja @Claudius, dat had ik toch al gezegd. Zie het als een gezonde tijdsbesteding. En blijf gewoon jezelf. AA groepen zijn allemaal verschillend, maar niemand is daar de baas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst gisteren om 10:11 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:11 13 uur geleden zei Claudius: Ze doen namelijk niet aan ledenwerving, maar je moet het blije woord wel verspreiden. @Claudius, volgens mij hoef je het blije woord van Onze Lieve Heer als Hogere Macht niet te verspreiden. Maar dat volledig stoppen met alcohol voor ons soort mensen de enige Oplossing en Waarheid is. karin123 en Claudius reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst gisteren om 12:34 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:34 2 uur geleden zei Roberto: Maar dat volledig stoppen met alcohol voor ons soort mensen de enige Oplossing en Waarheid is. Dat laatste klopt volledig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden