Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen mensen,

Weer zo piekerend wakker geworden. Gisteren niet naar de kroeg geweest om voetbal met vrienden te kijken. Wil de kat niet op het spek binden.  Heb een behoorlijk eenzame week gehad. Veel gepiekerd en vaak gedacht, wat voor leven heb ik als ik dat wijntje niet meer heb? Ik lees van iedereen hier dat je een ander soort leven gaat krijgen. Wanneer begint dat "feest"? Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me natuurlijk maar al te goed dat ik dat zelf in zal moeten vullen. Ik vind alles een worsteling op het moment. Ik mis een goede vriendin bij wie ik mezelf kan zijn en dit kan bespreken. Kortom ik voel me eenzaam...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Ik was niet laat, maar wel laat hier. Ik heb er alweer anderhalf uur sporten op zitten. Lekker begin van de dag. 

@Anitawest ik lees inderdaad wel eens dat mensen een heel ander leven krijgen, maar vaak ook andere dingen gaan doen. Dus niet meer met vriendinnen de kroeg in, maar een bioscoop pakken. Activiteiten die minder gelinkt worden aan alcohol. En uiteindelijk kun je misschien wel weer gewoon mee de kroeg in, alleen dan met een frisje of ander AV-drankje. 

Ik heb er zelf op sociaal vlak vooral last van met uit eten gaan. Dan dronk ik ook niet veel, 1 of 2 wijntjes, maar daar zit dat wijntje wel zo ingebakken dat ik het zonder wijn gewoon net iets minder leuk vind. Maar nog steeds leuk en ik ga er vanuit dat het gemis van een glas wijn minder wordt en dus het uit eten gaan weer leuker. Misschien is dat voor jou ook wel zo met dit soort activiteiten of kies je uiteindelijk voor andere dingen. Het vindt uiteindelijk wel een weg, daar ben ik van overtuigd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Reacher:

@Anitawest je hebt ons toch? 😘

Heb je geen vrienden waarbij drank geen rol speelt? 
 

En ook: geen zelfmedelijden hebben.  Je doet dit voor jezelf. Dit is wat je wil.
You got this 💪🏼

Ik heb überhaupt weinig echte vrienden. Waarom mag een mens niet even zelfmedelijden hebben? Ik voel me k.. en wil mijn ei even kwijt hier.. Ik weet dat je t echt goed bedoelt @Reacher maar kan er even niets mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anitawest ik denk dat je mèt drank veel eenzamer bent/was, maar dan realiseer je dat niet
want dan lijkt alcohol je beste vriendin. Nu weet je waar je aan te werken hebt. Nuchter zullen je
vrienden echter voor je worden. Maar idd wel even zelf aan de bak hiermee. Niemand zegt dat het
makkelijk is of een feest, maar wel oh zo de moeite waard. Investeer nog maar verder in jezelf dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Anitawest:

Ik voel me k.. en wil mijn ei even kwijt hier..

Daar heb je gelijk in, soms voelt het even allemaal niet leuk en dat hoeft ook niet. Het hoeft ook niet per se met drank te maken hebben he. 

Ik krijg morgen eters dus vandaag aan de poets, boodschappen doen en recepten uitproberen. Ik twijfel over drank. Ik haal wat matig in huis, biedt het aan, op is op, en gooi de rest weg als ze weg zijn. Het zijn geen grote drinkers gelukkig. Lekkere alternatieve drankjes als gemberbier en bubbels met citroen en munt is ook lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Anitawest:

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me natuurlijk maar al te goed dat ik dat zelf in zal moeten vullen. 

Door niet te drinken voel ik wat ik mis. En kan ik de voorwaarden gaan scheppen om mezelf te gaan geven wat ik mis.  De eerste stap is accepteren van hoe het nu is, mezelf daarin niet afwijzen.   Compassie voelen voor de worsteling.  Voor het eenzame gevoel. En dan gaan kijken hoe ik mezelf kan geven wat ik mis.  Wat kan een eerste kleine stap zijn? In jouw voorbeeld: in kaart brengen wat voor jou de mogelijkheden zijn om nieuwe mensen te leren kennen, of het contact te verdiepen met de huidige mensen met wie je contact hebt. 
Of het zit ‘m meer in je eigen gezelschap leren waarderen.  Ik kan me eenzaam voelen maar realiseer me soms dat ik mezelf dan door de ogen van  anderen zit te bekijken. Op dat moment heb ik eigenlijk geen behoefte aan contact met anderen, maar behoefte aan onvoorwaardelijke acceptatie van mezelf. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook @Anitawest

Onder de streep is het of

Terug in de vicieuze cirkel en mezelf chronische tegen werken en ziek maken, met kans op verlies van alles... Door van de trap te lazeren, bewusteloos te vallen of met de auto rijden, noem maar op

Of

Dan wel dat 'gezellige' drankje of drugsje doen, ik zet er expres 'je' achter. Eigenlijk moet er 'en' achter staan want het worden er altijd veel te veel. 

Is het dat 'gezellige' drankje waard? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...