Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, hoor de regen buiten alweer kletteren….. Spannende week gehad, maar niet gedronken. Ook niet echt behoefte aan gehad. Vraag me wel af of jullie ook nog steeds zo’n moeite hebben om te ontspannen. Eén van de kinderen kreeg deze week de examenuitslagen. Heb me de hele dag op zitten vreten, maar ze was geslaagd. Daarna lukt het echter niet om te ontspannen en blij te zijn. Dagen daarna helemaal kapot. Hoofdpijn, moe…. Dan schiet wel door mijn hoofd dat het met alcohol gemakkelijker geweest was. Hoe doen jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht sinds maanden weer op mn fakirmatje gelegen @Emmy doordat ik mijn ritme omgooi voor volley kijken. Morgen starten ze 4.30u dus ik doe het zelf. Maar dan blijf ik ook malen. Oud gedrag. Ik kan ook normaal opstaan en terugkijken. Maar stress zoals examen kidz is niet te vermijden. Ga wat experimenteren zodat je plan B hebt. Dat scheelt al stress. En positieve stress geeft ook onrust. Zolang je er niet door gaat drinken doe je het goed genoeg.mindfulness is ook fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei rapilos:

 

Sperti gebruiken @bumperjim
of geen alcohol meer drinken, nog beter 😃

 

Myep zoals ik een paar dagen geleden al zei, de prijs die je betaalt voor alcohol is gewoon hardstikke hoog. En het was niet eens veel gisteravond. Maar als je er goed op let dan is je lichaam toch al aardig upset van 3 units. Dit is best wel een inzicht na 7 jaar geminder en gematig. Ik dacht dat af en toe een paar glazen geen probleem zouden zijn. Toch merk ik de laatste tijd dat mn lichaam gewoon niet blij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Net terug van de supermarkt. Wat zijn er mooie wolkenluchten vandaag! Doet me denken aan vakanties waar de wolken ook zo mooi waren. Als de zon er dan tussendoor schijnt is het helemaal fijn! Fijne dag allemaal☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een heftige dag. Mee geweest met mijn zoon, naar een opvang voor mijn oudste kleindochter.

Op de school waar ze nu op zit, lukt  het niet erg. Teveel informatie en er worden daar dingen van haar verwacht, waar ze niet aan kan voldoen en dat eindigt dan weer

met frustratie en als mijn kleindochter gefrustreerd is, gaat ze onaangepast gedrag vertonen. Was er gisteren weer getuigen van. Het ergste is, dat je er  niets van kunt zeggen, omdat ze gewoon niet weet, wat ze doet.

Zeer heftig, ook voor mijn zoon. Ga er maar eens aanstaan, een kind van bijna 8, die ook nog eens heel groot is voor haar leeftijd, die het gedrag vertoond van een baby van 18 maanden. Niets is veilig in huis. Ze stopt echt alles in haar mond en ze is razendsnel. Zo moet ze altijd aan het handje mee, rukt ze zicht los, loopt ze weg.

De opvang zag er wel goed uit. Diverse ruimtes, een snoezelruimte, een gamelokaal, een knutsellokaal en alles heel rustig, vanwege de vele prikkels die dit soort kinderen hebben.

Mijn andere kleinkind kan zich niet gedragen. Is heel brutaal, ook tegen mij. Zo zei ze tegen mij, dat ze liever niet had, dat ik haar op ging halen van school.

Beetje onhandelbaar. Echt zorgelijk allemaal. Het had veel impact op mij, dus was gisteren even wat stilletjes ervan.

Op tijd mijn mandje maar in gegaan en vandaag lukt het alweer wat beter. Bij dit soort toestanden, was de fles altijd mijn grootste vriend. Dan had ik me lekker zielig kunnen voelen, vol zelfmedelijden.

Nu, als ik merk, dat het teveel word, rust ik gewoon even wat. Gewoon even een uurtje niets.

De spijkermat heb ik meegenomen en af en toe ontspant dat heerlijk. Weet dit van @lady janetoen. Heb er 2, eentje met minder scherpere pennen en een hele scherpe.

Dat is mijn favoriet.

Vandaag op visite, we kunnen mee eten, maar die man heeft ADHD, vreselijk druk. We maken het daar niet al te laat.

Ook staat er nu een container voor de deur. De rommel kregen we niet opgeruimd, heel veel spaanplaten, die vochtig waren met een nest pissebedden ereachter.

Nu kan alle rommel in de container. Well zo makkelijk.

IK vind, dat ze op de drankflessen ook enge plaatjes moeten zetten, net als bij sigaretten en shag. Helemaal mee eens dus @Freekie en @bumperjim.

Denk dat ons lichaam geen alcohol meer accepteert. Mijn lichaam niet in ieder geval. Heb er dan ook geen trek in en daar ben ik wel blij om.

Denk dat altijd maar weer aan de volgende dag. De kater, de spijt en minstens weer een paar weken van slag.

Deze tijd ligt gelukkig achter mij. Af en toe doe ik wel eens mee met een alcoholvrij biertje, wat je ook steeds meer ziet. Anders gewoon cola.

Genoeg negatieve dingen meegemaakt met drank. Als ik wel eens achterom kijk, dan weet ik weer, waarom ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is pittig met je kleinkinderen @Spirit. Goed dat je rust neemt.

Ik heb een hele drukke week achter de rug, maar alles is goed. Doodmoe. Dat wel. Vanochtend tot 10.30 uur geslapen. 

De wind die er is vandaag maakt me heel onrustig. ‘Als het stormt in je hoofd….’
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zwaar @Spiritde situatie met je kleinkinderen. Hopelijk krijgt je kleindochter wat meer rust op haar nieuwe opvang. Zou zo fijn zijn voor haar en ook voor jouw zoon en zijn vrouw. Dit geeft zoveel frustratie, onrust en verdriet. Weet ik helaas alles van. Laatste tijd zelf ook weer heel wat te stellen met mijn 18 jarige zoon. Probeer extra goed voor mezelf te zorgen, veel sporten en zeker niet drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Spirit:

Genoeg negatieve dingen meegemaakt met drank. Als ik wel eens achterom kijk, dan weet ik weer, waarom ik niet meer drink.

Ik heb dat ook, als ik achterom kijk... Weet ik dat ik niet terug wil. 

Met blowen had ik geen erge ontwenning, de volgende ochtend/dag. Maar in februari heb ik nog 1 week gedronken rond mijn verjaardag. Toen had ik van 3 biertjes op 1 avond evenveel ontwenniningsverschijnselen als van tussen 12 biertjes. Het lichaam voelde de volgende dag, koud met kippenvel en verkleurde handen... Maar wel een rood gezicht en zweten en lamlendig voelen. Het enige wat je kan doen is uitzitten of verder drinken. 

In mijn geval toen uitzitten en aan het werk.. Maar mijn lichaam reageerde op heel weinig bier nog net zoals heel veel bier als 4 maand daarvoor... 

En nooit hoofdpijn hé, wel mentale katers, angst... Ik ben niet angstig maar toen voelde ik dingen, die ik zelf niet ben... Angstig voor de vlekken in een stoel die er al jaren zitten... 

Zo ben ik niet, maar zo was ik toen wel door alcohol

bewerkt door Freekie
Tyoefout hihi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Woman:

Emmy, 
Ik doe elke dag een (gratis en online) meditatie om 18 uur om de dag af te sluiten en te ontspannen. 
Ik kan je een link geven als je geinteressseerd bent. 

@Woman link zou fijn zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is (tijdelijk) de link: 

Het is Sahaj Samadhi Meditatie, begint met een ademhalingsoefening: Nadi Sodhana. Deze kun je opzoeken op google. 

Dagelijks om 13 en 18 uur. 

Morgen haal ik de link weer weg. 

 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Freekie:

Ik heb dat ook, als ik achterom kijk... Weet ik dat ik niet terug wil. 

Met blowen had ik geen erge ontwenning, de volgende ochtend/dag. Maar in februari heb ik nog 1 week gedronken rond mijn verjaardag. Toen had ik van 3 biertjes op 1 avond evenveel ontwenniningsverschijnselen als van tussen 12 biertjes. Het lichaam voelde de volgende dag, koud met kippenvel en verkleurde handen... Maar wel een rood gezicht en zweten en lamlendig voelen. Het enige wat je kan doen is uitzitten of verder drinken. 

In mijn geval toen uitzitten en aan het werk.. Maar mijn lichaam reageerde op heel weinig bier nog net zoals heel veel bier als 4 maand daarvoor... 

En nooit hoofdpijn hé, wel mentale katers, angst... Ik ben niet angstig maar toen voelde ik dingen, die ik zelf niet ben... Angstig voor de vlekken in een stoel die er al jaren zitten... 

Zo ben ik niet, maar zo was ik toen wel door alcohol

Herkenbaar Freekie 

na een paar biertjes al ontwenning hebben. 
 

de volgende ochtend angst,trillen …

vreselijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...