Spring naar bijdragen

Woensdag 12 juni 2024🌞


Aanbevolen berichten

Goedemorgen Fonny, 
Wat mooi, je loopt het Pieterpad. 
In Pieterburen begonnen neem ik aan? 
En ja, ook vandaag worden er hier nog wat buien verwacht. 
Eergisteren kwam ik op de snelweg in een dusdanige hoosbui terecht dat ik helemaal niets meer kon zien, het was zeker tien jaar geleden dat ik zo'n bui heb meegemaakt, heel eng. 
Gisteren was een beetje manisch-depressieve dag, heerlijke zon afwisselend met felle buien. 
En vandaag dan ook nog wat nattigheid. 
Ik hoop dat je een beetje tussen de buien door kunt laveren @Fonny
Eerst maar een bakje... 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zul jij goed hebben kunnen slapen @Lika na zo'n dag, dat hoop ik dan tenminste, mooi dat het zo goed verliep. 
En ja, het is heel goed dat je die test hebt aangevraagd, ook al zal dat op zeker moment heel anders hebben gevoeld waarschijnlijk. 
En zeer zeker: kom maar op met de zomer nu, het wordt tijd ;) 

Ja, het was wel uitzonderlijk stil hier gisteren @Quinn :( 
Ik wil toch even zeggen dat ik hartstikke blij ben jou hier weer met regelmaat wat neer te zien pennen. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge. Wat leuk dat je het Pieterpad loopt @Fonny. Onze eigen camino. Hoe lang ga je lopen? Ik heb de afgelopen week terug gekeken naar de serie over de Vlamingen die deze hebben gelopen. Gestapt, bedoel ik. Zo noemen zij dat.

Eerst nog maar een bakkie van Yvonne. En dan maar weer eens wat nuttigs gaan doen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@Fonny heel veel plezier op het Pieterpad!  Ik heb het in etappes gedaan op de laatste paar dagen na, die komen deze zomer aan de beurt.  Ongecompliceerdere activiteiten zijn er niet, stap voor stap en wat ga ik eten. Heerlijk. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers , ik heb zaterdag voor het eerst een familie-opstelling gehad . Pfff best indrukwekkend.  Het geeft je inzichten in hoeverre je familie in elkaar steekt  en hoe men staat ten opzichte van jou.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

2 avonden te gaan tot 23 uur.

Kittens groeien als kool. Kleine Mimi weet hen goed te voeden.

@Lika sterkte. O zo moeilijk en schakel hulp in. Casemanager etc. 

@Woman Ik bericht je na mijn avonddiensten.

@Yana kan mij nog herinneren dat jouw zus overleed, wat een verdriet, wat kom je sterk over nu. En youtube reclame , ik zou het toch checken, doet de uitvaartonderneming ook wel hoor. Delegeren is goed maar gewoon om elkaar te helpen. Zoiets. Ben ook zo.

Nog paar uurtjes slapen en dan knallen met mijn lieve zorgvragers. Zeker willen zij geen zorg maar als ik een ingang heb, kan ik niet meer stuk bij ze. Zo aandoenlijk en mooi en geeft familie rust. Een deel kunnen ze dan uit handen geven wat heel lastig is.

Fijne dag allen

 

bewerkt door Smaragdie
Toevoeging.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Sinds k gestopt ben ga ik veel later naar bed.
En wordt daardoor ook veel later waker, pas tegen tien uur.
Dat ritme moet ik nog aanpassen, ik kom nu te laat op afspraken 's morgens.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elonwyn:

@Roberto, wekker zetten?

@Elonwyn, Ik moet sowieso minstens acht uur slapen, anders voel ik mij niet goed.

Afspraken zet ik in mijn smartphone met een waarschuwing, 1 dag van te voren, 1 uur van te voren en 10 minuten van te voren.
Mijn probleem is dat ik links zeer slechthorend ben.
Als ik op mijn rechteroor slaap hoor ik mijn smartphone niet.

Door het stoppen krijg ik ook veel meer energie.
Daardoor ga ik later naar bed, sowieso na twaalven.
Vorige week zondag was het 5.45 uur, druk bezig geweest met opruimen.
Om 8 uur hoorde ik de wekker wel, omdat ik op mijn linker oor sliep.
Maandag van 9 tot 11 uur komt mijn huishoudelijke hulp.

De rest van de dag was ik ook weer redelijk actief, geen dutjes gedaan.
En ook weer laat naar bed.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je wekker ook zetten om 23.00u.
En dan naar bed gaan om je ritme weer goed te krijgen.
En het geluid op zn hardst voor alle zekerheid.
Je gaat goed qua niet drinken nu, dus heb je ook
de mogelijkheid om dat zo verantwoord te houden.
Regeren is vooruit zien @Roberto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede slaap is belangrijk. Ik heb ook 7-8 uur nodig, en reken erop dat ik 1 uur wakker lig. Meestal lig ik ruim voor 23.00 uur op bed. Ik heb ingesteld dat mijn fitbit om mijn pols een kleine trilling om 22.15 uur geeft met de melding dat het tijd is om te rusten.

's Avonds is het sowieso goed om niet te lang actief te zijn, om je voor te bereiden op je slaap. Als ik jou was zou ik er een ritueel van maken. Regelmaat kan heel prettig zijn, om dezelfde tijd slapen en opstaan, eten en andere vaste dingen doen.  

Meestal luister ik in bed naar de radio of een podcast. Dat is ook iets om naar uit te kijken, waardoor ik makkelijker ga en niet uitstel. Je kunt ook nog iets schrijven of lezen in bed, of een ander ritueel. Dan heb je iets om te doen, en niet iets om niet te doen als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het mezelf ook moeten aanleren. Was vroeger ook altijd te laat naar bed en met geen stok eruit te krijgen. Wat mij 's ochtends helpt om op te staan, is om te denken aan iets prettigs van die dag. Dat is altijd wel te bedenken, de eerste kop koffie kan al motiveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...