Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Goed boek dus @lady jane?  Heerlijk als je je helemaal kunt verliezen in een boek. 

Mede dankzij @Reacherheb ik de dag gisteren toch nog vrolijk afgesloten en goed geslapen. Op naar een nieuwe dag!

Vanavond een feestje, weer een nieuwe uitdaging, maar ik heb er vertrouwen in. 

Dagpact

Ayla89

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen, de allergrootste sticker voor een alcoholvrije dag is toch altijd wel de volgende ochtend, vind ik zelf. Deze week gaat bij mij ook de goeie richting uit. 2 wel/ 3 niet. De eindoverwinning deze week kan nog altijd 2 kanten uit maar dat is dan toch al binnen. Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Fonny:

Toch "het" boek kunnen scoren?

Nee (gelukkig niet zo op de valreep)
De boekhandel van Teheran heet het.
Maar de reden van het lezen was dat ik half drie klaar wakker werd
en slapen niet meer lukte. Dat heb ik vaker vlak voor een spannende dag.
Zus wilde met de auto, ik met NS, maar die laat het nogal eens afweten en
we moeten elk met een andere laatste trein terug. + natuurlijk; wat trek ik aan?
haha. ik heb tientallen kombi's langs zien komen en waarschijnlijk wordt het
nog anders, want het weer zal het bepalen uiteindelijk. Nogal wisselvallig ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Ik heb voor het eerst in jaren een hele nacht doorgeslapen tot half 7, wow. 
Nu al even aan het rommelen hier. 
De zon doet verwoede pogingen erdoor te komen, maar dat lukt nog niet erg. 
Nu even bijlezen, heb dagen nauwelijks tijd gehad daarvoor... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Dagpact
Ayla89
Fonny
Moeps
Prana

Het is nu al warm. Vandaag een rustdag ingepland en we gaan naar het strand. Even goed bij de les blijven, want het strand is leuk genoeg en bij die lunch hoeft geen wijn. Dat maakt de hitte toch alleen maar ondraaglijker. 

Mooi gezegd @Moeps

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Musashi:

Goeie morgen, de allergrootste sticker voor een alcoholvrije dag is toch altijd wel de volgende ochtend, vind ik zelf. Deze week gaat bij mij ook de goeie richting uit. 2 wel/ 3 niet. De eindoverwinning deze week kan nog altijd 2 kanten uit maar dat is dan toch al binnen. Fijne dag allemaal!

Als eerste: goed bezig! Drie dagen in the pocket! :) Als tweede: de eindoverwinning kan altijd nog twee kanten op?  Dat leest alsof je daar zelf geen invloed op hebt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterochtend kwam bange poes voor het eerst met vier voeten op schoot. Ze stond wat en ging toen toch maar weer elders zitten. Ik prees haar natuurlijk maar ze vond het zo eng van zichzelf dat ze een klein mew liet horen en op de grond sprong.

Dit was dan toch weer een nieuwe ontwikkeling. Zelfs als je denkt dat er geen ruimte meer is voor zoiets.

Ik leer van haar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Quinn:

Morgen. Beetje vroeg en wat weinig slaap, maar het is niet anders, straks een gesprek met een potentiële opdrachtgever. 

Wat! That’s huge! Een grote stap! Maar niet te snel? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren voor het eerst langer op kleindochter gepast. Het was nog leuker dan ik me had  voorgesteld.  Ze wil grijpen maar het lukt nog net niet. Zwaar gefrustreerd. Ze vond het liedje Dur dur d'être bébé wel grappig toen ik het zong, dat kwam als vanzelf in me op.  Soms denk ik hoe fijn het zou zijn om weer opnieuw te beginnen, dan bedoel ik wel vanaf mijn 18e.    In het begin haalde ik van alles uit de kast waarmee ik haar frustratie onderstreepte,  maar ik werd steeds stiller en zachter, wachten op haar aanwijzingen, proberen haar te volgen. Oh ja. Meditatie met baby's. Ik hoop dat ik ik dat ook zo deed met mijn eigen kids, dat er vaak die rust was, want het werkte.  Wat me doet denken aan het bericht van de week waarvan ik dacht dat het nepnieuws was, minister Adema wilde puppy-yoga verbieden.  Puppy-yoga? Hoe kan dat een ding zijn? Kamervragen?  Dat kwam om zoveel redenen heel vervreemdend op me over.  Dan is de generatiekloof heel erg voelbaar bij mij. 

Morgen een feest waar ik als een berg tegenop zie.   Het verzet is gróót.  Er is nog steeds een interne strijd gaande over of ik ga.    Ik denk dat ik niet van feesten zonder dansen houd waar je vooral moet praten met onbekenden of oude bekenden, en weet nog steeds niet of dat echt waar is.   Drinken om het ongemak te dempen is een vreselijk slecht idee op een plek waar ik me zó ongemakkelijk voel en waar de drank rijkelijk zal vloeien. Niet doen dus.  Ik zie een soort basisovertuiging dat ik niet goed genoeg ben steeds doorzichtiger worden, en voel naast het verzet ook bereidheid of nieuwsgierigheid hoe het zal zijn als ik me meer bewust blijf van wat er gebeurt, ik zit vol met oordelen over hoe het gaat zijn. Hoe kan ik dat nou weten? Allemaal verhalen.  Er lijkt een keuze te zijn tussen de angst voor afwijzing of buitensluiting door anderen, of afwijzing door mezelf als ik niet ga.  Ik ga gewoon geen keuze maken, ik wacht gewoon af wat er gebeurt;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Reacher:

Als tweede: de eindoverwinning kan altijd nog twee kanten op?  Dat leest alsof je daar zelf geen invloed op hebt? 

Jawel dus. ☺️ Vanmiddag soort van q-time met de hubby want dochter wil in de nabewaking spelen en dat is dan feest voor ons. Daar hoort dan in mijn hoofd wel iets bij om het feest compleet te maken. Rest dan nog morgen en daarvoor hangt veel van vandaag af… De echte ik wil dat de niet-dagen winnen in de week. De andere ik past zich (te veel) aan aan de omstandigheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Gisteren voor het eerst langer op kleindochter gepast. Het was nog leuker dan ik me had  voorgesteld.  Ze wil grijpen maar het lukt nog net niet. Zwaar gefrustreerd. Ze vond het liedje Dur dur d'être bébé wel grappig toen ik het zong, dat kwam als vanzelf in me op.  Soms denk ik hoe fijn het zou zijn om weer opnieuw te beginnen, dan bedoel ik wel vanaf mijn 18e.    In het begin haalde ik van alles uit de kast waarmee ik haar frustratie onderstreepte,  maar ik werd steeds stiller en zachter, wachten op haar aanwijzingen, proberen haar te volgen. Oh ja. Meditatie met baby's. Ik hoop dat ik ik dat ook zo deed met mijn eigen kids, dat er vaak die rust was, want het werkte.  Wat me doet denken aan het bericht van de week waarvan ik dacht dat het nepnieuws was, minister Adema wilde puppy-yoga verbieden.  Puppy-yoga? Hoe kan dat een ding zijn? Kamervragen?  Dat kwam om zoveel redenen heel vervreemdend op me over.  Dan is de generatiekloof heel erg voelbaar bij mij. 

Morgen een feest waar ik als een berg tegenop zie.   Het verzet is gróót.  Er is nog steeds een interne strijd gaande over of ik ga.    Ik denk dat ik niet van feesten zonder dansen houd waar je vooral moet praten met onbekenden of oude bekenden, en weet nog steeds niet of dat echt waar is.   Drinken om het ongemak te dempen is een vreselijk slecht idee op een plek waar ik me zó ongemakkelijk voel en waar de drank rijkelijk zal vloeien. Niet doen dus.  Ik zie een soort basisovertuiging dat ik niet goed genoeg ben steeds doorzichtiger worden, en voel naast het verzet ook bereidheid of nieuwsgierigheid hoe het zal zijn als ik me meer bewust blijf van wat er gebeurt, ik zit vol met oordelen over hoe het gaat zijn. Hoe kan ik dat nou weten? Allemaal verhalen.  Er lijkt een keuze te zijn tussen de angst voor afwijzing of buitensluiting door anderen, of afwijzing door mezelf als ik niet ga.  Ik ga gewoon geen keuze maken, ik wacht gewoon af wat er gebeurt;-)

 

Ja puppieyoga is yoga waarbij puppies gebruikt worden. Hoe is mij verder niet helder. "Dus" is het dierenmishandeling. Met volwassen honden mag het dan weer wel, of zo.

De logica ontgaat mij van het begin tot het einde en als ik mn hond zou meenemen naar yogales zou ze waarschijnlijk hetzelfde zeggen. Yoga is een homo sapiens ding.

Kamervragen 🤣

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Geslapen als een blok.
Van half tien tot half acht vanochtend
Nou had ik gisteren ook wel heel veel gedaan.
(Ochtendgym, wandeling van ruim 3 kwartier, 10 km gefietst en uren in de tuin gewerkt )
Uitgebreid gekookt savonds, dus ja, toen kwam wel de man met de hamer
nou ja, was gezonde moeheid zullen we dan maar denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn die tijd met je kleindochter @Etty heerlijk.  Zo herkenbaar die twijfel over dat feest.  Lastig. Is het een optie om gewoon voor een uurtje te gaan? En als het toch leuk is kun je altijd blijven. Ik kan ook enorm twijfelen over dat soort dingen.  Maar eigenlijk is het helemaal niet zo belangrijk. (Probeer ik altijd tegen mezelf te zeggen) Zul je zien dat het nog gezellig wordt ook daar:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik zag een uitzending van Radar waarbij een les met verborgen camera werd gefilmd. Arme beesten.  Malle meiden.  Bizar. Zonder social media zou er geen puppy yoga bestaan.  Ook minder yoga denk ik. 

Was Adema ook maar zo begaan met de dieren die we eten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...