Spring naar bijdragen

Zondag 12 mei 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze schone morgen,

wat een vroegertje, maar moet nog zoveel doen voor mijn kinderen en kleinkinderen komen. Voor moederdag/verjaardag van mijn persoontje.

van moederdag vind men vast van alles, desondanks wens ik alle moeder in de breedste zin van het woord, of het nu moeders, oma’s, dierenmoeders nou ja iedereen die zorgt zeg maar, een mooie dag toe :heart:

en dan is er koffie….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge. ‘Eerste non-binaire winnaar ooit’ lees ik bij de NOS over de winst van Songfestival door Zwitserland. Ik dacht dat men juist afwilde van dat hokjesdenken, het onderscheid maken tussen man en vrouw. Nu is er speciaal voor hen een derde hokje gecreëerd: non binair. Zou dat de bedoeling zijn? Maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moederdag dus. Vroeg opstaan voor Moederdag druist precies in tegen de manier waarop ik het altijd heb gevierd @Dune. Dan mocht mama altijd uitslapen en de hele dag zich laten vertroetelen.

Verder heb ik mijn hele leven gedacht dat Moederdag door Adolf Hitler in het leven was geroepen. Een vriendelijke oprisping van de massamoordenaar. Maar het blijkt toch anders. Hij riep het weliswaar uit tot nationale feestdag in 1935, maar vooral om vrouwen die zich als een razende hadden voortgeplant te onderscheiden met medailles.

Mijn vrouw zou geen medaille hebben gekregen, want die heeft er slechts twee. Maar ze krijgt straks wel wentelteefjes van suikerbrood met verse aardbeitjes en poedersuiker. Verder krijgt mama knutselwerkjes van de kinderen. Geen andere kado’s meer. Omdat wij alles al hebben. Ware rijkdom zit van binnen.

Fijne Moederdag allen. Ook voor de non-binaire papa’s.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Haha Oskar, moet zo lachen om je bericht! Waar moet dat heen in de toekomst :D

de tijd van knip en pak werkjes van school liggen ver achter mij, wat mij betreft de leukste Moederdag bijdrage die je kan krijgen. Een sigarendoos (de jeugd weet wellicht niet een wat dat is, een sigarendoos) beplakt met schelpjes gemaakt voor mijn moeder, pak em beet 50 jaar geleden, staat nog altijd bij mijn moedertje prominent in haar huis. 
het schip van melkpakken wat ik 30 jaargelden kreeg, bestaat niet meer, maar ik weet het nog wel. Ontbijtje op bed zit er niet meer in voor mij, mijn hondenkind is slim, maar die skills bezit hij niet. 
mooi dag allen, het weer werkt mee vandaag, cadeautje op zich dunkt me 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh boehoe, ik wil óók in de watten gelegd worden en knutsels krijgen maar ik ben geen moeder. Daar heb ik nooit last van maar nu schieten me toch onverwachts de tranen in de ogen.
Oh maar wacht eens, ik krijg al 24 jaar iedere ochtend ontbijt op bed. Ha, daar hebben jullie niet van terug hè?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Moederdag..
Ja, ik vind het wel leuk hoor, zo vaak zie ik mijn kinderen nou ook weer niet
om 10 uur komt jongste dochter even een taartje eten
Dan om half twaalf naar de tuin, alwaar ik heen ga met een tas vol broodjes en taart, omdat zoon met fam. komt en die zie ik ook zelden.
Dus ja, leuk hoor 🙃
Morgen komt oudste dochter want zij zit nu nog in Frankrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in hun puberjaren moederdag afgeschaft en daar nooit spijt van gehad. Net als bij verplichte feestdagen plan ik dan iets rond die tijd en voel dan wel iets van weemoed. Om de knutsels? Het ontbijtje? Nostalgie? Maar het is een zacht gevoel. Best fijn. Want dat waar het om gaat is er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Nu is er speciaal voor hen een derde hokje gecreëerd

Goedemorgen allemaal.

Als vroeger aan mijn moeder gevraagd werd hoeveel kinderen ze had (of werd nooit gevraagd) dan gaf zij als antwoord:
Ik heb drie soorten, een dochter, een zoon en een homo.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Ik dacht dat men juist afwilde van dat hokjesdenken, het onderscheid maken tussen man en vrouw. Nu is er speciaal voor hen een derde hokje gecreëerd: non binair. Zou dat de bedoeling zijn?

@Oskar, ik snap jouw redenatie wel.
Zelf zie ik het gebruik van dit soort termen juist als doorbreken van hokjes denken.
Ook al klinkt dat misschien tegenstrijdig.

Ik plaatst mijzelf op dit forum regelmatig in een of twee hokjes: homo en autist.
Dat doe ik heel bewust.
In real life doe ik dat zelden.
Dan zijn het meestal anderen die mij in die twee hokjes plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, vanmiddag ga ik verder met takken en struiken snoeien.
Het meeste heb ik al gedaan.
Nu moet alles nog in kleine stukjes gezaagd worden.

Daarna ga ik bij mijn buurman op bezoek.
Dat kan heayy worden, omdat zijn moeder zelfmoord gepleegd heeft.

Morgen komt hij volgens zijn zorgplanning weer thuis.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...