Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 mei 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen.  Slecht geslapen, eerst lag ik te piekeren, toen de halve nacht gekrijs van katten buiten (vond dat wel weer grappig) daarna ineens een muggeninvasie, uiteindelijk de badkamer afgezocht naar muggenstick en daarna bleven ze gelukkig weg, ha! Vandaag klus in de tuin afmaken en daarna met vriendin naar museum, heb meivakantie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Wel een paar keer wakker geweest vannacht, maar daarna een gat in de dag geslapen... 
We krijgen een mooie dag, fijn
Jij veel plezier Rosee, lekker genieten van jouw vakantie 
Mooi, zo maar eens aan de slag, eerst een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Oskar:

Maar zat jij dan nog in de fase waarin niet drinken eng leek @Yana? Ik dacht dat het zich bij jou in een natuurlijke matigheid vanzelf regelde. 

Nou, het matigen ging jarenlang goed maar natuurlijk en vanzelf ging het niet helemaal.
Ik had wel een nieuwe routine gevonden, bij de weekboodschappen 1 fles wijn kopen en die in 2 dagen opdrinken. Bij mij gebeurt dat uitsluitend tijdens het koken en dan lukte het me altijd om de tweede helft voor de volgende dag te bewaren. Maar ik was wel erg gespitst op die fles en als hij er was liet ik hem echt niet een dag met rust. Verder nog drank in huis was dan ook uit den boze.
Maar toevallig kreeg ik laatst een doosje speciaalbier en direct daarna een doos wijn én nog een paar losse flessen. Het lukte me nog amper om het bij 3, 4 glazen per dag te houden en dan wel iedere dag. En met een paar weken had ik er ineens genoeg van. Ik heb nu drie dagen niet gedronken terwijl er wel flessen wijn in huis zijn en vind mezelf een grote meid :)

ps. ik ga nooit naar feesten ofzo en de vrienden bij wie ik kom drinken niet of amper dus ik kom verder nooit in de verleiding om het op een zuipen te zetten.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige docu op npo gekeken, ‘een goede dood’ van de maker ‘moeders springen niet van flats’ tegenwoordig is er meer mogelijk ook voor jonge mensen.

je wil het niet meemaken, maar als het wel zo is, dan kan er wel hulp komen waardig en met respect

@ikkanhet:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Dune:

 ‘moeders springen niet van flats’

De moeder van mijn ernstig verslaafde buurman was opgenomen in een GGZ instelling.
Hij heeft haar gevonden in een plas bloed, polsen door gesneden of zoiets.
Al jaren vertelt hij dat verhaal bijna dagelijks aan al onze buren.

Toen ik hem gevraagd heb of hij ook boos was op zijn moeder kreeg ik als antwoord: geen antwoord.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bumperjim:

Verder is het wel mooi zonnig hier

Hier ook.
De moestuinplanten die ik op de zaterdagmarkt gekocht had, heb ik vanwege slakken eerst in een grotere pot gezet.
Behalve twee soorten tomatenplanten, waarvan een gratis vanwege vorstschade,
weet ik niet meer wat er nu aan die andere twee planten gaat groeien.
Volgens mij was het courgette.
Mijn blauwe bessenstruik is inmiddels uitgebloeid.
Binnenkort verwacht ik de eerste besjes.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag naar Zandvoort geweest, was heerlijk de zee en zon.

Terras en beachclub waar ik altijd graag kwam minder. Teveel drinkende mensen en de muziek waar ik zo van hou opzwepend gezellig. Zag ook mensen aan de thee die ik ook heb genomen munt thee. Gewoonweg eng, had bijna zoiets van bekijk het ook maar doe gezellig voor 1 dag mee en morgen klaar. Maar goed, ik weet dat het niet zo werkt. Zou een binge gaan worden. Heb wel iets geleerd vanuit het verleden en ga mijn jaar droogstaan daarvoor niet opgeven. Vertel het wel zo leuk, maar kom daardoor thuis met een leeg katerig gevoel. Kan dat niet goed uitleggen. Ik ga daar niet meer naar toe, dacht dat het anders zou voelen na een jaar. Niet dus. Hoop later op een iets trotser gevoel.

Vanavond Songfestival kijken, bewust alleen want ben uitgenodigd voor een feestje met meer mensen daar om samen te kijken. Ik weet dat zij drinken en dat mag en kan want zijn gelegenheidsdrinkers met grenzen die op tijd kunnen stoppen. Ik waag mij er niet aan, dat is teveel dan maar alleen kijken. Voor mij blijft het toch lastig als ik zulke sociale dingen bezoek.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Mai, denk dat ik zonder drank nooit meer uit mijn bol kan gaan, wat niet waar is of misschien ook wel? We gaan het zien. Wat is uit je bol gaan? En dan weken ziek op bed liggen door het uit je bol gaan en niet meer kunnen stoppen. Dat is het idd mij niet meer waard. Dan maar consistent saai(voor mijn gevoel dan nu) Wel zo overzichtelijk.

Hoop dat een beetje met jou gaat en de pijn die ik lees fysiek. Dank voor jou reactie! Moest toevallig aan Jopie denken. Heb zelf bijna een jaar in Zandvoort gewoond en Jopie 3 straten verderop, zo toevallig allemaal. Voelde veilig maar ook eng aan.

Hou je goed lief mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...