Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 maart 2024


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Zbb:

Goedemorgen 

ik heb het de laatste dagen lastig met het gestopt blijven met roken en de motivatie om niet te drinken ebt ook weg. 
 

heb veel aan me hoofd wat dan weer een trigger is ..

wat zich soms uit in een woede uitbarsting naar de verkeerde mensen toe die dat ook niet verdienen. 
 

wat zou ik graag opgeven

@Zbb:angry: Ik heb een mattenklopper en ik ben niet bang die te gebruiken. doorzetten jong. Zet dat ijzeren doorzettingsvermogen mbt je werk nu eens voor jezelf in.

image.jpeg.aa4f3bb61f3e1aa76227f19126802469.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Zbb:

ik heb het de laatste dagen lastig met het gestopt blijven met roken en de motivatie om niet te drinken ebt ook weg.
wat zou ik graag opgeven

Ja, dat helpt @Zbb lekker een paar peuken en een sixpack bier (om te beginnen). 
Wat zul je daarvan opknappen. 
Eerst je longen uit je lijf hoesten en beroerd worden van die peuken, maar daar helpt een biertje wel bij.... 
... dan na een paar dagen (of al eerder) hondsberoerd van het zuipen worden, willen stoppen maar niet kunnen.... 
En dat weer een paar weken door laten emmeren.... 
Kom op zeg. Haal het niet in je hoofd om op te geven. 
Jouw humeur wordt er echt niet beter van en dat van de mensen die je nu uitkaffert al helemaal niet... 
Kop op @Zbb, poets je tanden, eet een zak paaseitjes leeg, ga tien kilometer hardlopen,
poets je boot van voor naar achter, begin aan een cursus macramé... 

Stoer en decoratief bootje - Kaat en klaar
.... maar rook of drink NIET!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Sterkte @lady jane :heart: Rouwen is een vorm van liefhebben. 

exact dat Reacher, dankjewel voor deze zin.. Ik heb haar zelfs de enige Valentijnskaart gestuurd die ik ooit kocht en die al jaren in mijn kaartenmandje lag te wachten.
Hopelijk heeft ze haar humor nog want beiden gooie we nooit iets weg en dichter bij een liefdesverklaring zal ik ook niet meer komen. Zeis een 2e moeder voor me geweest.
Altijd belangstelling, komen naar uitvoering op school, wedstrijden dochter mee kijken. En met 4 naar Schier geweest een jaar of 3 terug. Met de andere twee nu een leuke film en dagje sauna afgesproken. Zij zitten er net zo in als ik. En alle 3 zijn we single, dus heerlijk om even amen te zijn nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb als je die woede niet uit richt die zich naar binnen en ga je denk ik weer de fout in me je verslavingen. zelfdestructie dus.
Nu nog leren uiten op een manier die niemand pijn doet. De mattenklopper is een hele goede. Je hebt vast wel een kleed of kussens die geklopt kunnen worden.
Of een oud tennisracket (bij de kringloop halen) en op je bed of bank tekeer kunt gaan? Vroeger gebruikten wij oude tel.boeken, die kon je zo heerlijk kapot scheuren en tegelijkertijd roepen wie of wat je dwars zat. Misschien werkt oud papier wel ook zo? Hard fietsen tegen de wind in in de poder hielp mij ooit door een scheiding.
Rond etenstijd, dan was de natuur op haar mooist en kwam ik amper iemand tegen. zoek iets uit wat bij jou past. 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane:rose:

@Zbb: kijk uit dat je @Reacher niet kwaad maakt, die slaat hard. En verder: nait soezen, moar deurbroezen.

Somber dagje hier. Qua weer dan. Ik had best de gok durven nemen dat er geen vorst meer komt @Toos, maar er waren nog geen petunia’s bij mijn tuinboer. Straks met oudste zoon ramen eten bij de Jap, en dan meteen door naar het Kasteel. Sparta, naar vóóórre!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Paasweekend. Elk jaar hoop ik weer in de tuin te kunnen zitten in het prille voorjaar. Vandaag is het ook zo heerlijk zacht buiten. 
Maar elk jaar is er wel een buurman die gaat steensnijden, schuurtje bouwen of ijzerzagen. Dit jaar een achterbuur met een joekel van een graafmachine in de tuin. Ik ben er nu al gaar en moe van. Ramen maar weer dicht. Elders de natuur opzoeken waar hier een overdaad van is. 
Maar wel jammer dat ik niet even een kopje koffie kan drinken buiten. 

Project website. 
Het laatste nieuws is dat mijn domeinnaam in quarantaine is gezet. Oké. Haal het úit quarantaine dan.....
Het zit muurvast. En nu is het Paasweekend dus dan kan ik daar ook niets aan doen. Loslaten, gelukkig heb ik alle pagina's gekopieerd, dus ik kan nog met de leerlingen communiceren over de agenda. Maar het zet me wel aan het denken. Ze willen graag dat je je hele bedrijf via hun doet op je "dashboard". Winkelvooraad, verkoopcijfers, klantenbestand, emails ed. Je geeft daarmee eigenlijk alles uit handen. Ik doe alles zelf met de hand. Zodat ik altijd toegang heb tot mijn office. Stel je voor dat dit wel helemaal fout loopt en de website geannuleerd wordt, dan ben je alles kwijt. Das pech, bedrijf weg. 
Nou ja. Mopper mopper. 

Straks maar even flink naar buiten dan. Ik ben moe van de danslessen en beu van klusgeluiden buiten. De boodschappen worden bezorgd en daar zit lekker wat ijs en chocola tussen. Om 18 uur mediteren. 

Ik uit mijn woede door karton stuk te scheuren en plat te stampen in de papierbak. Of ik ga een kwartiertje roeien. De cortisol eruit zweten. 
De aanschaf van een roeimachine was wel één van de beste keuzes ever in mijn leven. 

Sterkte Lady Jane. Ik ben meer dan 20 jaar geleden een vriendin verloren door een hersenbloeding. Ik mis haar nog steeds en denk elke dag wel aan haar. Ze was een bijzonder mens die opkwam voor anderen. Ze werkte bij de kindertelefoon en was mentor voor pubers. :heart:
 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Adri03:

op een niveau van incompetentie

Daarvan heb ik er best wat, op het werk. Maar dat heeft niet met stress te maken per se. 

Mijn opvatting is dat mensen die hoger in de boom zitten minder stress ervaren dan de mensen op de werkvloer.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Lonster1:

Mijn opvatting is dat mensen die hoger in de boom zitten minder stress ervaren dan de mensen op de werkvloer.   

Het zal inderdaad wel niet opgaan voor al die bullshitbanen in het management :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag ipv een goedemorgen! 
Ik meld me nu pas even na een hele drukke, maar leuke dag! Ga vanavond op mijn gemak alle berichtjes lezen, maar voor nu deel ik alleen maar even hoe fijn ik me erbij voel om weer 4 dagen niet afhankelijk te zijn. Net voor het eerst openlijk uitgesproken naar vriendinnen dat ik het feestje waar ik naar toe zou gaan over ga slaan omdat ik daarvoor nog te kwetsbaar ben in mijn herstel. Dit voelt als een enorme overwinning en eigenlijk ook wel opluchting dat ik het openlijk heb durven uitspreken. Vooral ook fijn hoeveel lieve en begripvolle reacties ik kreeg....
Fijne avond! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-3-2024 om 12:02 zei Zbb:

Goedemorgen 

ik heb het de laatste dagen lastig met het gestopt blijven met roken en de motivatie om niet te drinken ebt ook weg. 
 

heb veel aan me hoofd wat dan weer een trigger is ..

wat zich soms uit in een woede uitbarsting naar de verkeerde mensen toe die dat ook niet verdienen. 
 

wat zou ik graag opgeven

Zie nu pas je berichtje,.. balen is dat, dit soort emoties die door elkaar lopen is ruk.

ik was en ben altijd bang dat als je teveel van jezelf vraagt en te veel doelen stelt er een gedoemd is te mislukken. Mijn idee hè…

maar hè, je zit toch in de bus? Dan is dat stukje opgeven geen optie…

hoe gaat het nu met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...