Spring naar bijdragen

woensdag 20 maart 2024


Aanbevolen berichten

Oh kijk, het is al na twaalven. Laat ik meteen de nieuwe dag openen, ik ben er nu toch. Vandaag begint de Lente, lieve mensen. De dagen worden weer langer dan de nachten. Het licht keert terug. Moge het in jullie leven ook zo zijn. Ja, overmorgen regent het weer. Dat dan weer wel. Maar vandaag niet. Carpe diem.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
We gaan er weer een mooie dag van maken. 
Maar eerst natuurlijk een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

6 uur geleden zei Oskar:

Oh kijk, het is al na twaalven. Laat ik meteen de nieuwe dag openen, ik ben er nu toch. 

Mijn moeder dekte 's avonds voor ze naar bed ging de tafel alvast voor het ontbijt van de volgende ochtend.. 
Als zuslief of ondergetekende dan na het stappen thuiskwam was het heel aanlokkelijk om alvast aan te schuiven en lekker wat te eten, 
goed tegen de gevolgen van de versnaperingen van die avond.
Daar doet zo'n heel vroege opening van de dagdraad mij altijd aan denken :huh:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ja, heerlijk...de lente. Mijn biologische klok past zich vanzelf al aan. Ik word weer eerder wakker zonder wekker. En dan heb je ook weer zin om eruit te komen en dingen te gaan doen. De energie begint weer te stromen. 

Dagpact
Nienes
Okkie
Prana
Maja
Beatrix

Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Oskar:

Oh kijk, het is al na twaalven. Laat ik meteen de nieuwe dag openen, ik ben er nu toch. Vandaag begint de Lente, lieve mensen. De dagen worden weer langer dan de nachten. Het licht keert terug. Moge het in jullie leven ook zo zijn. Ja, overmorgen regent het weer. Dat dan weer wel. Maar vandaag niet. Carpe diem.

Ik word zo vrolijk van je berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Gisteren heb ik mijn Ministepper weer van stal gehaald.
Vanochtend ook al gedaan.
Ik moet letterlijk weer in beweging komen.
Mijn conditie begint wat weg te zakken.

Ook al heb ik vorige week ontdekt dat mijn conditie nog beter is dan die van mijn huishoudelijke  hulp.
Zij is 25 jaar en het is 20 minuten fietsen vanaf haar huis naar mijn huis.
Dan moet ik eerst een kopje thee zetten, zodat zij een kwartiertje bij kan komen.
Zij was bedoeld voor het zwaardere werk, maar dat laat ze deels liggen.

Even bladeren aanvegen?
Nee, zij mag geen buitenwerk doen.
Ramenlappen aan de buitenkant?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob, ramenlappen doe ik niet, omdat:

Ik hoogtevrees heb en bovenop de ladder een stap achteruit doe om het resultaat te bekijken.
Zo ben ik ooit in een bak met verf gestapt toen ik een goede vriendin 'hielp' met muren witten.

Bladeren aanvegen is een ingewikkelder verhaal.
Ik woon op een 'gezellig' pleintje, waar door de jaren heen bijna niemand de bladeren aanveegt.
Behalve ik. Gebruik ik voor compost.

Bovenstaande bladeren zijn van onze nieuwe buurman, 29 jaar.
Toen hij vorig jaar aan het inrichten was en allerlei nieuwe spullen bezorgd werden 
heb ik hem gevraagd of hij al een nieuwe bezem gekocht had.
Die opmerking is niet helemaal goed over gekomen bij een aantal buren.
 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kohtje:

Guttegut, Roberto, van pakken slappe wijn (of zijn het slappe pakken wijn) ga je slap *, is je dat opgevallen?

@Kohtje, wat ik bovenstaand beschreven heb is voor mij geen slap *.
Jammer dat jij zo reageert en LJ dat ook nog leuk vindt.

ps1 het verschil tussen alcohol en alcohol wist ik al.
Ik drink flessen wijn, geen pakken.
ps2 ik voel mij nu boos en als ik mij boos voel pak ik een bezem en ga ons hele pleintje aanvegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

Heerlijk buiten gefietst, wat een zalig weer dit.
Ik laat mn klussenboel de boel, ga nog even lekker
het zonnetje opzoeken.

 

Heerlijk! Nu met een bakkie koffie achter thuis, in een t-shirt!
Nu eet ik paas mergpijpjes met advocaat. Al een pakje op afgelopen dagen, nu pas dringt het tot me door, stom hè! Niet bij nadenken en door….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk dat zonnetje! Hier ook een prettige werkdag en straks lekker sporten. Binnenkort ga ik een weekendje weg. Gaat weer het 1e alcoholvrij uitje worden. Heb er zin in :)

Verder gaat het slapen goed en lijkt mijn concentratie te verbeteren. Heb afspraak gemaakt om met een professional de onderliggende oorzaken van mijn (voormalig) alcoholgebruik te onderzoeken. Ook als een soort hulpmiddel om het stoppen te bestendigen en anders te leren omgaan met moeilijkheden en uitdagingen. 

Fijne woensdag nog allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, ik slaap redelijk goed.
Als ik wakker wordt is er niets aan de hand.
Zodra ik opsta begint het: mijn kauwspierprobleem.
Zodra ik buiten kom wordt het nog erger.
Beweging en kou, of zoiets.
Lichamelijke klachten zit ik nu al geruime tijd tegen beter weten in weg te  drinken.

Onlangs las ik dat jij last van pijn hebt.
En dat niet zit weg te drinken, maar op de een of andere manier mee weet om te gaan.

Ik ben twee keer bij Transcare geweest op verwijzing van huisarts/VNN/MKA-poli.
Maar die weigeren mij een hulpverleningsvoorstel te doen.
Hoe te leren om te gaan met 'pijn'.
Omdat ik alcohol drink.
VNN werkt met hun zogenaamd samen.
In de praktijk laat Transcare het afweten.

Gelukkig heb ik een goede hulpverlener van VNN.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droge afmelding van geen aanmelding op het dagpact. :P

Heel druk gehad, lekker ontbijt gehad gehad met afbakbroodjes en gekookt eitjes voor mij en de kinderen.

Dochter cadeautjes laten uitpakken. Kinderen naar school. Ik naar de opticien. Daarna schoenenwinkel. Daarna spontaan bij een telefoon winkel mijn accu in een uur laten vervangen.

Vervolgens boodschappen doen. Naar de bouwmarkt voor een projectje waarbij ik zelf een omheining ga maken in de kamer voor onze ratjes, zodat ze los kunnen lopen zonder overal onder te gaan zitten.

Thuis back-up van telefoon maken, en de planning is om een reset te doen (daarna back-up terugzetten) want hij loopt met de nieuwe accu nog steeds snel leeg...

Kinderen ophalen van school en naar turnen brengen. De ander was bij iemand aan het thuis spelen. Vervolgens hardlopen. Daarna kinderen weer ophalen. Lekker Europapa keihard in de auto met de ramen open en kinderen die half uit het raam hangen en zich compleet vermaken haha.

Thuis Patat bakken in Frituur. Daarna samen met de kinderen de oude nickelodeon serie avatar kijken op Netflix en daarna kinderen op bed brengen en ik hup het bad in. En nu ga ik op bed. 

Weltrusten allen! Dag 31. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...