Spring naar bijdragen

Woensdag 31 januari 2024


Aanbevolen berichten

@ikkanhet ook goedemorgen en de rest die nog langskomt 

Ik heb gisteren gedronken! Heintje Dune Davids is er weer.!
het zat er aan te komen, elke ochtend als ik opsta neem ik me voor om dat niet te doen, tegen de avond is er van deze ferme beslissing niks meer over,… maarrrrrrr ik heb vorige week mijn felbegeerde antabus opgehaald. Daar ga ik mee aan de slag. Niet vandaag natuurlijk

@Zbb jij hebt hier ook baat bij hè? Ik weet uit mijn verleden dat het rust gaf, je hoeft niet meer te onderhandelen met jezelf en de duivel en de drank. Kan niet punt!

voel me niet erg lekker maar ben ook niet helemaal naar de kloten

nu moet ik gaan zorgen dat ik niet ga spijbelen met de antabus, want die smoes ken ik ook nog wel

pfffffff wat een *** leven 

 

 

 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De antabus geeft inderdaad rust met wat niet drinken betreft @Dune
 

geen twijfel of onderhandelingen meer met jezelf,impulsief naar de winkel en drank halen is er dan niet meer bij. 
 

drinken gaat gewoon niet en doe je het toch stop je na een paar slokken wel. 
 

je gaat je echt onpasselijk,brak en ziek voelen. 
 

en ja het sjoemelen met de antabus ken ik ook wel,wel is het voordeel dat het even duurt voordat het uit je systeem is waardoor je je overweging om toch te gaan drinken kan heroverwegen en besluiten het alsnog niet te doen. 
 

ik neem de antabus meestal onder toezicht in zodat de kans om te sloemelen een stuk kleiner is. 
 

ook is er ergens een antabus en refusal draadje waar je je net zoals op het Dagpact kan melden, dat je je antabus ingenomen heb. 
 

als het je helpt kunnen we samen daar een antabus pact houden. 
 

ik neem de antabus op maandag en vrijdag in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee wacht vandaag nog maar even voor de zekerheid met de antabus. 
 

misschien als je vandaag niet drinkt en je je morgen niet brak meer voelt van je uitschieter van gisteravond dat het morgen wel kan. 
 

dan kan je ‘fris’ het weekend in en heb je maandag al een hele mooie start gemaakt. 
 

informeer anders even bij de arts die de antabus voorgeschreven heeft wat hij veilig acht wanneer de antabus in te nemen. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Ik heb goed geslapen voor mijn doen, de dieren hebben hun natje en droogje, 
dus nu eerst even tijd voor een bakje. 
Van die rustige week is tot nu toe niks terecht gekomen en ook vandaag staat weer vol gepland :unsure:
Afijn, beter dan dat ik achter de geranium zit te verpieteren.... 
Maar toch..... 
Mooi, een bakje dus. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

 

Goed dat je aan de Antabus gaat @Dune, het zal je hopelijk een boel rust in jouw bovenkamer geven.... 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Antabus/refusal, voor mij bleek het een wondermiddel. Ik weet niet wat voor doses je hebt @Dune maar misschien kan je vanavond (als je vandaag natuurlijk niet drinkt) een halve dosis nemen? Als je het 'voor de zekerheid' uitstelt, kan je zomaar weer een dag, week, maand verder zijn. Niks persoonlijks maar zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten :-) ikzelf zou namelijk nog even doorgaan met sjoemelen.

Raap jezelf lekker bij elkaar vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@billy1981 dankjewel, ik drink vandaag op zeker niet, mijn kater is er wel, en dan is dat niet moeilijk (voor mij)

ik heb overigens ervaring met antabus en drank, dat is echt een spookbeeld.

wou dat het vanavond was, of nog beter morgen. Wil klaar zijn met vandaag, moet vanmiddag ook nog werken bah

voel me nu een hoopje ellende, waarom is het leven zo vreselijk moeilijk, worstelen en toch regelmatig zinken, zwemmen tegen de stroom in enz enz 

en ik vind drank eigenlijk zo vies. Bizar he 

ik denk dat ik maar een potje ga huilen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Dune het wordt ons niet echt makkelijk gemaakt zullen we maar zeggen......

Gelukkig weet je dat je je waarschijnlijk met het uur beter gaat voelen. En net als met alle voorgaande dagen zal deze ook voorbij vliegen. En dan ineens is het morgenochtend. En dan sta je morgenochtend op en dan denk je: hee dat is snel gegaan. Want gister was het nog wachten op morgenochtend en nu IS het morgenochtend. En dan ben je blij met je nieuwe dag en meld je je in het nieuwe dagdraadje en gooi je trots die antabus erin! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik de gedachte heb toegelaten:

’ ik ben nu eenmaal een alcoholist, jammer dan, er zijn er zoveel, dus… en ach hoe erg is dat nou eigenlijk, er zijn veel ergere ziektes’ 

ipv ik ga dit bevechten! 
dat is weer terug, pril dat wel maar het begin is er (weer)

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Sterkte vandaag @Dune. Goed voor jezelf zorgen. En de 'functie' van een kater is dat je dit niet meer wil (=mijn theorie dan:P) Fysiek is het nog tot daar aan toe, maar mentaal...Die schuldgevoelens en het eindeloos vastlopen in negatieve gedachten en angst en depressie...Dat vond ik er zelf het ergst aan. Morgen voel je je beter, hou je daar aan vast:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Dune je bent echt niet de enige hoor

ik ben ook al talloze keren flink onderuit gegaan,belangrijkste is dat we weer opstaan en ervan proberen te leren. 
 

als het allemaal zo makkelijk was waren we  hier niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Dune:

waarom heb ik toch het gevoel dat ik 1 van de weinige, zo niet de enige ben die iedere keer op zn *** gaat 

jullie zijn allemaal zo sterk vasthoudend en goed 

@Duneje bent niet alleen. Voor mij geldt dat sinds ik hier schrijf het drinken is gestopt, maar daarvoor ging het jaren keer op keer mis. 
Voor mij hielp het om echt te besluiten. Dat gecombineerd met hier beginnen en het opschrijven. Maar dat ben ik. Iedereen doet het op zijn eigen manier. En bij niemand ging het in 1 keer vanzelf goed denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...