lady jane Geplaatst 10 november 2024 Rapport Geplaatst 10 november 2024 idd Etty. maar ook; ik heb zelf nooit in zulke lichte termen kunnen denken tijdens die fases. nieuw en verkwikkend om te lezen hoe jij erover schrijft. of de ervaringen zelf zo zijn? Misschien achteraf? En juist omdat jullie nog samen zijn? Ik heb 2 scheidingen achter de rug en die littekens zijn uiteindelijk heftiger dan die van pappie en mammie gebleken. Ook al snap ik dat die zwaarder wegen. Maar de latere daar was ik bewuster bij he. Maar 3 x scheepsrecht, dat hoeft niet meer. Etty reageerde hierop 1
JamesM Geplaatst 14 maart Auteur Rapport Geplaatst 14 maart Tijd om weer even een update te schrijven bedacht ik mij. Het gaat de laatste tijd heel goed. Met mijn vrouw heb ik een aantal zeer goede gesprekken gehad. Ook kan ik mijn en haar gedrag steeds meer 'in perspectief' zien, dwz er afstand van nemen en het niet te persoonlijk te maken. Eerdere reacties van forumleden waren zeer helpend hierbij. Natuurlijk blijven er onderlinge irritaties maar omdat we beter begrip hebben van elkaar kunnen we er op een andere manier mee omgaan. Ik ben nog wel bijna dagelijks bezig met verslavingen en herstel. Door het lezen van boeken of het luisteren van podcasts bijvoorbeeld. En ik lees nog steeds veel mee op het fourum. Elke avond voor het slapen gaan mediteer ik en ga ik na waarvoor ik dankbaar ben de afgelopen dag. De ochtend erop begin ik met de dag in gedachten door te lopen en het gebed van kalmte, moed en wijsheid. Dat helpt mij heel goed merk ik. En ook de dagelijkse wandelingen met de hond. Ik kan heel erg opgaan in het volgen van de wolken, de geluiden van de natuur. Sinds een paar maanden ben ik bezig met sterrenkijken, de verschillende sterrenbeelden kennen en herkennen. Dat geeft me zoveel rust in mijn hoofd. Echt even in het hier en nu. Daarnaast volg ik ook zeer regelmatig NA meetings. Dat is ook zeer helpend. In het herkennen van mijn eigen patronen, maar ook de herkenning in de shares van anderen. De herkenbare patronen. Het gevoel van verbinding. De bemoedigende woorden van fellows en fella's. Ik ben ook bezig met het stappenwerk en met het vinden van een sponsor. Om mijzelf beter te leren kennen, en ook om in slechtere tijden ervoor te zorgen dat ik in herstel blijf. Voor mijn gevoel ben ik er nog lang niet, maar het voelt goed. Ik kan me haast niet meer bedenken hoe het ruim een jaar geleden was, in mijn donkerste dagen, toen zelfs alcohol geen oplossing meer leek voor mijn problemen en ik bezig was met de dood. Die tijd ligt gelukkig ver achter me, maar ik realiseer me wel dat ik elke dag bezig moet zijn met zelfzorg en mijn spiritualiteit. Tot zover! karin123, lady jane en Lika reageerden hierop 3
Bob Geplaatst 14 maart Rapport Geplaatst 14 maart Heel goed bezig! Veel respect. JamesM reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 14 maart Rapport Geplaatst 14 maart Goed bezig. Ik lees je steeds graag. JamesM reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden