Spring naar bijdragen

Maandag 26 juni 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

In de krant van gisteren:  "Mintgroen interieur, houten kasten vol flessen op hun kant en hebberig makend artistieke etiketten. Voilà, zo’n typische hippe wijnkelder waarvan Parijs er talloze kent. Tenminste, zo lijkt het bij binnenkomst in Le Paon Qui Boit (De Drinkende Pauw) in het negentiende arrondissement van de hoofdstad. Maar deze plek is net even anders: Le Paon Qui Boit is Frankrijks eerste alcoholvrije wijnkelder. Zie het als een klein symptoom van een langzaam maar zekere verandering in de Franse levensstijl. Ook in wijnland Frankrijk zijn alcoholvrije alternatieven aan een opmars bezig. En dat is best opmerkelijk in een land waar de wijncultuur zo sterk is verankerd dat het onderdeel uitmaakt van de nationale identiteit."

Ik dacht misschien leuk om te lezen voor degenen die een beetje moeite hebben om nuchter naar Frankrijk te gaan. 

Beter weer inderdaad,  als het zo warm is denk ik altijd dat ik vakantie heb en dat het raar is om te werken.  

 

 

 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Weekend alweer voorbij en ook deze weer droog doorgekomen. Het is sowieso al geen goed idee om alcohol te drinken met deze hitte, ook niet als je op de fiets gaat. Anderen dronken wél en tot mijn grote verbazing zag ik die later gewoon achter het stuur kruipen. Daar snap ik dus helemaal niks van! Dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb in mijn drinkend bestaan, ook niet dat ene zogenaamd toegestane glaasje. Nada helemaal niks. Al haalde ik dat thuis dan wel weer in....maar dat is weer een ander verhaal.

Maar vandaag wordt het weer wat koeler. Dus maar gauw aan de slag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Na een warme nacht lijkt het erop dat we even wat meer 'lucht' krijgen. 
De zon gaat nu heel even schuil achter de wolken, maar zal straks ongetwijfeld terugkeren. 
De druppels die waren beloofd zijn niet gevallen. 
Maar als het goed is wordt het niet zo gruwelijk heet meer vandaag. 
Mooi, ik mijn rondje huis en tuin er weer opzitten...
Nu eerst tijd voor een bakje. 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb deels goed contact gehad met de verslavingszorg, deels ook niet.
Sinds een tijdje ben ik overgedragen aan een ander team.
Voor mij werkt dat totaal niet, geeft tot nu toe aleen maar ergenis en irrritaties.

Sinds 2014 zit ik op dit forum.
Een aantal mensen kennen mij sinds die tijd.
Een aantal mensen ken mij korter.
Mijn bijdragen zijn wisselend.

Mijn vraag nu:
Wat is jullie indruk van mij op dit forum?
Alle reacties zijn welkom.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, dit weer.

Gisteren, laat in de middag een soort paniekaanval, zomaar uit het niets.Dacht dat ik stikte.Heb maar een oxa genomen, om mezelf rustig te houden.Paar keer goed diep adem gehaald en toen zakte het wat.Enge gewaarwording, maar zeker niet vreemd in die hitte.De hond had het ook niet meer.Liep ook maar te hijgen, zo zielig.

Even lekker bijkomen dus, vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond! Als het druk is wil ik een lege agenda. En nou heb ik al een paar dagen weinig omhanden en nu voel ik me wat verloren, “niemand mist me”. Beetje zwaar op de hand. Daarom kom ik jullie maar even lastig vallen, ff de tijd doden. Is beter dan naar de supermarkt gaan want ja, “het kan nog nét en ik heb het verdiend”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Roberto:

Wat is jullie indruk van mij op dit forum?

Een vrij complexe persoonlijkheid. Boeiend en open naar anderen. Zou zich misschien meer kunnen concentreren op het meedenken met in plaats van het met elkaar vergelijken en beoordelen van zijn behandelaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob, bedankt voor je reactie.
Op mijn eigen draadje zal ik nog eens schrijven wat er afgelopen periode allemaal gebeurd is.
Tot nu toe had ik daar geen puf voor.

Samenvattend: teveel hulpverleners.

En mijn buurman (52) is dusdanig verslaafd dat hij bijna niets meer kan.
Hij denkt alleen maar in gebruik: methadon, oxycodon, diazepam, alcohol, thc en e-nicotine.
Ik doe nu dagelijks boodschappen voor hem.
Drie pakken wijn, verder niets.
Volgens mij eet hij niet, drinkt soms vitaminedrankjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...