Spring naar bijdragen

Donderdag 1 juni 2023


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal! Radio aan, de merel zingt en koffie in het vooruitzicht. Geen slecht begin van de dag en de nieuwe maand. 
 

wel onrustig en knagend gevoel in mijn buik. Vakanties beginnen zodadelijk en daardoor zie ik in het zorgoverzicht van de thuiszorg roosters met akelig veel lege plekken. Mijn gedachten maken overuren om alvast oplossingen te bedenken en dingen te regelen. Masr dat kan niet want de roosters wijzigen nog vaak omdat de afdeling planning flink moet puzzelen om voor iedere cliënt een passend rooster te krijgen. Wat valt uit en wat niet en kan ik vrij krijgen? Welke afspraken staan er al in mijn agenda en welke moeten daarvan echt door gaan? Dat soort gedachten malen door mijn hoofd. En dan is de verleiding toch weer groot om een fles wijn te halen. De roes, minder piekeren alles wat luchtiger bekijken,.. Maar NEE!!! Dat zou de start zijn van steeds meer drinken en steeds vroeger daarmee beginnen. Wijn inwisselen of aanvullen met ricard. Een triest schema dat ik al een tijd van mij heb afgeschud. Ik ga straks een fles gimber halen. In bruiswater geeft het een kick, een bite. In de thee is het verwarmend en troostend. Nu genoeg geplust en gemind. Gedachten neerpennen geeft ook iets van rust, merk ik. Dus mijn leermoment van de dag kan ik al aftikken :) Nu nog op het dagpact. 
 

dagpact

Maja

 

bewerkt door Maja
Aangevuld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

@Maja first things first…. :D en even in de ijskast wat kan.. werkt voor mij altijd goed

vandaag dus 3 weken droog, het is echt anders deze keer. Voelt goed. En ik bedenk me,… stel stel….. dat ik gisteren had toegegeven aan mijn trek.. hoe had ik er dan nu bijgezeten? De kater van mijn traject doorbreken was wellicht vele mate groter dan de fysieke kater. En eigenlijk is dat mijns inziens veeeel erger.

fijn dat ik sterk kon blijven

fijne droge dag voor allen

dagpact

Maja

Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, en goedemorgen @Maja en @Dune
Goeie genade @Maja, wat een gepuzzel en wat een ellende dat de roosters nog zo kunnen wijzigen tijdens die weken. 
Ik kan me indenken dat het je verschrikkelijk benauwt allemaal. 
Maar die fles gaat het er niet makkelijker op maken uiteindelijk, dus heel goed dat je die optie buiten beschouwing laat. 
Ik hoop van harte dat het allemaal uiteindelijk mee gaat vallen, maar die onzekerheid tot op het laatste moment lijkt mij echt vreselijk... 

@Dune, drie weken, hartstikke mooi, top hoor, dat verdient een bloemetje... Veel liefs - Een prachtig boeket van Bloemenweelde

En dan nu snel een bakje neerzetten hier. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja, ik moest eerst die 2 drankjes googlen, die met gember spreekt me wel aan, maar wat een prijs zeg, ik houd het toch maar op plakjes gember toevoegen aan van alles. Ik dronk gelukkig ook geen sterke drank, en houd het nu meestal bij water, koffie en thee. Zo heerlijk simpel kan het zijn he. Maar ook ik ben op 0% bier gestopt en dat heeft me wel erg geholpen destijds. Maar wat mij bezig houdt, hoe zit het met jou en met vakantie gaan? Juist voor jou belangrijk om eens helemaal los te zijn van de zorgen?
Nu ben je misschien zelf te vaak bereid om over je grenzen te gaan als mantelzorger? Is het mogelijk om voor een week of twee iemand in te huren, particulier? Familie?
Even helemaal los en opladen. Het biedt geen echte oplossing, maar kan zo belangrijk zijn. heel veel sterkte voor jou. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Wat een onrust @Maja. Hoop dat het allemaal toch goed gaat verlopen. @Dune, gefeliciteerd met je 3 weken. Top!

Er vloog net een jonge mees de huiskamer binnen. Hoe die dat voor elkaar heeft gekregen..... Moet eerst door een vliegengordijn, wat een kiertje open staat door de wind de bijkeuken door. Dan pas de huiskamer in. Wilde door de dichte schuifpui weer naar buiten. Gelukkig kon ik hem weer naar buiten leiden en was poes net even wandelen. 

Zo, eerst maar ziekenhuis bellen. Er klopt iets helemaal niet met de afspraken daar. Daarna bloedprikken. En ook nog 2 jarigen in de familie. Pfff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Oudste landt bijna met vliegtuig op haar bestemming. Ver van de bewoonde wereld. Spannend.

Laatste klusjes voor oude werk doen ( stopzetten accounts) en dan naar nieuwe werk mailen met die gegevens.  Toch een gedoetje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond die gimber ook wel aantrekkelijk klinken maar ik lees dat het vooral bestaat uit suiker en daar ben ik niet zo van. Gelukkig staat de vlier in bloei, dat is ook heerlijk in thee of koud water vooral samen met munt. En inderdaad @lady jane, verse gember... lekker in alles.

@maya sterkte!

Goed bezig @Dune, gefeliciteerd met je drie weken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik maak tegenwoordig een pot thee, met verse stukjes kurkuma, gember en losse kruidenthee.

Drink ik dan over de hele dag.
Volgens mij super gezond.

@Maja,
Wat een ellende toch met die thuiszorg.
Daar moet je toch van op aan kunnen !!
Maar ja, heb zelf in de thuiszorg gewerkt als zzper.
Misschien kan je voor je moeder een pgb aanvragen, zodat je je eigen zorg kan inkopen.
Dat gaat wel een stuk beter vaak.

Straks met dochter lunchen en een flinke wandeling maken.
Leuk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juni alweer begonnen. Ik stopte in november met drinken, dat lijkt inmiddels toch een lifetime geleden. En ik voel me steeds meer bevrijd van de drank en van de gedachten daarover. Maar het dagelijkse voornemen houd ik nog even vol.

Dagpact ;

Maja
Dune
fonny
Prana
Rapilos
Pytje

@Dune, 3 weken alweer! Je gaat goed:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me trouwens wel eens af of je hersens herprogrammeerbaar zijn: een techniek zoals EMDR, waarmee je trauma’s kunt verwerken. Maar dan op het gebied van verslaving. Een methode waarmee ik mijn hersens kan doen geloven dat er nooit een verslaving is geweest. Waardoor ik dan weer net zo onbevangen tegen de alcohol kan aankijken als ik vroeger ooit deed. Het zou het mogelijk maken om in de toekomst af en toe een glas wijntje drinken. Maar belangrijker is dat het zou kunnen helpen bij het ondersteunen op het pad naar herstel. Het zou het gemakkelijker kunnen maken en ernstige terugvallen voorkomen. Wie heeft er wel eens van zoiets gehoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal,

@Pinkman die gevoelens en emoties zijn eigenlijk hetzelfde met of zonder alcohol. Met alcohol schuif je ze alleen iets op en ik merkte dat dat opschuiven mij juist onrustig maakte. Van oh jee nu moet ik er toch mee dealen en nu met een kater en dat maakte me depressiever en gaf me ook een schuldgevoel. Nu ik niet meer drink zijn die 2 emoties en gevoelens dus weg, dat scheelt enorm! En ik kan rustiger denken en ermee omgaan, ik geef de emotie sneller een plekje. Ik zie nu na 5 maanden niet drinken (vandaag precies!) daar enorme voordelen van in. Ik was een en al onrust en chaos.. nu ben ik meer in balans. Zeker nog niet waar ik zijn wil maar ben op weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats bedoel je met verschuiven van emoties en gevoelens uitstellen tot na de roes?  Ergens blijft er iets knagen wanneer je deze gevoelens voor je uitschuift of in mijn geval weg zuipt. Pas na maanden gestopt te zijn voelde ik bijvoorbeeld weer echte blijdschap of verdriet. Boosheid speelde een grote rol in die tijd. Boos op anderen maar vooral op mezelf omdat ik de cirkel niet doorbroken kreeg. 
 

Met mijn stukje hier boven bedoelde ik mijn eigen privé situatie. Pijn verdriet boosheid het voelt zoveel rauwer en mooier nu ik mezelf niet meer verdoof.

Maar gefeliciteerd met je 5 maanden en dat je dit positief ervaart:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-6-2023 om 08:50 zei Yana:

Ik ben heel benieuwd hoe het met @Zbb is? Lees je nog mee hier?

Hoi Yana ..

hier gaat het redelijk  

tweeenhalve week geleden wel een flinke uitglijder gehad. 

Elke keer dat geklooi met die antabus waardoor ik soms terugval als ik em vergeet. 
 

nu besloten helemaal te stoppen met de antabus,kijken of dat het beter gaat. 
 

verder druk met onderhoud van de boot,deze staat op de kant nu. 
 

Ook weer gestopt met roken

cold turky 

dag 3

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om van je te horen @Zbb, stoppen met roken kan een verschrikking zijn vond ik, maar nu ik er vanaf bent mis ik er niks meer aan. Hopelijk lukt het jou ook en blijf gelijk maar van die drank af :rose: 

Zet 'm op met het onderhoud aan je boot, hoe gaat dat als hij op de kant staat, kun je er dan toch in wonen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...