Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 maart 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei niks:

....... alles benoemen, herhalen het is echt intensief.
Maar er zijn ook mooie dingen. Als Inie huilt, gaat ze er nu naar toe om een kusje te geven. Dat is zo lief om te zien.  

Ja, ik kan me indenken dat het verschrikkelijk veel energie vergt. 
Wat zou het mooi zijn geweest als het was gegaan zoals in die lieve Amerikaanse filmpjes.... 
Maar dat zinnetje over kussjes voor Inie... wat lief, wat vertederend.... 

10 uur geleden zei Strijkbout:

De dag weer doorgekomen. Maar pfff wat ben ik de motivatie, het positieve gevoel en de zin in alles gigantisch kwijt. Loont echt totaal niet meer om gestopt te zijn. 
Als het over een paar dagen nog steeds zo is, begin ik gewoon weer met zuipen, want zonder vind ik er ook geen kloot aan zo.

Zat je tijdens het zuipen wél lekker in jouw vel Strijkbout? 
Werd je toen wél opgewekt en fris en fruitig wakker en had je zin in de nieuwe dag die begon? 
Was je blij met jezelf? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren lag ik om 8.15 uur in het zwembad. Toen was het heerlijk rustig. Ja @lady jane wij moeten reserveren, dat vind ik wel fijn want dan weet je dus hoe druk het is.

Ik ga dan wel een uurtje eerder naar huis, dat half uur zwemmen geeft energie maar tegen 16 uur wil ik naar huis. Gelukkig heb ik flexibele uren. Ik kan mijn werk wat meer om mijn andere activiteiten heenplannen, dat voelt erg fijn en die energieverdeling is alleen maar efficient voor het werk. Dat is mijn leidinggevende gelukkig met mij eens.

Dat was wel anders toen ik flink dronk in het weekend, de maandag. Haha, ik denk daar vaak aan als ik zwem. En ik blijf ook verwonderd dat ik dat nooit eerder heb kunnen doorzetten, stoppen met bijna elke dag drinken. Het levert me meer voldoening en energie op, en minder somberte en irritaties.

En ja, soms mis ik ook wel wat. Een vriend nodigde me uit voor een leuk concert op zondagavond. Tsja, jammer maar zondag wil ik vroeg naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die verwondering heb ik ook nog steeds
waarom ik toen niet kon stoppen en mijn brein geloofde
dankbaar dat ik niet meer hoef
en soms een beetje droefheid voel als ik mensen hier
soortgelijke gedachtenkronkels zie volgen

ik heb een hekel aan pop-ups, maar als er hier een van Els Noorlander
op zou duiken bij de "minderaar-tobbers" (en daar bedoel ik niet die enkeling
mee, die er een goede weg in heeft gevonden), dan zou dat filmpje mogen pop-uppen hier
van mij dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Water koud buiten
Niet zo goed geslapen
Beetje liggen tobben over zwager, die best ernstig ziek is.
Ach ja, het leven heeft soms best struggels

ik lees ook over de minderaars en het gereken, wanneer wel en wanneer niet.
Werkt meestal niet
(Helaas voor jullie, maar eigen ervaring)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yvonne:

Zat je tijdens het zuipen wél lekker in jouw vel Strijkbout? 
Werd je toen wél opgewekt en fris en fruitig wakker en had je zin in de nieuwe dag die begon? 
Was je blij met jezelf? 

Nee zeker niet. Maar nu dus ook niet. Ik kwam daardoor voor mezelf de afgelopen dagen tot de conclusie dat ik dus mezelf en het/m'n leven dus eigenlijk gewoon niks vind, stoppen daarbij dus ook al  geen zak helpt, en vul de rest maar in... Maar het schijnt  een beetje bij 'het proces' te horen dit, en een bekende fase te zijn in het stop/herstelproces. Maar kijken hoe we hier dan weer doorheen komen.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

ja die verwondering heb ik ook nog steeds
waarom ik toen niet kon stoppen en mijn brein geloofde
dankbaar dat ik niet meer hoef
en soms een beetje droefheid voel als ik mensen hier
soortgelijke gedachtenkronkels zie volgen

ik heb een hekel aan pop-ups, maar als er hier een van Els Noorlander
op zou duiken bij de "minderaar-tobbers" (en daar bedoel ik niet die enkeling
mee, die er een goede weg in heeft gevonden), dan zou dat filmpje mogen pop-uppen hier
van mij dus.

Het alleen zondags drinken werkt bij mij al twee maanden prima. Een knalharde grens want ik weet dat als ik één keer een wijntje op vrijdag of zaterdag doe ik binnen no time weer op mijn oude drinkniveau zit. Stoppen werkt alleen als je écht écht zelf wilt. Als het besef er is dat je anders bent dan de sociale drinker, en dat je weet dat de consequenties niet te overzien zijn als je je laat gaan al is het maar één keertje. Vanavond weer m'n praatgroepje bij Tactus, een leuke groep waar iedereen heel eerlijk is over zijn struggles en problemen. Heb mijn grens eerst gezet bij mijn verjaardag volgend jaar, 14 april 2024, maar ik denk dat ik ook daarna niet weer kan gaan drinken op andere dagen dan de zondag, en dat is ook prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het alles of niets.

Minderen werkt niet bij mij.Dat gaat 1 keer goed, hooguit 2 keer, maar al gauw zit ik dan weer in mijn oude gebruik.

Helemaal niets, geeft voor mij veel meer rust.Hoef ik er ook niet over na te denken, wat ik ga drinken, hoeveel en wanneer.

@Strijkbout,je zit nu echt even in een moeilijke periode, maar geloof me, dit gaat over.Laat het over je heen komen, het leven wordt niet ineens makkelijker, als je niet meer drinkt, maar zet  alsjeblieft door.

Heb ook een paar rotweken gehad, maar ik dank god op mijn blote knieën, dat ik niet heb gedronken.Mijn herstel had dan veel langer geduurt.Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei chrisjelief:

Het alleen zondags drinken werkt bij mij al twee maanden prima. Een knalharde grens want ik weet dat als ik één keer een wijntje op vrijdag of zaterdag doe ik binnen no time weer op mijn oude drinkniveau zit. Stoppen werkt alleen als je écht écht zelf wilt. Als het besef er is dat je anders bent dan de sociale drinker, en dat je weet dat de consequenties niet te overzien zijn als je je laat gaan al is het maar één keertje. Vanavond weer m'n praatgroepje bij Tactus, een leuke groep waar iedereen heel eerlijk is over zijn struggles en problemen. Heb mijn grens eerst gezet bij mijn verjaardag volgend jaar, 14 april 2024, maar ik denk dat ik ook daarna niet weer kan gaan drinken op andere dagen dan de zondag, en dat is ook prima. 

de sociale drinker komt hier niet volgens mij @chrisjelief
en ik gun je die zondagen, en tegelijk ben ik er beorgd om, want het houdt psychisch iets in stand.
Dat alcohol belangrijk voor je is, dat je niet echt wilt stoppen (begreep ik dat goed?), dat zondag
blijkbaar anders is dan vrij- of zaterdag, enz enz, vul zelf maar aan.
Het filmpje van Els Noorlander laat ook de fysieke kant zien, hoe je je hersens stimuleert mbt alcohol,
en dat zij daar ernstig voor waarschuwt. Ik ben het als ervaringsdeskundige helemaal eens met wat zij
zo duidelijk zegt en aantoont.  Gelukkig heb je goede begeleiding, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Spirit:

@Strijkbout je zit nu echt even in een moeilijke periode, maar geloof me, dit gaat over. Laat het over je heen komen, het leven wordt niet ineens makkelijker, als je niet meer drinkt, maar zet  alsjeblieft door.

Heb ook een paar rotweken gehad, maar ik dank god op mijn blote knieën, dat ik niet heb gedronken. Mijn herstel had dan veel langer geduurd. Hou vol!

Thnx. Als ik weer zou beginnen, dan zou ik weer echt terug bij af zijn. Dat drinken was al jaren een volledig leeggemolken koe. Ik weet nog goed hoe het 'daar' voelt. Gelukkig is die aantrekkingskracht ook wel weg wat dat betreft. Ik stop dus met behulp van antabus, en heb nu al een paar keer gehad dat  ik op het punt zat dat ik dan al 4 dagen niks meer had genomen en weer een nieuwe moest nemen, en dus wat dat betreft wel weer 'kon'  zuipen. Stond het mezelf dan helemaal toe de laatste paar keren. Maar dan merk ik dat die aantrekkingskracht/wil er ook gewoon eigenlijk niet echt meer is. Dus dat is wat dat betreft wel winst. Maar het is nu inderdaad verder een moeilijke fase. Het helpt in ieder geval al als het ik het dan in ieder geval kan duiden als een bekend verschijnsel wat veel schijnt voor te komen in 't stop proces, en als ik hoor/lees dat anderen het herkennen. Een vriend van mij, met wie ik er open over deel in privé, zei ook dat dit iets is dat vroeg of laat vrijwel altijd gebeurt en dat dit het lastige punt is waar je aan voorbij moet. Helpt al wel als je het zo iig een beetje een plekje binnen het geheel kan geven.

+ het is denk ik ook goed om gewoon weer meetings te gaan bezoeken en zo de verbinding met anderen hierin aan te gaan. Ben tot nu toe maar 1x geweest, één dag na m'n laatste keer zuipen. Oftewel, meer dan 6 weken geleden :blush: Dacht weer dat niet nodig te hebben en het allemaal wel alleen te kunnen. In deze fase waarschijnlijk niet de meest wijze overtuiging.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga iedere week naar mijn AA meeting.

Iedere woensdagavond.

Daar zijn de mensen, die het begrijpen en het is trouwens ook nog eens een hele gezellige groep.

Soms een lach en soms een traan.

Je kan van 'gewone' mensen, niet verwachten, dat ze je begrijpen.

Ben niet trots om alcoholiste te zijn, maar ik ben het nu eenmaal.

Je kan er oud mee worden, mits je die ene maar laat staan, want blijf je in gebruik, dan is het een dodelijke ziekte.

Wil nooit meer terug, waar ik vandaan kom.

Merk nu ook echt de voordelen.

Het blijft nog steeds wel, iedere dag hard werken aan mezelf, maar ik ben het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...