Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 maart 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Strijkbout:

Nee zeker niet. Maar nu dus ook niet. Ik kwam daardoor voor mezelf de afgelopen dagen tot de conclusie dat ik dus mezelf en het/m'n leven dus eigenlijk gewoon niks vind, stoppen daarbij dus ook al  geen zak helpt, en vul de rest maar in... Maar het schijnt  een beetje bij 'het proces' te horen dit, en een bekende fase te zijn in het stop/herstelproces. Maar kijken hoe we hier dan weer doorheen komen.

Zijn er dingen die je zou willen doen maar die je nu niet doet?  Drinken kan allerlei verlangens afdekken en zolang we drinken hoef je er niets mee. Maar als je gestopt bent gaat dat niet meer. Je klinkt wat afwachtend, klopt dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Etty:

Zijn er dingen die je zou willen doen maar die je nu niet doet?  Drinken kan allerlei verlangens afdekken en zolang we drinken hoef je er niets mee. Maar als je gestopt bent gaat dat niet meer. Je klinkt wat afwachtend, klopt dat? 

Ja, heel veel. Heb totaal niet geleefd de afgelopen 20 jaar.

Nu sta ik ook nog een kilometer rood bij de bank, dus dat helpt ook niet om weer dingen te gaan kunnnen,  want alles kost tegenwoordig (véél!!!!!) Geld. Dus de hand moet nog ff goed op de knip. Maar ik bespaar nu iig wel. Want bier, wijn, wiet en rookwaren, kostten ook een hoop per maand. Dat valt nu iig weg. Maar nog even inhouden om de boel weer recht te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

de sociale drinker komt hier niet volgens mij @chrisjelief
en ik gun je die zondagen, en tegelijk ben ik er beorgd om, want het houdt psychisch iets in stand.
Dat alcohol belangrijk voor je is, dat je niet echt wilt stoppen (begreep ik dat goed?), dat zondag
blijkbaar anders is dan vrij- of zaterdag, enz enz, vul zelf maar aan.
Het filmpje van Els Noorlander laat ook de fysieke kant zien, hoe je je hersens stimuleert mbt alcohol,
en dat zij daar ernstig voor waarschuwt. Ik ben het als ervaringsdeskundige helemaal eens met wat zij
zo duidelijk zegt en aantoont.  Gelukkig heb je goede begeleiding, succes!

Ik heb het filmpje van Els Noorlander gezien. Best shocking hoe alcohol je brein verpest en je levensgeluk bepaald wordt door chemische processen in je hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Strijkbout:

Ja, heel veel. Heb totaal niet geleefd de afgelopen 20 jaar.

Nu sta ik ook nog een kilometer rood bij de bank, dus dat helpt ook niet om weer dingen te gaan kunnnen,  want alles kost tegenwoordig (véél!!!!!) Geld. Dus de hand moet nog ff goed op de knip. Maar ik bespaar nu iig wel. Want bier, wijn, wiet en rookwaren, kostten ook een hoop per maand. Dat valt nu iig weg. Maar nog even inhouden om de boel weer recht te trekken.

Eenmaal nuchter zie je ineens haarscherp wat een troep het leven is. Van de weeromstuit zou je haast weer op een zuipen gaan zetten, maar dat schiet natuurlijk niet op. Tijd voor puinruimen dus en dan voorzichtig weer eens wat blokjes op elkaar proberen te stapelen. Een heel karwei, en terugdeinzend daarvoor zou je het bijna alwéér op een zuipen willen zetten. Het is nogal stompzinnig allemaal, maar op die manier heb ik jarenlang mijn droeve rondjes gedraaid.

Ik kan het mis hebben, maar vermoed dat jij ook wat sceptisch bent voor therapie en dingen en het al snel allemaal gelul vindt. Dat is het vaak ook wel, maar heeft mij uiteindelijk wel geholpen om écht een duurzame koerswijziging te maken. Al was het maar vanwege de symboliek, om eens een keer zuchtend door te zetten en iets af te ronden. Heb jij iets op dat vlak?

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei chrisjelief:

Ik heb het filmpje van Els Noorlander gezien. Best shocking hoe alcohol je brein verpest en je levensgeluk bepaald wordt door chemische processen in je hoofd.

Ja we zijn een soort biochemische computers, erg he? Alleen ons bewustzijn is echt. Dat is wat we zijn. De rest is een grote illusiemachine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Oskar:

Eenmaal nuchter zie je ineens haarscherp wat een troep het leven is. Van de weeromstuit zou je haast weer op een zuipen gaan zetten, maar dat schiet natuurlijk niet op. Tijd voor puinruimen dus en dan voorzichtig weer eens wat blokjes op elkaar proberen te stapelen. Een heel karwei, en terugdeinzend daarvoor zou je het bijna alwéér op een zuipen willen zetten. Het is nogal stompzinnig allemaal, maar op die manier heb ik jarenlang mijn droeve rondjes gedraaid.

Ik kan het mis hebben, maar vermoed dat jij ook wat sceptisch bent voor therapie en dingen en het al snel allemaal gelul vindt. Dat is het vaak ook wel, maar heeft mij uiteindelijk wel geholpen om écht een duurzame koerswijziging te maken. Al was het maar vanwege de symboliek, om eens een keer zuchtend door te zetten en iets af te ronden. Heb jij iets op dat vlak?

Klopt helemaal. Dat heb je goed gezien.  Ben nu op werk en kan ff niet uitgebreid  reageren.  Vanavond ff...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die hoi! 

Hier ben ik weer een keer! 

Om te delen dat ik geconfronteerd ben door iemand die wrs ook alcoholist is. Sommige van jullie weten waarschijnlijk wel dat ik ook de fout gemaakt heb om dronken te rijden? Gelukkig reed ik toen niemand dood maar maakte wel indruk zeg maar en niet alleen omdat het consequenties had want de politie kwam erbij. En ik ben wel degelijk veroordeeld. 

Maar nu ben ik zelf van de weg afgereden door een vrachtwagen. Was heel eng en spannend en ik koos de berm en dat was een goede keuze geweest, alleen ben ik daar op boomstronken geslingerd en weer op de weg gegooid. Adrenaline doet veel zeg maar! Dus toen het voorbij was ben ik nog uit de auto gestapt om te checken of alles oké was maar leek zo wel. 

Vrachtwagen was al doorgereden en ik dacht alleen maar hier kom ik goed vanaf! Auto in de garage gezet en gaan slapen. 

En de volgende ochtend stond ik op met een gekneusde voet. Op dat moment dacht ik niet aan het voorgaande ik dacht alleen dit moet verholpen worden dat ik morgen kan werken. Enfin de dokter zei deze is zwaar gekneusd dus werken zit er niet in. 

Lullig maar oké maar ik moest mijn loonbrief binnen brengen want anders zou ik mijn loon niet krijgen. Dus ik rijd de auto uit de garage,  niks aan de hand! Maar toen ik de deur dicht wilde doen zag ik veel olie en dat is niet goed dus de auto weer laten staan. 

Uiteindelijk bleek dat de motor gewoon compleet gescheurd was door de klap. En dat konden ze wel maken maar zou veel kosten. En ik had al veel aan die auto laten herstellen. En dus heb ik toen besloten omdat het kon, omdat ik nu werk heb dat op de fiets ook kan om de auto weg te doen. En ik had er toch plezier in! Groen bezig zijn, mijn grenzen leren kennen qua uithoudingsvermogen en conditie ik zat zelfs te denken aan een fietskarretje om ook gewoon mijn katten naar een dierenarts te vervoeren en grote boodschappen te kunnen doen.

Maar ik was even te enthousiast en daardoor is bekken verschoven en kon ik even totaal niks meer. Was niet leuk maar nog steeds gegrond want ik had toentertijd ook iemand dood kunnen rijden. Dan is dit minder erg vind ik zelf. 

Voorlopig geen auto voor mij, oefenen met mijn lijf en dan gewoon weer lekker fietsen. 

Maar was rot effe, vooral zo afhankelijk zijn van mensen. 

Fijne avond nog!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Strijkbout:

Nee zeker niet. Maar nu dus ook niet. Ik kwam daardoor voor mezelf de afgelopen dagen tot de conclusie dat ik dus mezelf en het/m'n leven dus eigenlijk gewoon niks vind, stoppen daarbij dus ook al  geen zak helpt, en vul de rest maar in... Maar het schijnt  een beetje bij 'het proces' te horen dit, en een bekende fase te zijn in het stop/herstelproces. Maar kijken hoe we hier dan weer doorheen komen.

Herkenbaar! Mij heeft sporten erg geholpen om wat beter in mn vel te zitten én meer energie te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...