Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 december 2022


Donder

Aanbevolen berichten

Goedemiddag alweer. Even bijgelezen. Nog steeds ziek hier, dus oud en nieuw wordt voor het eerst alleen onder dekentje op de bank. Jongste zoon bij zijn vader en familie,  oudste gaat op pad. Twijfel om misschien nog een taxi te nemen om naar m'n vriend te gaan, maar voel me daar eigenlijk te ziek voor. Hij wil ook wel hier komen,  maar dat is nu eigenlijk ook niks. Het is hier nogal gehorig dus hoop dat de bovenburen geen feest houden vanavond:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei niks:

Wat ga jij doen dan @Reacher hoop dat je het gezellig hebt!

Eigenlijk zit ik niet in de badkamer vannacht @niks. Ik bouw forten voor de katten en met een beetje mazzel pas ik daar dan ook bij. Mijn vriend slaapt dan al. 
Verder heb ik achterwacht, dus mag ik het vuurwerk in als het fout gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Lekker rustig thuis. 
Hopen dat er niet al te veel geknald wordt hier vlakbij omdat hond en kattekoppen bang zijn voor het vuurwerk... 
Overigens schijn je je dieren volgens de laatste dieropvoedkundige regels wél te mogen geruststellen als het knalt @bolletje, het kan verkeren. 
Niet dat het helpt, ze zijn gewoon bang. 
 

Ja dat was vroeger zo, dat je dat gewoon moest negeren. Eigenlijk is dat wishful thinking, of magisch denken. Net alsof wanneer ze een poot breken, je dat ook gewoon kan negeren en dat het dan vanzelf overgaat.

Gelukkig hebben we hier geen vuurwerk rond oudjaar. Wel op 14 juli en dan dus gewoon thuisblijven met de hond ergens onder een tafel staart tussen de poten. Beetje empathisch erbij gaan zitten. Niet echt leuk. Het alternatief is schotvastheid trainen zoals jagers dat doen, maar dat is me teveel werk voor 1 avond per jaar. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kattebeest is ook erg bang. Daarom blijf ik thuis. Wat ook geen straf is. De kinderen hebben hun vrienden over de vloer of gaan erop uit. Ik vermaak me best en zo'n avond is zo om. En als ik er geen zin meer in heb, ga ik gewoon naar bed. Lekker toch?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reacher:

Hoe gaan jullie de jaarwisseling doormaken? 

@Artemismisschien op het strand?

Ik ga zo lekker even naar het strand. Verder geen poespas, thuis op de bank,  geen top2000 geen tv  wel netflixen. Alcoholvrije bubbels voor het moment en daarna naar de BBC om nog een keer het nieuwe jaar in te gaan.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Donder:

Rare tradities hebben die Friezen toch. Ze zijn hier al vanaf 4 uur om het uur enorm herrie aan het maken met vuurwerk en crossmotoren.

Kwade geesten aan het verdrijven of zo iets. :D

:) Alleen vandaag maar Donder? Hier bij mij zijn ze al zeker 3 weken aan de gang. Dag en nacht, groepen he, elkaar op vaste tijdstippen tussendoor aflossen. Heel goed, zo hoort het.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een bang huisdier is dat minder leuk natuurlijk. Zit maar 1 ding op dan; een herder aanschaffen, haha:D

Maar ik heb mijnes wel binnen hoor want hij slaat er op aan en wordt ik een beetje gestoord van zijn constante geblaf.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer en het is me niet gelukt om het droog te houden gisteren.Dacht dat trekmomenten maar even duurden, maar kreeg het niet meer uit mijn hoofd.De schade viel mee, want ik zie nog blikken in de koelkast staan en de helft ligt over de vloer, dus alles kleeft.

Moet nog veel leren, wat betreft omgaan met trek.

Maar het belangrijkste is dat ik er weer ben.

Het is nu ook gelijk wel klaar, dus alle drank die over is, gaat weg.

Ik hoor zulke goede verhalen van ready for change, schijnt toch wel heel goed te zijn hoor.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Doe het dan eens"? @niks? Snap wel dat je het goed bedoeld maar diegene zelf moet er ten eerste zelf 100% achter staan he, anders werkt het sowieso al niet.

Heb jij trouwens ondersteuning of iets om het zolang vol te houden zoals je doet @niks? (deze vraag is trouwens oprechte interesse van mij in jou, want dit kun je ook anders lezen realiseer ik me)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat snap ik ook @Remi1. Wij hebben zeker ondersteuning, als je MIni bedoelt. Ze gaat naar een audiologisch centrum en daar is veel oog voor de ouders. Individueel, maar ook in de oudergroep, ervaringen uitwisselen, tips enz. In januari gaan we beide beginnen met gebarentaal. Als Mini haar implantaten krijgt, volgt er een intensieve revalidatie waar wij op alle manieren bij betrokken worden en zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Remi1:

En trekmomenten duren hooguit 20 minuten lees ik hier heel vaak maar dat heb ik nooit begrepen want bij mij niet.

Trekmomenten duren niet lang als je heel zeker weet dat je niet gaat drinken. Als je twijfelt en met jezelf gaat onderhandelen kunnen ze inderdaad de hele dag duren.
Stel je bent gestrand op een onbewoond eiland, dan zul je vast ook momenten hebben dat je zin hebt in drank of in een sigaret maar omdat het er niet is en er geen enkele mogelijkheid is om het te halen, verdwijnt het ook weer snel uit je gedachten.
Op die manier ben ik gestopt met blowen, dat deed ik dagelijks maar toen ik op het Franse platteland terecht kwam had ik geen flauw idee hoe ik eraan kon komen. Er zijn wel momenten geweest dat ik zat te tandhakken maar ik was in no time van die verslaving af. Al snel had ik er totaal geen belangstelling meer voor, ook niet als het voor m'n neus lag.

Volgens mij zou het voor iedereen een makkie zijn om met roken en drinken te stoppen als het er gewoon helemaal niet was. Maar zo is het niet dus moeten we in ons hoofd volkomen duidelijk hebben: "wat er ook gebeurt, ik drink niet". Geen ruimte geven aan twijfel dan is het simpel.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde eigenlijk hoe jij zelf omgaat met eventuele triggers en het niet- drinken @niks. Of je daar misschien hulp- en ondersteuning van buitenaf bij hebt bijvoorbeeld?

@Roberto Hetzelfde traject nalopen wat je vandaag gedaan hebt en met een beetje geluk je mobiel tegenkomen?
Wat akelig voor je..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...