Spring naar bijdragen

Donderdag 29 december 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

Ik hoop voor je dat je spoedig de cirkel weer doorbreken kunt @Roberto

Zelf heb ik ook direct aan de bel getrokken maar het is nog steeds van hetzelfde * en ik weet niet eens precies meer hoelang al. Een aantal maanden inmiddels zeker al wel. Het is een harde les want ik had echt niet verwacht dat ik ooit weer zo diep zou gaan. Tegelijkertijd realiseer ik me ook dat harde lessen soms nodig zijn om daar te komen waar ik altijd al het liefste had willen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Adri02 Ik weet hoe je dat bedoeld. Ik heb weleens strafpunten en zelfs bannen gehad omdat ik iemand z"n/ haar ondergang gunde, maar zo bedoelde ik dat natuurlijk helemaal niet. Maar goed, whatever he.

Ik kan nergens meer heen zonder dat ik gelegenheid heb om te drinken. Ik moet me af kunnen zonderen af en toe, toilet bijvoorbeeld, om slokken te kunnen nemen tussendoor. Ik moet alc bij me in de buurt hebben en kunnen nippen tussendoor anders breekt het zweet en paniek me uit en ga ik niet; lees: blijf ik thuis. En dat alles natuurlijk stiekem en onder verzonnen smoesjes en leugens. Ik durf mezelf niet eens meer in de spiegel recht in m"n ogen te kijken. 

Laat m"n bed in, laat m"n bed uit. 1 kop koffie en 1 glas water voor de dorst en dan begint de ellende alweer. Dag in dag uit gaat het zo, al maanden.

Dit is volgens mij voor het eerst in al die maanden dat ik zo uitgebreid hier erover schrijf. Dat is niet om sterkte wensen te scoren of hartjes e.d. maar wel om aan te geven dat ik geen zin meer heb in dit ge- ouwehoer en ik vandaag of morgen mezelf bij de lurven en kladden ga pakken. Ik heb er genoeg van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Remi1:

Ik heb altijd graag helemaal gestopt willen zijn. Voor in ieder geval eens een jaar. Gewoon om te voelen hoe dat voelt.

Ik kan zeggen 16 maanden + en dat voelt goed. Eerste zes maanden waren waardeloos. Daarna gaat het echt steeds beter. Een jaar klinkt lang, maar je krijgt er veel voor terug. Ik heb het nog nooit zolang volgehouden als nu, sinds ik problemen kreeg met drank. Voor wat het waard is… ik gun jou dat ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet drinken is niet moeilijk Remi, dat weet je maar al te goed. Maar de stap weer nemen om te stoppen en dan met alles nuchter omgaan is de de moeilijkheid. En helemaal als je drinkt om is het heel moeilijk om makkelijke beslissingen te nemen. Maar in de basis is het zo makkelijk: je neemt de eerste niet. Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop het ook nog steeds langer vol te houden, dan 3 of 4 maanden.

Mijn langste stoptijd was anderhalf jaar, dus ik kan het dus wel. Hoor van ervaringsdeskundigen bij DE AA dat het ook steeds makkelijker gaat worden, hoelanger je droogstaat.

Nouja, in ieder geval vanaf januari nog een groep erbij.Preventie en omdenken is zo belangrijk.

DIe laatste groep gaat van Antes uit, waar ik ook weer bij m'n psycholoog loop.

Ze willen toch wat testjes gaan doen op ADHD of wat anders.Wie weet borderline. Word soms gek van mijn eigen gedachten en dan die chaos in mijn hoofd en slaapstoornissen.

Mijn zoon heeft precies hetzelfde, alleen drinkt hij gelukkig niet, maar heeft wel mijn genen.Daarom lukt het nooit Iets af te spreken,  wij veranderen om de 5 minuten  van gedachten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de eerste niet nemen, zo makkelijk kan het zijn. Ik zie het ook als een ziekte.Ik kan er gewoon niet tegen.Maar met deze ziekte is te leven, mits je die ene maar niet neem.

Wijsneus die ik er ben.

Straks de metro en naar DE AA.

Niet leuk om te vertellen dat je week niet goed was.Zal het ook toelichten, want het is een bekende valkuil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit even op mijn praatstoel.

Het gaat niet om volhouden en daarom feliciteer ik ook nooit iemand na een lange periode niet drinken. Volhouden is iets dat je doet tegen je zin in om een doel te bereiken maar als niet drinken je doel is wordt het heel lastig. Niet drinken is een manier van leven om te kunnen leven zoals je echt wilt. De verslaving staat dan niet meer in de weg en dan kan het pas beginnen. Natuurlijk is het in het begin een gevecht tegen de afkickverschijnselen, en daarna komen de incidentele valkuilen en misschien zelfs een uitglijder maar als je je doel van je eigen leven in beeld hebt van wie je wel wilt zijn en wie niet dan is drinken geen optie meer. En dat doel gaat helemaal niet over status of iets materieels maar is juist vaak heel klein en dat is dat je tevreden met jezelf kan zijn of in ieder geval kan leven met jezelf.

Ik kan mensen trouwens wel feliciteren met de keuze die ze ooit gemaakt hebben om te stoppen of met wat ze bereikt hebben na een periode van ellende door alcohol maar niet om het volhouden van niet drinken want niemand houdt zijn hele leven iets vol als ze het ergens toch nog willen. En als dat dan wel lukt is het nog droevig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Natuurlijk is het in het begin een gevecht tegen de afkickverschijnselen

@Fruitvlieg, hoezo 'natuurlijk'?
Als ik drink heb ik geen katers (kopje koffie en klaar) en als ik stop heb ik geen ontwenningsverschijnselen.
Hooguit ben ik hyper en ga flink opruimen, daarna ben ik moet, ook niet zo erg.
Dus ook geen gevecht tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remi is nu duidelijk waarom je drinkt of tast je in het duister? Je bent toch, ondanks het moeilijk is, ontzettend veranderd meid. Je bent meer bij de realiteit dan vroeger. Je schopt niet meer, je bent veeeeel rustiger dan vroeger en het is heel tof je, ondanks dat het nu niet goed gaat, te lezen. Allemaal dingen in het voordeel van je. Ja dan lukt het niet drinken NOG niet maar ik heb alle vertrouwen in je dat dit ook gaat lukken. Voor jou een hele dikke knuffel. (en een blikje cola):D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Nog een evenwichtsonderzoek en dat vond Mini echt niet leuk. Zo sneu, je kan ook nog niet goed uitleggen waar het goed voor het is. Daarna gesprek gehad met arts en ze krijgt groen licht voor de operatie. Ze komt hoog in de lijst en dat kan best snel gaan. Voor implantaten is ze met 2 jaar al best oud. Vooral voor de spraakontwikkeling. We konden gelukkig meteen terecht bij de anesthetist. Ze zal een dag of 4 opgenomen worden. Na een paar weken begint de intensieve revalidatie. Staat haar en ons echt nog wel wat te wachten. Maar we gaan er voor! Toen we klaar waren lekker een kop chocomelk met slagroom gedronken en een lekkere koek erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam vannacht @Donder tegen en eigenlijk was het Toby van The Office. Ik weet niet meer hoe ik wist dat het tegelijkertijd Donder was. Ik weet ook niet meer hoe het verder ging.

Leuk hè als je je een keer een droom herinnert :D de Stier kan er 10 minuten over vertellen elke ochtend. Ik vrijwel nooit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei niks:

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Nog een evenwichtsonderzoek en dat vond Mini echt niet leuk. Zo sneu, je kan ook nog niet goed uitleggen waar het goed voor het is. Daarna gesprek gehad met arts en ze krijgt groen licht voor de operatie. Ze komt hoog in de lijst en dat kan best snel gaan. Voor implantaten is ze met 2 jaar al best oud. Vooral voor de spraakontwikkeling. We konden gelukkig meteen terecht bij de anesthetist. Ze zal een dag of 4 opgenomen worden. Na een paar weken begint de intensieve revalidatie. Staat haar en ons echt nog wel wat te wachten. Maar we gaan er voor! Toen we klaar waren lekker een kop chocomelk met slagroom gedronken en een lekkere koek erbij. 

Sterkte voor jullie allemaal :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...