Spring naar bijdragen

vrijdag 9-12-22


Fonny

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei chrisjelief:

Ik ben er nog lang niet.  Voor iedereen die niet mee wil lezen, doe het niet en als je het wel doet geen gezeur want ik heb je gewaarschuwd en heb vandaag gedronken.

Het is zo frustrerend dat je positief de dag ingaat. Iedere maandag neem ik me voor, deze week drink ik niet. Eigenlijk drink ik helemaal niet meer, alleen op papier. Ik drink en kan het maar niet laten stoppen. Ik drink van maandag tot vrijdag en het weekend ook, kan het redelijk verbergen, soms een fles, soms twee. Meestal anderhalf.

Je beloond jezelf? Omdat je opstaat? Omdat je het zo zwaar hebt? Vorige week was ik bij mijn psycholoog en zij had hele verhalen over mijn jeugd, ouders, depressiviteit in mijn jongere jaren. Eigenlijk had zij hele theorieën over dit en over dat maar kwam ik niet tot mijn eigen verhaal toe.

Waarom drink je. Ik weet het niet.  Omdat ik anderhalve fles wijn kan drinken, nog steeds nuchter kan overkomen en daardoor de dag kan doorkomen. De hele dag niets kan doen.

De eerste twee weken van het forum gingen goed, daarna kwam de klad er weer in. Bolletje, fantastisch dat je op de goede weg bent, kom af en toe weer kijken. 

Ik geef het op voor vandaag, morgen weer een nieuwe dag.

 

 

Jammer Crisjelief.

Dat jezelf belonen kennen we allemaal, en waarom drink je? Psssttttt we zijn verslaafd daarom, maar we kunnen wel leren on ons te beheersen, en dat is in het begin net hetzelfde als lopen. Toen zijn we ook vaak gevallen maar altijd weer opgestaan, de een wat eerder dan de ander.

Probeer de volgende keer als het weer gebeurd eens naar het forum te komen. Misschien ben je dan bang dat wij de drank van je (afpakken) maar jij bepaald zelf, stoppen of doorgaan. Dat is jouw verantwoordingmaar, als je jezelf overwint moet jij eens kijken wat een fijn gevoel dat is,je hebt jezelf overwonnen.

Hahaha ik ben deze maand al 13 of 14 jaar op de goeie weg en dat lukt jou ook, heb geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezelf belonen? Eerder jezelf verdoven. Geen onrust, verdriet of pijn voelen. 

Ik neigde er vanmiddag ook naar. "Alles" zat even tegen en ik voelde de decemberblues. Maar in plaats daarvan heb ik de regeldingetjes gedaan waar ik geen zin in had, heb in de zon gelopen die er even was en een grote pot thee gezet.

Werd ik daar gelukkig van? Neuh. Maar wel meer tevreden dan dat ik een fles wijn had gedronken. En morgenochtend zal ik ook wat makkelijker opstaan, frisser en met meer zin in de dag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond, ik ga ook kijken op mijn 2de monitor terwijl ik een game online speel, dus ook met een half oog ;)

Ik heb zo'n voorgevoel dat wij keihard verliezen en dat het om te huilen wordt maar aan de andere kant denk ik dat Argentinië met penalty's gaat winnen..

Of wij winnen gewoon :D Maar dat denk ik dus niet.

Is overigens alleen op mijn gevoel gebaseerd, ik heb er geen verstand van hihi

 

DAGPACT:
Fonny
Pytje
Rapilos
Yvonne
Spirit
Freekie

bewerkt door Freekie
voetbal uitslag voorspelling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Afgelopen dagen was de Wet van Murphy op mij van toepassing.
Dankzij mijn eigen doorzettingsvermogen en ondersteuning van mijn VNN hulpverleenster is vandaag alles toch nog op z'n pootjes terecht gekomen.
Dat heeft mij de nodige energie gekost, nu een weekendje bijkomen.
Maandagochtend om 9 uur is de start van mijn vijfdaagse ambulante detox.

ps ik ben nu in een stemming dat ik desnoods voetbal ga kijken, met het geluid uit en beeldscherm op zwart.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 45. 

Vanmorgen had ik het te druk om mij op het dagpact te zetten, achteraf gezien had ik daar wel tijd voor vrij moeten maken.

Dag 45 is mislukt.

Ik kan hier allerlei redenen gaan opschrijven waarom het niet gelukt is, maar wie op dit forum kent niet alle smoesje (vanmorgen al vroeg begonnen, wekker ging om 6 uur, extreem druk op het werk, leidinggevende was echt onredelijk, heel lang moeten overwerken, stress, moe, te weinig gegeten, morgen en overmorgen ben ik vrij). 

Kortom: vandaag te moe en teveel stress om mijn verslaving onder controle te houden.

Jammer, ik dacht dat ik nu eindelijk volledig inzicht te hebben in mijn verslavingspatronen, dat bleek dus niet zo te zijn.

Voor nu, heb ik besloten dat ik er ook niet meer tegen ga vechten, dus ik drink de fles leeg die ik heb gekocht.

Morgen begin ik weer met dag 1. Balen.

Ik zat misschien ook een beetje in de euforie van, ik snap alcohol verslaving nu helemaal, dat is voor mij een gevaarlijk punt.

bewerkt door Genoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Genoeg, het grote smoezenboek kennen we ja . Zelf ben ik ook bijna een jaar langer op het forum dan mijn werkelijke stopdatum .  Sjoemelen en minderen dat was het toch ook niet . Gewoon de volgende niet meer nemen bleek de gouden greep. Klinkt best simpel , maar wij weten hier allen dat het dat  niet is.

Jammer , dat ke voor gaas bent gegaan vandaag , maar weer een les geleerd . Knietjes afvegen en kroontje weer recht . Moedig voorwaarts.  

 

bewerkt door Francoise
Typfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...