Spring naar bijdragen

vrijdag 9-12-22


Fonny

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Genoeg:

Voor nu,, ...... dus ik drink de fles leeg die ik heb gekocht.

@Genoeg, ja dat zou ik ook doen, zonde om door de gootsteen te spoelen.
De nachtwinkel hier is nog tot laat open, een tweede fles kopen kan dus ook nog...
En een derde voor morgenochtend.
Dan wordt het overmorgen weer dag 1.
Of zullen we wachten tot maandag?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep het stoppen met drinken is het simpelste deel van het stoppen met drinken. De motivatie vinden, das de kruks.

Lol ik las gisteren geloof ik nog een heul gewichtig stuk in de NRC over hoe het NL team nu een wetenschappelijke aanpak heeft voor strafschoppen nemen, want ja zo amateuristies als men dat in de jaren 70 deed dat kan natuurlijk niet meer onder Van Gaal. Dat moet tegenwoordig professioneel. Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom.

Kleunen ze meteen de eerste 2 mis :D 

Extra suf was dat ik de hele pot niet gezien heb, we zaten bij het impro theater, ik stapte de woonkamer binnen toen de eerste bal op de stip lag.

Nou moet ik maar mn B-team gaan supporteren vandaag. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Genoeg:

Jammer, ik dacht dat ik nu eindelijk volledig inzicht te hebben in mijn verslavingspatronen, dat bleek dus niet zo te zijn.

Voor nu, heb ik besloten dat ik er ook niet meer tegen ga vechten, dus ik drink de fles leeg die ik heb gekocht.

Morgen begin ik weer met dag 1. Balen.

Ik zat misschien ook een beetje in de euforie van, ik snap alcohol verslaving nu helemaal, dat is voor mij een gevaarlijk punt.

De euforie maakt dat ik me goed voelen ga koppelen aan niet drinken. Zolang ik niet drink voel ik me goed is dan het waanidee.  Niet hardop rationeel, ik ben niet gek, maar ergens in een schemergebied zit die overtuiging. En voor een deel klopt dat natuurlijk ook, niet teveel drinken heeft veel voordelen, maar niets ter wereld kan voorkomen dat ik me ook een keer rot ga voelen. Heel erg rot misschien wel.  Dat is het leven.  We hebben daar geen controle over. En stiekem krijgt het niet drinken wel die opdracht: red mij.  Het niet drinken is dan  eigenlijk een vervanging van het drinken. 

Als ik dat niet doorzie dan is de koppeling aan niet drinken=je rot voelen (in plaats van : leven is je ook af en toe rot voelen) snel gemaakt.  In één klap die fijne controle kwijt. Dat is keihard vallen.  

Wat mij heeft geholpen is denken: ik ben me aan het bekwamen in niet drinken.  Niks balen als ik een fles heb gekocht op een rotdag, ik zie dat het zo blijkbaar werkt.  Mooi dat ik het zie.  Wat doe ik de volgende keer als ik me rot voel? En wat kan ik doen aan die neiging om dat te voorkomen? 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Genoeg:

En op dag 45 was ik de euforie van het niet drinken een beetje kwijt, en die euforie was juist de beloning voor het niet drinken. 

emoties en drank loskoppelen
euforie is een fijne emotie, die mag je gewoon ervaren
en die gaat weer weg
straf en beloning, dat is mijns inziens een engere valkuil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Myep het stoppen met drinken is het simpelste deel van het stoppen met drinken. De motivatie vinden, das de kruks.

@bumperjim, de verslavingszorg gaat er vanuit dat je eerst moet stoppen met alcohol en daarna aan de slag moet met onderliggende problemen. Voor mij werkt dat anders.
Toen ik mij vorig jaar door mijn huisarts heb laten verwijzen naar VNN kreeg ik daar een intakegesprek.
Roberto: ik ben totaal niet gemotiveerd bent om te stoppen.
VNN: wat doet u hier dan?
Roberto: er bestaat toch zoiets al motiverende gesprekstechnieken? Ooit van gehoord?
En vervolgens: ik heb eerst behoefte  om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Gewoon over wat er dan spontaan bij mij naar boven komt.
Daarmee doelde ik op een aantal vervelende gebeurtenissen vorig jaar die ik op mijn eigen draadje beschreven heb.

VNN: ok, u krijgt zes afspraken met een psycholoog,daarna moet u een beslissing nemen hoe verder.
Dat waren zes prettige gesprekken met als conclusie: vijfdaagse ambulante detox.
Daarna vervolggesprekken met mijn huidige hulpverleenster.
Dat heeft goed gewerkt.

Wel met uitglijders en terugvallen, vallen en weer opstaan.
 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 9-12-2022 om 17:49 zei bolletje:

Jammer Crisjelief.

Dat jezelf belonen kennen we allemaal, en waarom drink je? Psssttttt we zijn verslaafd daarom, maar we kunnen wel leren on ons te beheersen, en dat is in het begin net hetzelfde als lopen. Toen zijn we ook vaak gevallen maar altijd weer opgestaan, de een wat eerder dan de ander.

Probeer de volgende keer als het weer gebeurd eens naar het forum te komen. Misschien ben je dan bang dat wij de drank van je (afpakken) maar jij bepaald zelf, stoppen of doorgaan. Dat is jouw verantwoordingmaar, als je jezelf overwint moet jij eens kijken wat een fijn gevoel dat is,je hebt jezelf overwonnen.

Hahaha ik ben deze maand al 13 of 14 jaar op de goeie weg en dat lukt jou ook, heb geduld.

Hoi Bolletje, vorige week begonnen bij Tactus verslavingszorg. Ik ben er nog lange niet maar hoop met wat steun verder te komen dan in m'n eentje zitten te ploeteren. Ik weet dat ik het alleen moet doen maar een beetje begeleiding en contact met mensen met hetzelfde probleem is wel heel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...