Spring naar bijdragen

vrijdag 9-12-22


Fonny

Aanbevolen berichten

Kohtje.

Ook al heb ik het forum niet meer echt nodig om van de drank af te blijven, ik keek wel even raar op m'n neus toen ik jullie van de week niet kon bereiken/lezen. Daarom hef ik m'n account hier ook niet op omdat ik denk dat ik jullie binnen de kortste keren enorm ga missen.
'Maar je kunt toch altijd weer een nieuw account aanmaken?'..
Ja.., nee.., dan kan ik, zoals ik nu met het forum omga (geen dagelijkse hoge nood maar wel af en toe wat zeggen) om de klipklap een nieuw account gaan aanmaken. Dat lijkt me zo'n gedoe.

Nou ja, hoe dan ook, fijn dat jullie er weer/nog zijn. Groetjes.

 

Denk er ook al een tijdje over om m''n account op te zeggen ook omdat er bijna niet meer op de ouwetjes gereageerd wordt. Dan denk ik " Tijd om te gaan?'' Maar dat lukt ook nog niet helemaal. Het gevoel van verbondenheid is weg bij mij, en dan ben ik niet zo gemotiveerd om energie in het forum te steken. Toch nog proberen dan? Nou vooruit dan Bol, kom op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @bolletje, ik ben het niet eens met  jouw idee dat er niet op de ouwetjes wordt gereageerd. 
Ik kwam een half jaartje na jou op het forum, dus mag mezelf ook wel tot de ouwetjes rekenen, maar ik heb dat gevoel helemaal niet. 
Ja, er zijn veel mensen van indertijd niet meer actief hier, weg... maar daar zijn weer anderen voor in de plaats gekomen. 
Om daar toch weer een band mee te krijgen, het gevoel van verbondenheid te gaan voelen... tsja, daar moet je hernieuwde energie in steken, en misschien ontbreekt het je op een gegeven moment aan die energie?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. Opstaan en er tegenaan. Ben weer over grenzen gegaan, dus nu in de fase dat ik helemaal NIETS wil. Ik weet wel wat ik moet doen. Maar baal natuurlijk dat alles weer zo’n moeite kost. 
nou ja. Ik stond erbij en ik keer ernaar . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, @bolletje, eens met hierboven: niet je account opzeggen, hoor. Doe ik ook niet. Dit forum heeft een belangrijke rol gespeeld in m'n herstelproces, dat gum ik niet zomaar uit.
Dat er niet zoveel meer op me gereageerd wordt als toen ik nog midden in dat herstelproces zat vind ik niet meer dan logisch. Ik maak niet (meer) echt deel uit van de strijd die anderen hier nog tegen alcohol voeren, en hoewel ik heel veel van wat ik hier lees over die strijd heel goed herken, ontbreekt het mij, in de lijn die @Yvonneaangeeft, ook vaak aan de energie om het gevoel van verbondenheid te versterken. Ik vind dat soms wel wat vervelend en ben zelfs wel eens een tikkie jaloers op mensen die bruisen van de energie om helpende tips en trucs aan te reiken, aan de andere kant ben ik soms blij met dat gebrek aan energie want ik maak me daardoor ook niet meer zo druk om de soms hoog oplopende kibbel en venijn en kan daardoor gemakkelijker de hier regelmatig terugkerende kreet: 'sit back and watch the show' toepassen. Misschien raar maar waar, juist door dit laatste wordt m'n gevoel van 'ons/mijn forum' versterkt, en de positieve energie die ik bij anderen voel geeft mij net dat beetje energie dat ik zelf niet kan aanmaken. Al met al is dit forum in z'n totaliteit een deel van m'n leven geworden, ook al sta ik niet meer midden in wat zich hier allemaal afspeelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Nee hoor ik ga ook niet weg. Misschien had ik deze reacties nodig om er weer tegenaan te gaan. Dank je wel allemaal.:lips::heart:

Ik ben er nog lang niet.  Voor iedereen die niet mee wil lezen, doe het niet en als je het wel doet geen gezeur want ik heb je gewaarschuwd en heb vandaag gedronken.

Het is zo frustrerend dat je positief de dag ingaat. Iedere maandag neem ik me voor, deze week drink ik niet. Eigenlijk drink ik helemaal niet meer, alleen op papier. Ik drink en kan het maar niet laten stoppen. Ik drink van maandag tot vrijdag en het weekend ook, kan het redelijk verbergen, soms een fles, soms twee. Meestal anderhalf.

Je beloond jezelf? Omdat je opstaat? Omdat je het zo zwaar hebt? Vorige week was ik bij mijn psycholoog en zij had hele verhalen over mijn jeugd, ouders, depressiviteit in mijn jongere jaren. Eigenlijk had zij hele theorieën over dit en over dat maar kwam ik niet tot mijn eigen verhaal toe.

Waarom drink je. Ik weet het niet.  Omdat ik anderhalve fles wijn kan drinken, nog steeds nuchter kan overkomen en daardoor de dag kan doorkomen. De hele dag niets kan doen.

De eerste twee weken van het forum gingen goed, daarna kwam de klad er weer in. Bolletje, fantastisch dat je op de goede weg bent, kom af en toe weer kijken. 

Ik geef het op voor vandaag, morgen weer een nieuwe dag.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...