Spring naar bijdragen

Maandag 17-10-22


Fonny

Aanbevolen berichten

Oh, ik zie die gele knuist en mijn hart maakt een sprongetje, wat een topbegin van de dag... @bumperjim!!! :heart: 

Ik las laatst: 'worrying is worshipping the problem'. Kan een mens gewoon stoppen met zich zorgen maken? Het heeft wel ook iets verslavends vind ik, 'oh oh, wat is het toch moeilijk allemaal', daar kun je heerlijk in rondwentelen.

Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik mezelf vooral 's nachts niet al te serieus moet nemen.

Fijn dat je terug bent zeg, hoe was het ook alweer... niet in huis halen, wat er niet is kun je ook niet opdrinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana

Yeah! :heart: Jij was toch ook weg?
Ja hoe het moet dat weet ik nog wel, nou eerst nog de overtuiging :) 

Wat worshipping the problem betreft, ja je kan het zo noemen en ik zie er ook de grap wel van in als je het zo noemt, maar dan gaat het om problemen waar je niks aan kan doen. Of waar je wel wat aan kan doen, nou dan los je t op en dan is t klaar. Bij mij zijn het van die twijfelgevallen, doe ik gewoon niks of moet ik nu als de bliksem ingrijpen en ben ik al die tijd een enorme sukkel geweest dat ik niks gedaan heb. Een soort konijn in de koplampen van de aankomende auto. Ontzettende zinloze stress meestal, niet "rondwentelbaar" .

Een concreet voorbeeld heb ik nu ff niet, 's ochtends aan de koffie heb ik er nooit last van, dan is het leven mooi :rose:

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@bumperjim beetje uitvergroten. Het in gedachten bewust laten gebeuren. Wat gebeurt er als ik een enorme sukkel ben geweest? 

Bij mij gaat het vaak over illusies mbt verantwoordelijkheden die ik heb en waar ik me te klein voor voel. Dat gepieker 's nachts lijkt dan wel een soort magisch denken: ik moet de toekomst voorspellen en alle variabelen kennen die buiten mijn macht op elkaar inspelen. 

En ben je nog boos op mij, we hadden het een beetje aan de stok met elkaar geloof ik? 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvaarden dat het is zoals het is, ook mijn eigen onvermogen en struggles, daar ligt voor mij de sleutel. Maar ik heb makkelijk praten, ik heb om te beginnen al geen dochters om me zorgen over te maken.

De drank blijft voor mij ook wel een balanceeract, ik vind mezelf een verslaafde die weinig drinkt (bijna altijd 1 fles wijn per week), maar verslaafd blijf ik. Ik kan ook nog steeds niet goed omgaan met drank in huis dus ik vind dat er voor mezelf nog wel werk aan de winkel is. Ik ga (net als @Ietje) de online cursus 'vrij van verslaving' van Geurtz doen. Ik heb nog nooit iets van hem gelezen, tenzij misschien in een ver verleden, maar een paar mooie mensen hier vinden hem waardevol dus ik ga er gewoon voor.

Doe je mee @bumperjim?

Ik was toen geloof ik een paar maanden hier weg en nu ben ik er een beetje op en af, soms is het me teveel gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

@bumperjim beetje uitvergroten. Het in gedachten bewust laten gebeuren. Wat gebeurt er als ik een enorme sukkel ben geweest? 

Bij mij gaat het vaak over illusies mbt verantwoordelijkheden die ik heb en waar ik me te klein voor voel. Dat gepieker 's nachts lijkt dan wel een soort magisch denken: ik moet de toekomst voorspellen en alle variabelen kennen die buiten mijn macht op elkaar inspelen. 

En ben je nog boos op mij, we hadden het een beetje aan de stok met elkaar geloof ik? 

Ja jij stond helaas het dichtst in de buurt :)

Nee hoor ik ben allang niet boos meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Remi1:

Ik dacht al hoe bedoeld @Yvonne... Ik las geneukt.:D

Hahahaha.... mag hoor. 

Jij sterkte vandaag, ik weet niet waarmee, maar toch sterkte. 
Ik las trouwens dit weekend een reactie van jou op een medefrummer.... wat mooi Borretje, wat heb je dat mooi verwoord, dikke pluim :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei lady jane:

en @Yvonne, ook zo'n Herman-fan?
zijn teksten helpen en hielpen mij door zoveel heen vaak:heart:

Zeker weten @lady jane
In de 70-er jaren ben ik diverse keren naar optredens van hem geweest. 
En ja, zowel de teksten van zijn liedjes als zijn gesproken teksten geven zoveel... 
Ik heb geen bucketlist, hahaha, maar ik heb wel jarenlang gezegd dat ik het zo leuk zou vinden toch nog eens één keer naar een optreden van hem te gaan. 
Het kwam er nooit van: optredens waren uitverkocht of te ver weg, of ik kon zelf niet... 
En langzaam maar zeker werd het: ach, daar had ik nou nog wel eens een keer naar toe gewild.... 

Tot onlangs een kind van mij plots aan kwamzetten met kaartjes voor een optreden in het stadje hier vlakbij. 
We zijn met zijn viertjes gegaan: Kees, de kinderen en ik. 
En het was grandioos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog zo een, en mijn ene broer en 3 zussen ook zulke fans. @Yvonne
Een is er pas ook nog geweest, hij was echt oud geworden zei ze,maar
nog steeds subliem vakwerk. En geestelijk lijkt hij niet oud te worden, zo actief nog.
Ooit fietste ik naar Tiel voor een optreden, zat tussen familie op de 4e rij, en tijdens
de act spoog hij een pingpongbal de zaal in, recht op mijn schoot. Hij kroop over
het publiek heen om m terug te halen, en nam en passent mijn schoudertas mee.
En dat werd meteen een onderdeel van de show, hij haalde er van alles uit, iedereen lachen.
Totdat er een cassetterecordertje uit kwam (leek te komen) en hij bulderend tegen me tekeer ging
dat ik best de CD had kunnen kopen als ik geld genoeg had voor de 4e rij.
Ik heb mijn moeder nooit zo geshokkeerd zien kijken naar me. Ik geloofde het bijna zelf, toen hij
zijn act opvoerde. Zat me nog te verdedigen ook. Wat hebben we er later om gelachen.
ach ja, dat was nog eens herinneringen maken he.................

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Yana:

Aanvaarden dat het is zoals het is, ook mijn eigen onvermogen en struggles, daar ligt voor mij de sleutel. Maar ik heb makkelijk praten, ik heb om te beginnen al geen dochters om me zorgen over te maken.

De drank blijft voor mij ook wel een balanceeract, ik vind mezelf een verslaafde die weinig drinkt (bijna altijd 1 fles wijn per week), maar verslaafd blijf ik. Ik kan ook nog steeds niet goed omgaan met drank in huis dus ik vind dat er voor mezelf nog wel werk aan de winkel is. Ik ga (net als @Ietje) de online cursus 'vrij van verslaving' van Geurtz doen. Ik heb nog nooit iets van hem gelezen, tenzij misschien in een ver verleden, maar een paar mooie mensen hier vinden hem waardevol dus ik ga er gewoon voor.

Doe je mee @bumperjim?

Ik was toen geloof ik een paar maanden hier weg en nu ben ik er een beetje op en af, soms is het me teveel gedoe.

Das nog ff teveel voor mij zo'n online cursus, overigens heb ik m al gelezen. Ik weet van mezelf dat ik gewoon kan stoppen als ik dat besluit. Het is het besluiten wat zo lastig is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...