Spring naar bijdragen

zaterdag 15-10-22


Fonny

Aanbevolen berichten

Veel mensen hier zijn enthousiast over de boeken van Jan Geurtz daarom deel ik even dat hij nu een online cursus aanbiedt 'vrij van verslaving'. Ook fijn misschien voor wie van het roken af wil. Dit is de link: http://onlinecursus-jangeurtz.nl/courses/vrij-van-verslaving/

"Deze cursus benadert verslavingen op een heel andere manier: niet als een ziekte waar je nooit meer vanaf komt, maar als een simpele psychische valkuil waarin alles wat je doet om eruit te komen je er dieper in doet wegzakken. De uitweg is verrassend simpel: niet stoppen met het verslavingsgedrag maar eerst met het verslavings-denken. Zodra je de illusie hebt doorzien is het stoppen met de verslaving relatief simpel. Meteen na het stoppen ervaar je al de opluchting, de bevrijding van die nare beknelling die verslaving is."

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een katerloze zaterdagochtend blijft nieuw voor me. 

Normaal sleep ik me tegen tien-elf uur uit bed met een beduft hoofd om te kijken of de kids zich al aan ontbijt hebben kunnen helpen, nu staat de chocomelk al klaar om op te warmen tegen dat ze wakker worden. Wat zal ik eens gaan doen met die extra uurtjes me-time... denk wat receptjes zoeken om dit weekend uit te proberen, heb van de vriend van mijn moeder een kraakverse spitskool recht uit de tuin gekregen.

@Ietje ik hoop dat het al beter met je gaat vandaag :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ietje, ik hoop dat je het schuldgevoel weer wat los kunt laten. Je bent een mooi mens en je hebt te dealen met een verslaving, het is niet anders.
Met een beetje geluk werkt dat akkefietje van gisteren als extra stevige motivatie om dapper voorwaarts te gaan op je pad.
Veel liefs en sterkte gewenst :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt @Yana daar heb ik me deze week ook aan laten vangen. Ik dacht dat ik sterk in mijn schoenen stond, maar die trek kan zo plots onverwacht hevig toeslaan dat die zelfs een os omver zou kunnen blazen, niet normaal... 

Maar ik heb een leuk plan voor vanavond -> we gaan de film Onze Natuur kijken in de cinema en de wijnheks is niet uitgenodigd.
Overdag wat kokerellen, de meisjes met hun schoolwerk helpen en - ja moet ook gebeuren en ben er weeral te laat mee - kwartaalaangifte btw in orde maken.

bewerkt door Renee80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen

DAGPACT 

fonny

Renée

Yana

Prana

Toos

Gisteren lekker door kunnen werken en vandaag project afsluiten. Daarna weekend. En nee, daar hoort tegenwoordig geen wijntje meer bij, zoals jaren wél het geval was na een klus. 

Bedankt voor de link @Yana, vanavond eens bekijken. Lijkt me erg interessant. Je gaat weer lekker @Renee80. Volhouden zo.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even mijn dagplanning omgezet.Had voor vandaag al een planning gemaakt voor een wijkmaaltijd, maar mijn zoon belde gisterenavond of ik kwam.Even een nachtje over geslapen en besloten om vandaag maar in de Oma rol te kruipen.Geen oppas kunnen regelen voor de hond, dus die gaat maar mee.Wel weer even wennen ook voor haar, mee met de metro en de trein, maar we gaan er maar voor.Flinke zak met hondenkoekjes mee.Er word naar mijn komst uitgekeken.Hoera,Oma komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ietje:

Goeiemorgen allemaal,

Ik viel me nog steeds best rot, vooral door het beschadigde vertrouwen, maar kan het niet meer terugdraaien. Ik zal dit ook in therapie moeten bespreken en daar zie ik flink tegenop.

.....................................

Hoe gaat het vandaag Ietje? Is de rust weer wat terug gekeerd in huize of was/ is je man erg boos/ teleurgesteld?

Verslaving is een familieziekte he. Het betreft niet alleen de gebruiker maar het hele gezin. Beschadigd vertrouwen is hier ook nog steeds aan de orde, ondanks dat ik geen geheelonthouder ben. Mijn man is op de hoogte van mijn triggers/ situatie"s waarin de grote kans bestaat dat ik zomaar naar de fles grijpen kan. Het is niet eens het drinken zelf maar de onmogelijke tijdstippen en het stiekeme gedrag erom heen en de talloze loze beloften op beterschap die het vertrouwen zo beschadigt heeft bij hem.

Nu weten we bijvoorbeeld dat volgende week er 3 dagen zijn ik makkelijk zou kunnen hervallen in datzelfde oude gedrag. Terwijl ik er inwendig al mee bezig was om mezelf soort van "vast" te zetten en plannen voor mezelf aan het maken was hiervoor; houdt hij zijn hart alweer vast en vroeg me asjeblieft niet te gaan drinken. Zo diep zit zijn angst en zo beschadigd heb ik zijn vertrouwen. Helemaal weg gaat dat nooit meer denk ik.
Aan de andere kant; Mijn verslavingsgevoeligheid ook niet.

Het is rot. Maar ik denk dat het open en eerlijk bespreekbaar maken (en houden) toch beter is om (samen) mee om te gaan, dan in je schulp kruipen en stiekem door blijven doen alsof het niet meer speelt.
Volgens mij scheelt dat een hoop "verassingen".

:rose: X Remi alias Bor

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je raad Bor, ik denk dat je gelijk hebt.

Mijn man was er verder wel weer rustig onder, maar mijn dochter is zelf nogal wiebelig momenteel, dus dan zijn dit soort gebeurtenissen niet echt handig. Er is een paar maanden terug wat heftigs gebeurd waardoor ze snel bezorgd is om mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...