Spring naar bijdragen

Maandag 29 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Tatum:

Wat ik moeilijk vind is een nieuwe stap nemen in deze relatie. Wel een noodzakelijke stap. 

Het gaat perfect samen. Toch voelt het als "hem afwijzen" als ik volgend weekend niet ga afspreken. Tegelijkertijd geef ik hem de gelegenheid om mij de tijd en ruimte te gunnen die ik straks nodig heb. En als ik het ruim van tevoren zeg, dan kan hij zijn eigen dingen plannen. Hij houdt van motorrijden, wat we samen niet doen. 

Het heeft ik te maken met dichtbij en veraf. En met elkaar leren vertrouwen als we niet bij elkaar zijn. 

Allemaal heel logisch, goed dat je het zo helder ziet. Best kans dat hij er precies hetzelfde in staat en dat hij het ook fijn vindt om een weekend niet af te spreken.

Ik vind het een heel normale wens om regelmatig alleen te willen zijn. ‘Prikkelarm’ en ‘voorkomen dat het teveel wordt’ klinkt een beetje als een probleem, je zou het misschien ook kunnen houden bij: “ik heb zin om een weekend lekker rustig met mezelf door te brengen”, dan is het alleen maar iets leuks en positiefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yanaje hebt gelijk. Het positief brengen. Het is ook positief. Allebei de gelegenheid hebben iets zonder elkaar te doen en elkaar te missen. 

Ik moet daar zelf ook niet in doorschieten. Actie ondernemen, tnx @lady jane/Coco (vanavond vertellen tijdens het bellen) en loslaten. Niet op mijn werk gaan twijfelen en denken. Anders ben ik zeker overprikkeld komend weekend! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelf ook maar weer eens in de actie gegaan^_^
gisteren i.p.v. strand mijn hele todolijst afgewerkt
op mijn haren in de henna zetten na
nu is ook dat weer toonbaar en intussen nog een grote
pas courgettesoep met allerlei wat op moest gemaakt
ff oogsten/eten nu en eens kijken wat ik voor vanmiddag het leukste vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mijn training/ coaching deze maanden ook telefonisch of via mail/ WhatsApp @Zbb

Anders moest ik steeds terug naar huis varen wat betekenen zou dat ik niet verder weg kan. Op deze manier kan alles toch gewoon doorgaan. 

Ook omdat zij weten dat de boot mij zo goed doet. Werkt deze manier voor mij prima!

bewerkt door Remi1
Toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

ik ben hier nieuw. Sinds dit weekend.

Ben vorige week maandag gestopt met drinken en tot nu toe niks gedronken.

Heb ook geen behoefte gelukkig maar wat duurt zo’n dag lang zeg…

Morgen afspraak met huisarts om een verder plan op te stellen.

Ik ben erg rusteloos maar ook erg moe. 
Ik werk momenteel niet want eind september vervalt mn functie (bedrijfs beëindiging) wat ook de rede voor t overmatig drinken was.

Iemand tips om een beetje de zinnen te verzetten?

De hele dag schoonmaken in huis is echt niet mijn ding (ik ben een man :) ).

Iedereen verder een succesvolle fijne dag!

Gelukkig is het lekker weer dus kan fijn op balkon.

Groeten,

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei GuusAlex:

Goedemiddag allemaal,

ik ben hier nieuw. Sinds dit weekend.

Ben vorige week maandag gestopt met drinken en tot nu toe niks gedronken.

Heb ook geen behoefte gelukkig maar wat duurt zo’n dag lang zeg…

Morgen afspraak met huisarts om een verder plan op te stellen.

Ik ben erg rusteloos maar ook erg moe. 
Ik werk momenteel niet want eind september vervalt mn functie (bedrijfs beëindiging) wat ook de rede voor t overmatig drinken was.

Iemand tips om een beetje de zinnen te verzetten?

De hele dag schoonmaken in huis is echt niet mijn ding (ik ben een man :) ).

Iedereen verder een succesvolle fijne dag!

Gelukkig is het lekker weer dus kan fijn op balkon.

Groeten,

M.

Hoi :) Goed dat je gestopt bent!

Je zinnen verzetten… heb je hobby’s of dingen die je  interesseseren? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Reacher:

Hoi :) Goed dat je gestopt bent!

Je zinnen verzetten… heb je hobby’s of dingen die je  interesseseren? 
 

Nee heb niet echt hobby’s. Ik lees nu weer graag wat ik dus ook doe. Ik speel spelletjes op de playstation (…ik ben 46, I know hahaha) wat ik leuk vind. 
Verder nog niet echt rust in mn kop om rustig met iets te beginnen wat me eventueel leuk lijkt.

Ik fietste eerder wel graag maar heb door covid een beetje straatvrees opgelopen…dus die stap moet nog gezet worden.

Hopelijk ook met hulp/advies van huisarts.

Ben wel positief merk ik! En emotioneel…op een blije opgeluchte manier. Ik doe het toch maar even in mn uppie en ben trots op mezelf.

Er zit gewoon nog ‘iets’ in de weg…wat weet ik niet precies maar ben hard op weg daar achter te komen en daar aan te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het misschien een idee om die opkomende straatvrees niet te groot te laten worden en iedere dag een kort rondje te fietsen?

Anders heb je er straks een probleem bij…

En een lijstje maken van wat je vroeger leuk vond om te doen en jezelf de opdracht te geven om na te gaan of je die interesses nog hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yana:

Wat gebruik jij? Ik zoek blonde henna voor grijs haar, weet jij of dat kan?

volgens mij zag ik 1 pakje daarvan bij de action net (merk Schwarzkopf)
ik meng rood met warm bruin en dat bevalt erg goed
mijn haar voelt zoveel gezonder dan met chemische verf.
En met al dat zwemmen verschiet het eerder dus moet ik 
het vaker kleuren. Dan liever gezond.
Er bestaat trouwens ook kleurloze henna zag ik online, daar
kun je zelf conditioner mee maken, met yoghurt (en nog wat?)
maar ook dat is goed voor als je bijv. je haar grijs wilt houden maar wel goed verzorgen.

even gegoogled, greenbeautyshop.nl heeft golden blonde henna  wel een stuk duurder  14,00 voor 110 gram

ik betaal 3,69 voor 80 gram, maar daar kan ik 2 x van kleuren (kort haar) als ik wat moet kopen / kijken voor je pb maar.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo GuusAlex, welkom hier.
In beweging komen helpt je bij het detoxen.
Fietsen of kleine stukjes eerst wandelen is een mooie
zelf-therapie om weer buiten te komen en in beweging.
Thuis heb je veel tijd om te denken, buiten wordt dat bij mij meer
filosoferen en nieuwe ideetjes opdoen. En het is nog heerlijk weer ook.
Als je wat gewend bent, dan zou je yoga of zwemmen kunnen proberen.
Of naar een bos of strand zodat je een doel hebt en steeds wat meer gaat durven/willen. En hier schrijven kan ook al helpen, delen = helen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei lady jane:

hallo GuusAlex, welkom hier.
In beweging komen helpt je bij het detoxen.
Fietsen of kleine stukjes eerst wandelen is een mooie
zelf-therapie om weer buiten te komen en in beweging.
Thuis heb je veel tijd om te denken, buiten wordt dat bij mij meer
filosoferen en nieuwe ideetjes opdoen. En het is nog heerlijk weer ook.
Als je wat gewend bent, dan zou je yoga of zwemmen kunnen proberen.
Of naar een bos of strand zodat je een doel hebt en steeds wat meer gaat durven/willen. En hier schrijven kan ook al helpen, delen = helen:)

Dank je @lady jane  en @Reacher

fijne tips!

Ik ga daar zeker mee aan de slag!

Ik yoga thuis al regelmatig. Heb jaren aan yoga gedaan in groepsverband dus ken de basic moves nog prima. 
 

Ik heb al jaren in meer of mindere mate last van ‘angsten’ en dat gaat dus met ups en downs. Gebruik ook een antidepressiva tegen die angsten al heeft dat drinken en nu het detoxen extra impact op die angsten.

Ik weet ook heel bewust dat ik die weer te boven kom. Stapje voor stapje.

nogmaals dank voor lieve adviezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei GuusAlex:

Heb ook geen behoefte gelukkig maar wat duurt zo’n dag lang zeg…

Morgen afspraak met huisarts om een verder plan op te stellen.

Ik ben erg rusteloos maar ook erg moe. 
Ik werk momenteel niet want eind september vervalt mn functie (bedrijfs beëindiging) wat ook de rede voor t overmatig drinken was.

Iemand tips om een beetje de zinnen te verzetten?

 

Kom je wel buiten? 

Bibliotheekbezoek of een boek online lenen, naar de film of thuis een film kijken, alvast kijken naar wat voor werk je zou willen,  nieuw spel kopen van het geld dat je niet aan drank hebt besteed, op bezoek bij je familie, of ze op bezoek vragen en dan lekker voor ze koken, met extra veel voorbereiding.  Er zijn allerlei gratis cursussen die je online kunt doen (via de bieb of anders).  Online of in het echt een AA meeting bezoeken. 

Van te voren een dagindeling maken kan ook helpen.  Mij hielp dat een periode door waarin ik geen werk had.  Van steeds weer opnieuw verzinnen wat ik nu weer ging doen werd ik gek. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Etty:

Kom je wel buiten? 

Bibliotheekbezoek of een boek online lenen, naar de film of thuis een film kijken, alvast kijken naar wat voor werk je zou willen,  nieuw spel kopen van het geld dat je niet aan drank hebt besteed, op bezoek bij je familie, of ze op bezoek vragen en dan lekker voor ze koken, met extra veel voorbereiding.  Er zijn allerlei gratis cursussen die je online kunt doen (via de bieb of anders).  Online of in het echt een AA meeting bezoeken. 

Van te voren een dagindeling maken kan ook helpen.  Mij hielp dat een periode door waarin ik geen werk had.  Van steeds weer opnieuw verzinnen wat ik nu weer ging doen werd ik gek. 

 

Dank je @Etty voor je fijne bericht.

Nee, ik kom weinig buiten. Dat is een beetje gaande de covid periode zo ontstaan.

Ik was na covid (rond maart-april) wel weer op de goede weg; ging weer naar werk en deed zo de dagelijkse dingen. 
In mei dus klap in mn gezicht door bericht van eind sept geen baan meer.

Toen dus van kwaad tot erger.

Ik ben ook zeker van plan om de draad langzaam weer op te pikken en je tips zal ik zeker gebruiken/toepassen!

Morgen dus huisarts. Wellicht doorverwijzing naar psycholoog oid

Ik sta in ieder geval open voor alles dat me kan helpen/ondersteunen.

Heb net zelf al een haptonoom gebeld bij me om de hoek voor intake maar die heeft nog even vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Quinn:

@GuusAlex naar buiten blijven gaan is inderdaad wel belangrijk; voor je het weet, durf je niet meer naar buiten. Jammer dat je katten meestal niet uitlaat :)

 

Dank je voor je bericht @Quinn

Het is niet dat ik helemaal niet meer buiten kom.

Zo ben ik bv laatst naar de Gay Pride hier in Amsterdam geweest…dat is nou niet bepaald rustig hahaha

Helaas heb ik geen tuin dus kan de katten niet uitlaten :) maar wel een fijn groot balkon.

Ik ben er van overtuigd dat het langzaam allemaal weer de goede kant op gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Hey cool, daar was ik ook :)

Aah wat grappig! Wellicht niet wetende elkaar gezien haha

Was een erg leuke dag! Ik had mn moeder en mn oudste nichtje (resp. 72 en 17 jaar oud) uitgenodigd en het was geweldig!

Eerste x voor hun beide maar ze waren de Zeedijk na de Pride niet af te slaan zo leuk vonden ze het :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...