Spring naar bijdragen

Donderdag 23 juni 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Etty:

Bij mij kwam het zo binnen vanochtend: als ik me op mijn gemak voelen uitstel totdat ik een beter mens ben, of op een andere plek, dan zal ik me nooit op mijn gemak voelen

Ik begrijp het helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oohh, dat klinkt als een prachtige reis @Bob. Kun je ook een beetje wandelen of laat je lijf dat niet toe?

Ik vind je een mooi mens Bob, je klinkt steeds als een kalme, gelijkmatige man die zonder een spoor van zweverigheid spirituele wijsheid heeft vergaard in het leven. Je gooit nooit olie op het vuur, altijd rustig de zaak van ieders kant begrijpend. Of zou het zo zijn dat je daarmee soms je eigen ontvlambaarheid wegdrukt? Of ben je alle lichtgeraaktheid volkomen ontstegen? Ben benieuwd hoe jij dat zelf ziet.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet op al je vragen in, @Yana. Haal het maar uit mijn teksten. Het is globaal genomen een combinatie van leeftijdsgebonden berusting, levenservaring en besluiten die ik nam en inzichten die ik verwierf toen ik met drinken stopte. 

En nee, wandelen gaat niet goed meer dus ik doe het meeste met de auto. Zolang dat nog gaat maak ik daar maar gebruik van, vandaar misschien ook het excessieve reisgedrag. Ik weet dat ook dat eens stopt maar dan heb ik al weer andere plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

al een hoop nuttige dingen gedaan, maar moet nog veel meer nuttige dingen doen vandaag
Waaronder een rekening naar de zorgverzekering scannen
Daar heb ik toch zo'n hekel aan, gedoe allemaal.
Hoop dat het zo wie zo lukt
Vroeger was alles zoooveeel simpeler...

@Bob
Fijne vakantie !

 

@Reacher
ben je vandaag wat minder benauwd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nancy:

Kan ook via een app van je zorgverzekeraar op je mobiel. Dan maak je een foto van de rekening en kunt hem zó uploaden en versturen naar je verzekering. Appeltje, eitje. 

Oh ja ?
Vind dat ook weer zo ingewikkeld zo,n app, en heb al zoveel apps.
Maar misschien heb je gelijk, ben altijd bang dat ik het dan weer niet snap.
Is me nu via de computer wel gelukt, maar heb er een uur over gedaan :blink:

Wachtwoord klopte niet, nieuwe aangemaakt
Minstens 12 !!! tekens, verschillend ook nog.
Daarna account aanmaken, en toen ik dat alles gedaan had, moest ik ineens weer inloggen met mijn DgD met sms controle
Vreselijk !!
Je wordt er gek van
Had eerst de rekening gescand, en kon dat in eerste instantie ook niet meer terug vinden.
uiteindelijk stond het niet onder documenten, maar onder scans.
Pffff, kunnen we de tijd niet terug draaien.
Vroeger hoefde je nooit wat te doen en later je rekening gewoon opsturen met de post
Kreeg je keurig weer een antwoordenveloppe terug
postzegel niet nodig
begrijp echt niet waarom het zo vreselijk ingewikkeld moet tegenwoordig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-6-2022 om 08:42 zei Yvonne:

...lekker alles weer gewassen en schoon? Dan weer heerlijk genieten van de komende dagen.... 

Lief!! Maar ik kom niet alleen voor de was naar huis hoor, de was kan onderweg ook wel maar ik moest naar huis en dan kan ik net zo goed de was thuis doen ipv onderweg ergens in een passantenhaven.

.......

Maar ook voor mezelf thuis gekomen hoor. Medische controle-check POH i.c.m die Lifestyle Training die ik nog steeds doe; bijna 1 jaar nu. Ben bijna op de helft van de training (2 jaar). Het bevalt me zo goed dat dit het beste kado ever is wat ik mezelf ooit gegeven heb.

bewerkt door Remi1
Privacy gevoelige informatie weg gehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit kunnen slapen voor een keer. Dat is een tijd geleden.

Vanmiddag afspraak ziekenhuis voor een echo van mijn arm.Ben daar inmiddels kind aan huis.Weet zelfs de weg al.Route 80.

Ik ga op de fiets.fietsen gaat hij nog het beste af, want ook mijn voer gaat opspelen en ga geforceerd lopen. 

Hier geen stralende zon, maar vies benauwd.De buien zijn onderweg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De echo stond al @niks.

Gisteren een foto van mijn voet laten maken,omdat het zo pijnlijk bleef.Er is niets gebroken, maar mijn arm wel.Loop nu met zo'n sling, want ze kunnen het niet zetten.Het is een scheurtje in het bot, wat uit zichzelf moet genezen.Ze willen voor de zekerheid toch een echo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over hoop voor de toekomst geschreven. Lust for Life! Ik was gisterenavond bij het concert van Iggy Pop. 75 jaar oud en hij wilde gewoon gaan stagediven. :D Geweldige stem nog steeds. Echt fantastisch concert. 

Van alles vloog door de zaal; bier, mensen, krukken, shirts die uitgetrokken werden. Legendarisch leuk. Er werd veel bier gedronken maar ik vermaakte me prima met mijn halve liter spa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lonster:

Wijs antwoord Bob B) je niet uit je tent laten lokken.

Nu reageer ik er wel op met een lachpoppetje maar eigenlijk zou ik dat ook eens zo moeten doen ipv alles altijd maar op handen en voeten uit willen leggen.
Scheelt vast een hoop energie.

Maar goed, ik vind het hoog tijd nu om de vriezer eens in te duiken. (Ijsje).

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al dacht, is de echo niet nodig.Ben er wel heengegaan.Na wat navraag, zijn er verder geen vervolgafspraken.

Langzaam aan het ontwaken van een vreemde roes.Alles op de automatische piloot gedaan 2 maanden lang, waarvan alcohol niet eens de hoofdzaak is. Gewoon overspannen en paniek en daardoor verkeerde beslissingen nemen.Veel komt terug over vroeger.Alsof ik weer in mijn eerste huisje zit :).Het ging toen ook wel hard.Spoedig kwam mijn man bij me inwonen.Zwanger, baby en gevlucht vanwege zijn ex naar een andere woonplaats.De vluchtneigingen zitten er blijkbaar nog steeds in ook zonder man. Nu ruim 6 jaar alleenstaand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook angst,dat mij niet hetzelfde overkomt,als mijn moeder.Ik ga zo langzamerhand haar leeftijd bereiken.De leeftijd waar ze zichzelf verloor.Door slecht zicht ging alles achteruit, maar kreeg ook waanideeën. Zo dacht ze, dat ze kaal was, terwijl dat natuurlijk niet zo was.

Geëindigd in de psychiatrie, waar ze het ook niet wisten.

Afgelopen november ben ik ook flink de weg kwijt geraakt en beëindigde ik uiteindelijk in het ziekenhuis met een nierbekkenontsteking.

Ze houden het bij een delier, maar ik merkte zelf niet dat ik een nierbekkenontsteking had.Gewoon een verwaarloosde blaasontsteking dus.

Ja,ik moest veel plassen nu eenmaal, had koorts maar voelde geen pijn.Blijkbaar heb ik een hoge pijngrens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het forum aardig bij me naar de verre achtergrond geschoven, na die (handgeschreven) brief van laatst waarin ik werd geattendeerd op het feit dat er enkelen waren die zich afvroegen hoe het met me ging is het forum van de verre achtergrond opgeschoven naar een nabijere achtergrond. Dat heeft tot gevolg dat ik me af en toe ineens een soort van eenzaam voel zonder dit forum als klankkast. Niet dat dit forum nu zo nodig/onmisbaar (meer) is om me op het 'droge pad' te houden, maar af en toe mezelf horen praten en daar al dan niet reactie op krijgen heeft toch meer functie voor me dan ik me eerder realiseerde.
Het alleen maar lezen hier en me al dan niet op te winden houd m'n gemoed in beweging, zelfs, misschien wel vooral, als ik niet op van alles en nog wat reageer. Je opwinden is niet goed voor de bloeddruk. (AF)reageren lijkt dan gezond omdat het de opwinding misschien doet afnemen, maar het tegendeel is voor mij vaak waar(der) gebleken. Door te reageren kan zomaar een kettingreactie ontstaan die tot gevolg heeft dat de opwinding naar steeds hogere regionen opgezweept wordt, gevolg: (tijdelijke) forummoeheid.:mellow::mellow:

Door hier te lezen, me op te winden en niet (altijd) te reageren ervaar ik een soort gelatenheid/rust over me die doet denken aan toen ik net gestopt was met drinken en later met roken en een al dan niet heftig trekmoment te ondergaan en uit te laten doven. Het hoort bij de ervaringen die me laten voelen/weten/merken dat ik leef. Zonder dat ik daar wat voor hoef te doen maar juist voor moet laten... :)

Ik zag Adam hier terugkomen. Die heeft me op dit spoor gezet. Het spoor van niet nodig zijn maar wel een beetje nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...