Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 april 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Het is ook wel een beetje loslaten hoor @Francoise. Nu heb ik geen klagen over S, hij doet alles. Alleen sommige dingen zien mannen (sorry mannen) nu eenmaal niet altijd even goed. Oogjes dicht, en als ik het zelf weer kan doe ik het weer op mijn manier. Commentaar leveren doe ik absoluut niet, hij doet vreselijk zijn best. Dat Mini dan een keer rode sokken bij een roze broek aan heeft, het is maar zo. Maar goed, de situatie zal bij jullie wel anders zijn. Maar niet TE nauw kijken hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag het hele borstvoeding verhaal door genomen. Wow, dat gaat een lange weg worden. Tot zeker 36 weken blijft ze ook voeding via de sonde krijgen. En ik dus kolven. Hier zo nog eten en dan gaan we naar het RMD huis. Oh nee, eerst naar Iniemini en dan naar RMD huis. Wat betreft het gesprek gisteren, dat was wel fijn. het schijnt normaal te zijn, zoveel gevoelens. De kraamtranen die mee spelen. Als we straks een beetje in het ritme zitten komt het wel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het een beetje anders wat huishouden betreft. Mijn man ziet het wel en ik ook wel maar door de omstandigheden kom ik er niet altijd direct meer aan toe en als wel dan ben ik vaak moe en pak ik me- time omdat ik het anders niet vol houdt (drank gerelateerd ook). Ondanks dat ik en hij ook, het wel zien dat er best eens ruiten gewassen mogen worden maar hij kan het niet (meer) en ik hou het niet meer voor allemaal.

Daarom zoek ik dus ook een kavel voor een Tiny house, of een stacaravan oid mag van mij ook wel als we er maar langer mogen verblijven dan seizoensgebonden en als het maar kleiner is. Maar ik kan het niet vinden dus ben ik wel genoodzaakt in dit, voor ons nu, te grote huis te blijven wonen.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Quinn:

Hi. Ik zit in een wattenwereld, maar dit is een helder moment, dus meteen pakken

@Toos dat klinkt alsof het goed gaat, klopt dat?

Wat lief dat je dat vraagt. Het gaat idd goed. Sinds jaren was het de gewoonte om eind van de middag een glas wijn in te schenken. Toen mijn lief nog leefde bleef het ook bij een of twee glazen. Gewoon samen voor het eten en na het werk samen even de dag doornemen, dat was er na al die jaren ingesleten. Later, toen ik alleen was, is die gewoonte gebleven. Toen was dat glas niet meer voor de gezelligheid. Want in je uppie aan de wijn is geen bal aan eigenlijk. Maar die verdoving was wel heel welkom. Dan waren die randjes van verdriet niet zo scherp.

Nog wat later dronk ik ook nog maar een glas bij het eten. Daarna was het een klein stapje om de koffie ook maar over te slaan en de fles naast me neer te zetten. Kon het me allemaal geen bal meer schelen....

Maar nu gaat de middag over in de avond zonder dat ik dat glas wijn mis. Sterker, ik denk er meestal niet eens meer aan. Het kost me ook geen energie meer om me te verzetten tegen de trek in wijn. Want die is er niet. Soms wel....maar dat is maar even. Kijk, en als ik dan in de middag dat eerste glas niet heb ingeschonken, kom ik de avond ook beter door. En elke morgen ben ik dan blij dat ik weer een kruisje kan zetten in het grote "ikdrinkniet" boek. 

En jij @Quinn? Hopelijk ben je een beetje uit die wattenwereld in de helderheid gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben me aan het oriënteren op geocaching met de kleintjes, zo leuk!! En morgen ook wat spullen inkopen om steentjes te beschilderen met ze. Maar eerst zwemmen om half 9, op tijd opstaan dus. 

#had ik al eerder geschreven :blush:

bewerkt door nancy
Dubbel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ben je hier liever niet, maar wat een warm bad! Prachtige kamer, met opgemaakte bedden. Bedje voor Mini erin met een knuffel. Mooie douche en wc. Net even beneden koffie gedronken en we voelen ons zo welkom. Papa loopt nog even naar Iniemini, ik blijf hier. Even pas op de plaats. Zo nog kolven. Verschillende speelhoekjes hier, Mini gaat het wel leuk vinden. Morgenmiddag komt ze met opa en oma, ook die mogen gewoon hier op bezoek. Zo heerlijk slapen, eindelijk weer op een gewoon bed en naast S. Welterusten voor straks. En bedankt allemaal voor de reacties, doet me zo goed! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei nancy:

Ik ben me aan het oriënteren op geocaching met de kleintjes, zo leuk!! En morgen ook wat spullen inkopen om steentjes te beschilderen met ze. Maar eerst zwemmen om half 9, op tijd opstaan dus. 

#had ik al eerder geschreven :blush:

leuk om stenen te gaan beschilderen met je kleinkidz Nancy
bij action hebben ze leuke dotting setjes voor weinig en acrylmarkers om wat grotere tekeningetjes te kunnen maken.
als je er zwerfsteentjes van gaat maken dan loont het om eerst gesso/primer op te doen, zodat de stenen niet verf opzuigen,
en vernis na het verven als ze droog zijn, dan kunnen ze ook buiten liggen en gevonden worden. Zo leuk om te doen.
En je weet vast dat er onder verschillende benamingen best veel FB afdelingen zijn en filmpjes op youtube als voorbeeld.
Ik trek wel eens tekeningetjes over uit kleurboeken of mandala's gedeelteijk. En soms een tekst met gelpennen voor het vernissen.
veel zwem en verfplezier morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Quinn:

@Maja hoe gaat het met jou en met je moeder?

 

Op 2-4-2022 om 09:23 zei Rosee:

 @Majahoe gaat 't met je?

Ik pingpong van de ene naar de andere emotie: een gevoel van opluchting dat mijn moeder nu niet in het verpleeghuis is waar ze niet de zorg konden bieden die mijn moeder nu nodig had en die ook opgenomen was in de zwaarte van de indicatie. Maar ook zorgen, vooral omdat de forse pijn de revalidatie erg vertraagt en de nierfunctie niet goed is. En piekeren over na ontslag uit ziekenhuis. Waar revalideren, wat is nog mogelijk? 
Daarbij van kruin tot teen moe. Doe ook weinig tot niks. Bij opstaan wel plannen, maar tot uitvoeren komt het niet. Woensdag eerste afspraak bij POH om te kijken hoe ik mijn energie kan opkrikken en mijn gedachten stroom kan ordenen. Ook mijn schuldgevoelens een plaats geven. Wat ik wel nog steeds doe is iedere ochtend een wandeling maken van minstens anderhalf uur in een straf tempo. 

Mijn moeder is na forse aanpassing van medicijnenpakket weer de oude qua cognitie en is positief gestemd. Wil verder, het ziekenhuis uit en oefenen. Dat dit nog lang niet in het vizier is stemt haar wel soms wat somber. Maar het optimisme overheerst.

De trekmomenten doemen steeds minder op en kan ik ook snel naar de achtergrond duwen. Met alcohol wordt het alleen maar ingewikkelder. Verdoven, even vergeten, is uitstel, geen afstel.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francoise het is lastig om niet te kunnen doen wat je wilt, dat sowieso. En het zou fijn zijn als je partner het dan oppakt. Maar pas er wel voor op dat je niet jouw raster over hem heen kunt leggen. Goed, dan doet ie het maar anders, of helemaal niet, jij kunt het nu niet. Dat is hier en nu zijn verantwoordelijkheid. 

@Toos bedankt, je hebt zo te lezen flinke stappen gezet de afgelopen tijd, heel gaaf. De watten zijn volop aanwezig.

@Maja denk aan je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

@Francoise het is lastig om niet te kunnen doen wat je wilt, dat sowieso. En het zou fijn zijn als je partner het dan oppakt. Maar pas er wel voor op dat je niet jouw raster over hem heen kunt leggen. Goed, dan doet ie het maar anders, of helemaal niet, jij kunt het nu niet. Dat is hier en nu zijn verantwoordelijkheid. 

@Toos bedankt, je hebt zo te lezen flinke stappen gezet de afgelopen tijd, heel gaaf. De watten zijn volop aanwezig.

@Maja denk aan je. 

Ja ik weet het Quinn ,maar wat vind ik het moeilijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...