niks Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Leuk maar ook spannend of alles goed is. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 3 minuten geleden zei niks: Ieniereacher, het bekt niet zo lekker... Wellus niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Zodra de wondjes dicht zijn @Yvonne dan gaan we het weer proberen zonder cone of shame. Goeie naam voor de tuesday Lonster. Ik ga ook werken en eten. En eten. Vooral eten. Yvonne, Lonster en niks reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Ik ga aan de slag... en ga nog níet eten.... straks pas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jessje Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 DAGPACT: Reacher Yvonne Jessje Goeiemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 18 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 DAGPACT: Reacher Yvonne Jessje ikkanhet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Goedemorgen. DAGPACT: Reacher Yvonne Jessje ikkanhet Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 (bewerkt) 'Accept the things I cannot change', daar hoort voor mij ook bij het accepteren van angstgedachten in de nacht, de steken in de maag, het opgefokte lijf... Er geen etiket opplakken dat dit vervelend is, dat het anders zou moeten zijn. Rustig aanvaarden en kijken naar wat ik denk en voelen wat ik voel, het is geen probleem, het is er gewoon. Als het meezit blijkt dan dat ik niet alleen die gedachtes en emoties ben, dat er stille ruimte daaronder is. Verder @Pulluptomybumper vind ik dat je dochters onwijs veel geluk hebben met een vader die zoveel van ze houdt, die zo hard voor ze werkt en zo zijn best doet om ze écht te zien. 18 januari 2022 bewerkt door Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 43 minuten geleden zei Pulluptomybumper: Ja dat is het denk ik. Angst dat je t allemaal fout doet. Of al hebt gedaan. Ook al heb je er geen echte controle over. ALS er dan echt wat is, dan is het gewoon mouwen omhoog en oplossen. Maar het een heeft eigenlijk niks met het ander te maken. Angst dat je t allemaal fout doet komt van het feit dat je het bijna te veel allemaal goed wil doen. Denk ik Nou ja. Opsteker vandaag voor iedereen die het allemaal te goed wil doen. Ik kan er zo een serie opnoemen hier Ja. En wat me ook opvalt, is dat het altijd gaat over dingen waar ik alleen mee rondloop. Geen hulp of een klankbord bij vraag. Dingen die overdag eigenlijk ook als te zwaar of te moeilijk voelen, maar ik lig niet machteloos in mijn bed , kan dingen doen om de zorgen weg te drukken. Waarom helpt de gedachte: ‘als het zover is weet ik hoe te handelen en vraag ik eventueel om hulp’ niet als ik in de riedel zit? Omdat dat volwassen gedachten zijn. Als kind heb ik meer verantwoordelijkheid op me genomen dan ik aankon, en hulp vragen, dat was juist de truc, dat dat niet hoefde. Ik was moeder, of vader. Of zoiets. En overdag kan ik prima magisch denken, dat het me allemaal gaat lukken. Een manier die mij vaak helpt om de riedel ’s nachts op te blazen is mezelf de vraag stellen: met wie kan (moet) ik mijn zorg delen? Aan wie kan ik hulp vragen? Dat idee komt niet in mijn kinderhoofd op, die vind dat een hele gekke vraag. Want er is niemand namelijk aan wie ik hulp kan vragen. Dus ga ik verder denken, denken en denken. Ik lees dat je het hebt over ‘ik’ kan het niet betalen. Bijvoorbeeld. Deel je de zorgen over jullie financiële draagkracht met je partner? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 goeiemorgen frummers gisteravond startte volleybal weer er kwam weer iets tot leven en gelukkig niet alleen bij mij wat een passie toch belangrijk is! vroeger dacht ik dat ik die uit werk of gezin moest halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 @Ettywat je net allemaal schreef, zo verslavingsgerelateerd denk ik. Die angst/ verantwoordelijkheid/gevoel dat je er geen controle over hebt... Was voor mij altijd een trigger om te drinken. Om te kunnen ontsnappen. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Goedemorgen. DAGPACT: Reacher Yvonne Jessje ikkanhet Roberto Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 DAGPACT: Reacher Yvonne Jessje ikkanhet Roberto Claudius Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 @spirit als we maar blijven staan, weer een dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 De vriendin die zondag bij mij kwam eten doet aan dry january. Fijn, dan hoefde ik over alcohol niet na te denken. Toen ze binnen kwam, haalde ze een grote fles wijn uit haar tas Ik schrok daar serieus van. Bleek het een cabernet sauvignon te zijn met 0% alcohol. Het smaakte naar Dubbelfriss appel/druif. Alleen is dubbelfriss lekkerder. Ook had ze nog een 0.0% blikje bier mee. Voor mij hoefde dat allemaal niet zo, ik dronk mee 'voor de gezelligheid'. Ze vond zelf dat ze heel goed bezig was en had er hele verhalen over. Ze is vastbesloten om in elk geval de maand vol te maken (met behulp van Petra Moes programma) maar liever nog langer. Dat zou wel fijn zijn, weer een drinkmaatje minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Met haar sprak ik de afgelopen twee jaar voornamelijk overdag af, om te voorkomen dat er drank op tafel en of in het glas kwam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 2 uur geleden zei Lonster: Dat zou wel fijn zijn, weer een nietdrinkmaatje erbij. Fixed that for you Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 Moest even nadenken wat je bedoelde. Maar ja, je hebt gelijk. Niet een maatje minder, maar een maatje meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 3 uur geleden zei spirit: Een mouwplamkje, wat kun je daar mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2022 23 minuten geleden zei Lonster: wat kun je daar mee? Mouwtjes strijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden