Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 december 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Gisteren ipv natuurfilm naar "Don't look up" gekeken. Niet zo handig, wel heel goede film, ik zie een metafoor naar Covid. Wie heeft um ook gezien en wat vond je ervan? maar eens nabespreken met wie daar zin in heeft

Nu de beelden uit mijn hoofd waaien, eerst maar eens de structuur pakken, tot later, een dag tegelijk

vandaag drink ik niet 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Naar de markt geweest al en de bakker en de visboer en de slager
Ik suppoort de plaatselijke middenstand wel hoor :)

Wat lekkers voor bij de koffie en wat lekkere dingetjes voor vanavond

en verder veel gezonde dingen ook gekocht (notenboer, bio winkel)
Voor morgen, want dan gaat het roer finaal om.
Ben dat ge(vreet) zo zat, en te veel wijntjes ook.
Moe daarvan , letterlijk en figuurlijk

Vriend komt vanavond maar gaat om half elf naar zijn familie
Vind het helemaal prima
mij te druk en wordt dan ook veel te laat en kan daar helemaal niet tegen ook
Alleen jammer dat we dan niet kunnen proosten op het nieuwe jaar samen
Maar ja, je kan niet alles hebben he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij voelt het zo vanzelfsprekend om niet te drinken, maar ik realiseer me dat er altijd een soort van waakzaamheid als basis onder die vanzelfsprekendheid ligt.
Die soort van waakzaamheid houdt me hier al jaren op dit forum. De woorden 'alcohol' en 'ellende' moeten in hun onderlinge samenhang met regelmaat door mijn hoofd blijven spoken om m'n herinnering aan waar ik 'vandaan kom' niet te laten verworden tot iets wat niet bij mij hoort.
Die soort van waakzaamheid moet echter ook af en toe opgepord worden want waakzaamheid wordt slaapverwekkend als er niet veel gevaar meer dreigt. En het laatste wat ik wil is in slaap vallen, m'n waakzaamheid totaal verliezen, waardoor ik een makkelijke prooi zal zijn voor het beruchte 'eerste glas'.
En daarom, in eerste instantie alleen voor vandaag, toch maar weer eens op het dagpact.

Dagpact:

Q.

Maja

Niks

Claudius

Artemis

Reacher

ikkanhet

Roberto

Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook de oliebollen en aanverwante artikelen binnen... 
En ja, ook ik support de plaatselijke middenstand, maar die bestaat hier slechts uit 1 supermarktje en een drogist :lol:... 

Tot nu toe is het hier relatief rustig. 
In de verte wel constant een soortement van bominslagen van het carbidschieten, maar daar hebben hondlief en de katten geen last van.
Onze huidige hond was de eerste die we hadden die niet bang voor vuurwerk was toen we haar kregen. 
Tot het moment dat iemand een miljoenklapper op nog geen 10 meter afstand van haar liet afgaan...... :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit van oud en nieuw gehouden, als kind vond ik die natte zoenen van jan en alleman al vreselijk. En het werd steeds erger, oud en nieuw was niet alleen rennen voor je leven vanwege al het vuurwerk maar ook een vrijbrief voor geile mannetjes, vage buurmannen, verre kennissen... drank erin en zoenen maar... ik was voornamelijk bezig met het bewaken van mijn borsten en billen, blèèèh. Corona is wat dat betreft een zegen maar ik ga waarschijnlijk gewoon om 11 uur lekker naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef er ook niets om hoor Yana, ik heb een bloedhekel aan vuurwerk, en al dat gezoen vind ik ook vreselijk. 
Ik maak wel elk jaar een slaatje voor aan het eind van de avond. 
We klinken om 12 uur en vrij snel daarna ga ik naar bed. 
Kees blijft altijd nog een paar uur op, kijkt muziekprogramma's en laat halverwege de nacht de hond nog uit als het knallen klaar is. 
Ik ben altijd blij als het weer 1 januari is... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Oskar:

Vier jij oud & nieuw op ‘t Eilandje @Lika?

Zeker! Ik heb een gruwelijke hekel aan Oud en Nieuw eigenlijk…. Eigenlijk aan alle feestdagen en gruwelijke hekel is een groot woord, maar ik ben gewoon niet echt in staat er ‘iets feestelijks ‘ van te maken. Iets met ‘moeten’ , volgens mij. 
Ik word steevast overvallen door heftige weemoed, groot chagerijn, onverklaarbare huilbui, grote woede. Ik weet ook niet beter op die dagen. Ik probeer al jaren de boel losser te benaderen, maar het is erg ingewikkeld. Ik maak het erg ingewikkeld. Ofzo.

dus lang antwoord : ja. Hier op het eiland. En het woord dat bij mij opkomt is eigenlijk: doorstaan. Ik doorsta het gebeuren hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond en vind juist de periode 1 januari tot, pak 'm beet, 1 april/mei de somberste, zwartste, nietszeggendste tijd van het jaar. Alle (buiten)lampjes verdwijnen weer in de berging en het 'terugkerende' daglicht compenseert dat, vooral in het begin, bij lange na niet. Pas als ik de eerste jonge eendjes en waterhoentjes zie zwemmen veer ik weer een beetje op.
Maar ja, aan de andere kant moet je wel eerst kerst en oud en nieuw gehad hebben voordat je die kant van de jonge eendjes weer op gaat. Even de tanden op elkaar dus.
(M.u.v. komende maandag, want dan ben ik als een van de eersten 'te gast' bij de tandarts ^_^)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...