Artemis Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Gisteren ipv natuurfilm naar "Don't look up" gekeken. Niet zo handig, wel heel goede film, ik zie een metafoor naar Covid. Wie heeft um ook gezien en wat vond je ervan? maar eens nabespreken met wie daar zin in heeft Nu de beelden uit mijn hoofd waaien, eerst maar eens de structuur pakken, tot later, een dag tegelijk vandaag drink ik niet Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 31 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Wordt elke dag geconfronteerd met verlies. Ene dag denk ik de ene vriendin andere dag aan de andere. Is net hoe de situatie is maar het gemis is er. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Ik heb onze gillende keukenmeid nog maar even in bed gestopt! Potverjoppie, wat een ochtend humeur! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Goedemorgen! Eerst de jaarwisseling doorkomen, ik ben net als Velco bang van vuurwerk. En dan goede voornemens. Misschien. @Artaxik las dat je gaat stoppen met roken? Goed joh! De andere goede voornemens die ik lees zijn ook niet mis. You go @Maja! Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Dagpact: Q. Maja Niks Claudius Artemis Reacher Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 31 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Dagpact: Q. Maja Niks Claudius Artemis Reacher ikkanhet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Goedemorgen. Hier een paar knallen, dat was jaren geleden wel anders. Hond vindt het niet fijn maar wordt niet helemaal dol, dat scheelt. Succes met Valco @ikkanhet. Nog even dan is het weer voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 31 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Dank je @karin123ben ook blij als alles achter de rug is. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 31 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Weer een megaknal dus muziek keihard nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 31 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Met zo'n knal kwam ik er in het verleden achter dat onze kat doof was geworden. Die was altijd zo bang voor vuurwerk en was buiten met der toen een grote knal afging en ze spinde lekker verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 31 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Toen wel meteen het kattenluikje moeten dichtmaken dat ze niet meer weg kon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Goedemorgen allemaal, Naar de markt geweest al en de bakker en de visboer en de slager Ik suppoort de plaatselijke middenstand wel hoor Wat lekkers voor bij de koffie en wat lekkere dingetjes voor vanavond en verder veel gezonde dingen ook gekocht (notenboer, bio winkel) Voor morgen, want dan gaat het roer finaal om. Ben dat ge(vreet) zo zat, en te veel wijntjes ook. Moe daarvan , letterlijk en figuurlijk Vriend komt vanavond maar gaat om half elf naar zijn familie Vind het helemaal prima mij te druk en wordt dan ook veel te laat en kan daar helemaal niet tegen ook Alleen jammer dat we dan niet kunnen proosten op het nieuwe jaar samen Maar ja, je kan niet alles hebben he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 (bewerkt) Goedemorgen. Ik wens iedereen een prettige jaarwisseling en een droog 2022. Mijn goede voornemens staan onder mijn Wie is wie. Dagpact: Q. Maja Niks Claudius Artemis Reacher ikkanhet Roberto 31 december 2021 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 (bewerkt) . 31 december 2021 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 De ellendelingen zijn hier ook wakker geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Voor mij voelt het zo vanzelfsprekend om niet te drinken, maar ik realiseer me dat er altijd een soort van waakzaamheid als basis onder die vanzelfsprekendheid ligt. Die soort van waakzaamheid houdt me hier al jaren op dit forum. De woorden 'alcohol' en 'ellende' moeten in hun onderlinge samenhang met regelmaat door mijn hoofd blijven spoken om m'n herinnering aan waar ik 'vandaan kom' niet te laten verworden tot iets wat niet bij mij hoort. Die soort van waakzaamheid moet echter ook af en toe opgepord worden want waakzaamheid wordt slaapverwekkend als er niet veel gevaar meer dreigt. En het laatste wat ik wil is in slaap vallen, m'n waakzaamheid totaal verliezen, waardoor ik een makkelijke prooi zal zijn voor het beruchte 'eerste glas'. En daarom, in eerste instantie alleen voor vandaag, toch maar weer eens op het dagpact. Dagpact: Q. Maja Niks Claudius Artemis Reacher ikkanhet Roberto Kohtje rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Croissantjes op, aankleden nu en even boodschappen doen. Niet veel. Paar oliebollen en de hagelslag en jam zijn op. En vanavond eten we soep ofzo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Ik heb ook de oliebollen en aanverwante artikelen binnen... En ja, ook ik support de plaatselijke middenstand, maar die bestaat hier slechts uit 1 supermarktje en een drogist ... Tot nu toe is het hier relatief rustig. In de verte wel constant een soortement van bominslagen van het carbidschieten, maar daar hebben hondlief en de katten geen last van. Onze huidige hond was de eerste die we hadden die niet bang voor vuurwerk was toen we haar kregen. Tot het moment dat iemand een miljoenklapper op nog geen 10 meter afstand van haar liet afgaan...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Ik heb nooit van oud en nieuw gehouden, als kind vond ik die natte zoenen van jan en alleman al vreselijk. En het werd steeds erger, oud en nieuw was niet alleen rennen voor je leven vanwege al het vuurwerk maar ook een vrijbrief voor geile mannetjes, vage buurmannen, verre kennissen... drank erin en zoenen maar... ik was voornamelijk bezig met het bewaken van mijn borsten en billen, blèèèh. Corona is wat dat betreft een zegen maar ik ga waarschijnlijk gewoon om 11 uur lekker naar bed. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Dagpact: Q. Maja Niks Claudius Artemis Reacher ikkanhet Roberto Kohtje Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Dagpact: Q. Maja Niks Claudius Artemis Reacher ikkanhet Roberto Kohtje Yana Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Ik geef er ook niets om hoor Yana, ik heb een bloedhekel aan vuurwerk, en al dat gezoen vind ik ook vreselijk. Ik maak wel elk jaar een slaatje voor aan het eind van de avond. We klinken om 12 uur en vrij snel daarna ga ik naar bed. Kees blijft altijd nog een paar uur op, kijkt muziekprogramma's en laat halverwege de nacht de hond nog uit als het knallen klaar is. Ik ben altijd blij als het weer 1 januari is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 goeiemorgen frummers hier wat geknal in de verte ik ga na het eten richting broer en zijn vrouw 2 zussen komen ook en ik voel me er dubbel bij kom nooit met oud&nieuw elders en moet nog logeren ook want geen treinen terug. En het gaat gezellig zijn, ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 24 minuten geleden zei Oskar: Vier jij oud & nieuw op ‘t Eilandje @Lika? Zeker! Ik heb een gruwelijke hekel aan Oud en Nieuw eigenlijk…. Eigenlijk aan alle feestdagen en gruwelijke hekel is een groot woord, maar ik ben gewoon niet echt in staat er ‘iets feestelijks ‘ van te maken. Iets met ‘moeten’ , volgens mij. Ik word steevast overvallen door heftige weemoed, groot chagerijn, onverklaarbare huilbui, grote woede. Ik weet ook niet beter op die dagen. Ik probeer al jaren de boel losser te benaderen, maar het is erg ingewikkeld. Ik maak het erg ingewikkeld. Ofzo. dus lang antwoord : ja. Hier op het eiland. En het woord dat bij mij opkomt is eigenlijk: doorstaan. Ik doorsta het gebeuren hier. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 december 2021 Rapport Share Geplaatst 31 december 2021 Ik vond en vind juist de periode 1 januari tot, pak 'm beet, 1 april/mei de somberste, zwartste, nietszeggendste tijd van het jaar. Alle (buiten)lampjes verdwijnen weer in de berging en het 'terugkerende' daglicht compenseert dat, vooral in het begin, bij lange na niet. Pas als ik de eerste jonge eendjes en waterhoentjes zie zwemmen veer ik weer een beetje op. Maar ja, aan de andere kant moet je wel eerst kerst en oud en nieuw gehad hebben voordat je die kant van de jonge eendjes weer op gaat. Even de tanden op elkaar dus. (M.u.v. komende maandag, want dan ben ik als een van de eersten 'te gast' bij de tandarts ) nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden