Spring naar bijdragen

Donderdag 16 december 2021


Maja

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei jopie:

maak je geen zorgen, @Adri02  

@Oskar kan, scha tik zo in, heel goed hier overheen en doorheen lezen. Het gaat niet over het oordeel naar Oskar, of naar ons, mij. 

Het gaat over pijn. Pijn die onredelijk maakt. 

Want dat ik onredelijk ben weet ik heus wel. 

Wordt de pijn die je is toegebracht als ouder en die een diepe rauwe wond hebben veroorzaakt minder als je anderen gebruikt als katalysator?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw pijn en ervaringen als moeder gaan rechtstreeks in tegen mijn pijn en ervaringen als kind.
De kinderbescherming heeft mij gered. 
 

Ik probeer open te staan voor wat je schrijft, maar het is zo godvergeten moeilijk om dat te doen. 
Zéker als het eenrichtingsverkeer ontlading is. 
En hiermee probeer ik de verbinding met je te houden @jopie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom dan zo boos op Oscar Jopie? Als je er niet mee te maken hebt gehad, dan weet je er inderdaad weinig over. Ik ben onder de indruk van je verhaal, voel je pijn voor zover dat mogelijk is, maar die had ik ook gevoeld zonder boosheid naar Oscar denk ik. Aan de andere kant snap ik het denk ik ook wel. Mensen oordelen zo snel, bedoel Oscar hier niet mee trouwens, jeugdzorg? Ach, dan is er echt wel van alles gebeurd. Het gebeurt met zoveel dingen. Heb zelf ook zo vaak gehoord, waarom bleef je dan bij hem? Als ik... ja maar ik ben ik en jij bent jij. Ik dwaal weer af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor zei dat kinderen tegenwoordig niet meer buiten spelen omdat de ouders dan de kans lopen om met jeugdzorg te maken te krijgen en die redenatie vond Oskar onlogisch. Dat was alles.

Absurd dit. Wat heeft Oskar met jullie leed te maken dat je denkt dat het oké is om hem uit te schelden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie dat jouw ervaringen zo zijn, is heel erg en ik wou dat het anders was geweest. Dat maakt andere ervaringen van mensen niet minder echt en maakt anderen ook niet hoogmoedig. Dat het voor jou en jullie slecht en verkeerd was, betekent niet dat het per definitie voor iedereen slecht en verkeerd was. Dat je er nu zo in omhakt naar andere forumleden vind ik (en ik heb lang over een goede bewoording gedacht) wreed en kortzichtig. Tegelijk besef ik heel goed dat het je hoog zit en je leven nog steeds beïnvloedt.

Weet je, ondanks dat ik natuurlijk geen idee heb hoe het leven dan zou zijn gelopen, zou ik met terugwerkende kracht willen dat we vroeger ooit bij mij "thuis" was ingegrepen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik reageerde vooral op de invulling van Donder jopie
en ja als forumlid voel ik me dan aangesproken
want juist de goede ervaringen worden zelden beschreven
Dat je op Oscar losging vond ik echt jammer
het leek of je een stootbal nodig had om los te gaan
over de inhoud van de ervaringen van Bor en jou
en jullie kinderen voelde ik medeleven/mededogen
ik zat lang genoeg in het hulpverlenerscircuit om slechte
(understatement) ervaringen ruimschoots te erkennen.
en ja ik heb het idee dat ik echt luister
ook als ik niet op mensen inga
ik leef mee en maak (inschattings)fouten, want de toon in mijn
lezen hoor ik in mijn hoofd, die is misschien vaker dan me lief is,
niet de toon die de schrijven in het hoofd heeft.
en wat mensen invullen zegt iets over hen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Quinn:

@jopie dat jouw ervaringen zo zijn, is heel erg en ik wou dat het anders was geweest. Dat maakt andere ervaringen van mensen niet minder echt en maakt anderen ook niet hoogmoedig.

Dat je er nu zo in omhakt naar andere forumleden vind ik (en ik heb lang over een goede bewoording gedacht) wreed en kortzichtig. Tegelijk besef ik heel goed dat het je hoog zit en je leven nog steeds beïnvloedt.

Dit hele gesprek raakt mij diep, tot in de kern van mijn probleem. Ik wil niet oordelen, maar dit gesprek rakelt wel het hele drama van mijn jeugd op, @Oskar heeft naar mijn idee de klappen niet verdiend. Waarom hakken op iemand die je totaal niet kent, je bent hier niet alleen, anderen lezen ook mee. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...