Tatum Geplaatst 6 december 2021 Rapport Share Geplaatst 6 december 2021 (bewerkt) In Japan wordt aangenomen dat je de smaak van je noedels versterkt wanneer je het naar binnen slurpt. Je kan ook sneller eten, omdat het sneller afkoelt in je mond. Een boer of scheetje laten na het eten is bij bepaalde culturen een blijk van waardering. Zo boeren de Chinezen na hun maaltijd om de chef een compliment te geven. 6 december 2021 bewerkt door Tatum karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 (bewerkt) Nou dan ben ik blij dat ik niet in Japan woon want je moet eens kijken wat mijn hondjes doen als we in bed liggen en mij een klein windje ontglipt. En je zal maar net diarree hebben zeg poeh. Nee geef mij maar lekkere boerenkoolstamp. Goeie morgen mensen. Vandaag gaan we naar Niigata. Daar is een Koifishfarm Er zitten jongens bij van rond de E100.000,-- in. Trouwens een paar km. bij mij vandaan zit ook zo'n farm met van die dure vissen. 7 december 2021 bewerkt door bolletje Artemis en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Goedemorgen @bolletje. Geef mij maar noodles of ramen. Ik ben zelf inmiddels een noodle. bolletje en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Goeie morgen lieverd. Kijk deze kois heb ik, de Butterfly. Ik vind ze mooi omdat ik ze sierlijker vind dan de (gewone) koi. karin123 en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Wat een knapperd @bolletje. En hij heeft snorharen zie ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Iedere koi heeft dat, zo kan je het verschil zien tussen een goudvis en een koi. Bij de butterfly zijn de vinnen en de staart veel langer dan van een gewone koi. Daarom vind ik ze zo mooi. Dit zijn de gewone. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Ik vind de butterfly ook mooier! Volgens mij zie je die ook vaak terug in Japanse tattoeages. Als ik een butterfly koi was zou ik de hele dag voor mijn spiegel zwemmen en mijn vinnen poetsen bolletje, Tatum en karin123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Ik had eens sluierstaartvissen. Zwarte. Die heb ik vrij snel in de vijver van mijn zuster vrijgelaten. Daar hebben ze ongeveer vijf minuten glunderend gezwommen. Daarna kwam er een reiger en triesterige Reacher etc. Maar vijf minuten vrijheid is beter dan een leven lang in een kommetje ( hou ik mezelf voor). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Een zwarte? Das apart. Ik heb vlak voor m'n Herseninfarct een vijver gemaakt van 15 mtr-5mtr. Heb een net erover zodat de reigers geen kans krijgen. Nu zitten ze safe. Ze zijn zo mooi joh. Goed ik ga werken want als het over dieren gaat vind ik het altijd leuk. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Dank Bolletje voor de informatie over Koi. Dat wist ik allemaal niet. Ik vind die van jou ook veel mooier dan de gewone. Het lijkt wel een zeemeermin bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Wel proberen mee te doen met de regels van beleefdheid hier, he. Boeren na de maaltijd dat doen Chinezen, maar het is echt not done in Japan. Slurpen van noodlesoep doen Japanners weer wel inderdaad, maar niet bij koffie of thee. Netjes buigen bij begroetingen. En alle zinnen bij voorkeur positief en omslachtig formuleren. Dus als je iets niet lust zeg je bijvoorbeeld "Ja wat fijn dat je daar naar vraagt, dat geeft me de gelegenheid toe te geven dat ik het minder lekker vind, dank je wel." Maar als je het niet goed doet is dat ook weer niet zo erg want Japanners begrijpen ook wel dat die rare buitenlanders hun cultuur niet kunnen volgen. Artemis, karin123, bolletje en 1 andere reageerden hierop 2 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 wie doet mee met een echte Japanse sport karin123 en bolletje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 of Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 1 uur geleden zei Artemis: of Deze doe ik wel. Is het Aikido? Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Of een sport voor als je écht veel wilt afvallen. Bob en karin123 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 @bolletje Zo maak je stamppot sushi Aardappels in blokjes, opzetten met koud water en aan de kook brengen. Daar doe je de gesneden boerenkool bij, en dat kook je in 20 tot 25 minuten gaar. Afgieten, en met peper, zout en een klontje boter stamp je er een lekkere puree van. Verwarm ook de rookworst volgens de aanwijzingen op de verpakking en snij ‘m in langwerpige stroken. Snij de augurken ook in lange repen. Leg een norivel op het bamboematje, verdeel er stamppot overheen en leg in het midden de augurk en rookworst. Rol netjes en strak op, plak de uiteindes vast met een beetje water. Snij in mooie stukken en doop de stamppot-sushi – met stokjes – in het schaaltje jus. Artemis, Tatum en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 4 uur geleden zei Artemis: wie doet mee met een echte Japanse sport Die stokken is niets voor mij, ik ga het paard op Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 5 uur geleden zei Tatum: Deze doe ik wel. Is het Aikido? kweenie , ik doe die op het paard Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Japan sla ik over. Teveel vis en het risico om in Borderland te belanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 (bewerkt) 13 uur geleden zei spirit: Zat me daar een partij te boeren, ik maar denken, dat ik zo beleefd was Maar goed dat je die andere gewoonte van veel Chinezen om luid je slijm op te rochelen en daarna naast je op de grond te spuwen niet ook hier in Japan hebt beoefend. Die Chinezen zien dat als een gezonde vorm van lichamelijke reiniging, maar in Japan waar ze ook vóór corona al vaak mondkapjes droegen zou het je momenteel misschien wel een forse boete kunnen opleveren. Kortom: maak niet de fout van zo veel Westerlingen om alle Aziaten over één kam te scheren. Maar alles komt goed. We zijn hier met de arrenslee om je op de te halen. Goed geslapen in je landelijke huisje? We hebben een heerlijk ontbijt klaar inclusief echte "hollandse" koffie. 8 december 2021 bewerkt door Bob Tatum en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 Hahahaha. Vandaag gaan we een dagje slenteren en genieten van de mooie kunst die de chinezen kunnen maken van b.v eten. Er is ook een workshop voor diegene die willen. karin123 en Artemis reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 18 minuten geleden zei bolletje: Hahahaha. Vandaag gaan we een dagje slenteren en genieten van de mooie kunst die de chinezen kunnen maken van b.v eten. Er is ook een workshop voor diegene die willen. jaaaaaa dat ben ik, daarom had ik zo'n hekel aan Nuttige Handwerken, ik wilde liever timmeren zoals de jongens ZIJ hadden Handenarbeid en WIJ Handwerken, zweterige babysokjes ..... is nooit wat geworden met mij. Zat liever bij de pony's bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 1 uur geleden zei bolletje: Vandaag gaan we een dagje slenteren en genieten van de mooie kunst die de chinezen kunnen maken van b.v eten. Er is ook een workshop voor diegene die willen. Zijn we nu ineens niet meer in Japan maar in China dan? Wat gebeurt hier? karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 Ha ha @Artemisdat herken ik. De jongens maakten armbandjes van leer en de meisjes moesten breien. Vond er niets aan en breien kan ik nog steeds niet. En ik was altijd buiten, knikkeren, bomen klimmen, verkleed als cowgirl. Was geen meisje meisje Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 1 uur geleden zei Bob: Zijn we nu ineens niet meer in Japan maar in China dan? Wat gebeurt hier? Met deze arrenslee is alles mogelijk. Bob, Artemis en karin123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden