Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 september 2021


nancy

Aanbevolen berichten

 

3 minuten geleden zei Yvonne:

Ik heb ooit een echo gehad naar aanleiding van galstenen.... daar werd wel direct gezegd wat men zag, bij leverwaarden zal dat misschien anders liggen... 
En als ze een hartje zien kloppen op die plek, reken maar dat hij het gelijk te weten komt dan, hahahaa....

Dan gaat hij meteen in een museum als trekpleister Vonneke :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Ik ben benieuwd hoe snel je iets weet na zo’n echo.  Of kijk je meteen mee net als bij zwangerschap :wacko:

Ik had laatste een hart-echo en de cariodloog belde me via een afspraak terug, na n dag of 10 meen ik.
Ik snapte ook niet waarom dat zo lang moest duren, maar hij maakte niet zelf de echot. Maar een assistente.
Dus als bij de echo zijn dokter niet het apparaat hanteert, zal je vriend ook later pas wat horen ben ik bang.
En soms gaat het via de huisarts, dan belt die. Misschien heeft het ook met Corona te maken? Ik weet niet
hoe dit soort dingen eerder gingen.

goeiemorgen allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Oei, ik hoop dat t meevalt @Reacher. Of hopelijk een eyeopener voor hem. Hoe gaat het met jou @niks

Vind het lastig dat er zoveel verplichtingen zijn altijd. Vooral het werk slokt me op. Ik heb behoefte aan beweging en verandering. Moet zeggen dat ik daar al wel kleine stappen in zet, maar eigenlijk wil ik het liefst onbezonnen mijn hele leven omgooien en dat is niet zo handig als je een gezin moet onderhouden. Misschien een midlifecrisis. Ik wil gewoon alles anders en wel nu.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier goed @Reacher en @Rosee. Morgen is mini 10 maand. Ze staat, zet stapjes langs tafel. Wordt woest als je haar in de box zet. Ze krijgt wat meer haar, bijna wit. Vrolijk (als het gaat zoals mini wil) eet goed en lust alles, gek op water. Niets te klagen dus, een beetje minder ondernemend was wel leuk geweest :) met mij gaat het goed, lekker ritme met werken zo. Krijg wat meer een sociaal leven. Heb een vriendin in de buurt gevonden. Al met al gaat het best lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk allemaal @niks. Snap wel dat het voor jou soms pittig is dat ondernemende van mini. Leuke maar ook vermoeiende fase:D succes bij de huisarts @Bor. Had gisteren met een vriendin afgesproken die rookt en is niet van plan om te stoppen. Heeft continu hoestbuien waar ze bijna in blijft, maar nee dat komt volgens haar niet door het roken. Als ze stopt met roken wordt ze depressief zegt ze, en dat is veel erger. Ik kan dat niet goed aanzien maar ze wil het er niet over hebben dus laat maar. Vind t moeilijk om aan te zien.

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenteller: Als het goed is telt hij de werkelijk gemaakte stappen. Geen stapjes, maar echte stappen als je loopt. Maar de ene app is de andere niet. En als je je mobiel thuis niet op zak hebt, worden die stappen ook niet meegeteld. Een fitbit om je pols kan dan nauwkeuriger zijn. En die kan ook je slaapkwaliteit meten. Maar daar moet je maar zin in hebben, ik heb het 3 weken om gehad en toen mee gestopt.

Cleo als ik op vakantie ben, ben ik ook van het forum op vakantie. Je gaat dan toch niet de hele tijd op je mobiel zitten turen. Tenminste, ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken ook zo'n roker die stug doorrookt terwijl ze voor haar gezondheid beter kan stoppen. 

Ze denkt dat ze zonder roken niet stressbestendig is. Tsja, als je rookt dan helpt een sigaret tegen stress. Dat is zeker zo. Maar als je niet rookt, heb je minder last van stress. 

Roken is vooral lekker omdat het de ontwenningsverschijnselen opheft.

Ze gelooft er niks van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een gegeven moment word je er gewoon te oud voor. 

Bijkomen van katers moeilijker. Vaker een mist in je hoofd, licht geraakt. Je hoest vaker door het roken en krijgt allerlei kwalen en pijntjes. 

Basta. 

Door het zwemmen, niet roken en weinig drinken zie ik er ook een stuk frisser uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Meld me laat, want vanochtend zat ik al om 9.00 bij de yoga
Weer opnieuw opgepakt, na een paar jaar niet gedaan te hebben
Heel blij, dat ik het weer opgepakt heb
Ga lopen er naar toe (is bijna een half uur)
Lekker klein groepje (4 tot 6 personen)
ik houdt van klein(schalig)
Dus helemaal heppy de peppy :)

En...al 5000 stappen gedaan vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @Bor
Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken ;
Vind dat je toch zo goed bezig bent !
Ben ook zo benieuwd, wat het je gaat brengen !
(Wel balen, van die borstontsteking weer, maar als het goed is gaat dat straks ook minder worden )

En...goed plan, om de laatste 50 jaar van je leven het roer om te gooien
Afgelopen, met feesten beesten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er over nadenk is het fijnste van gezonder leven dat ik geen last meer heb van het knagende schuldgevoel. Mezelf op de kop geven dat het niet lukt om het roken en drinken op te geven. Bang om bij een kwaal bij de dokter te moeten zeggen dat ik rook of drink (en dat ik dus niet goed voor mezelf zorg).

Pas toen die gedachten weg waren, viel het me pas op hoe vaak ik die had. Dat had trouwens ook iets verslavends. Me verstoppen achter schuldgevoel, excuses waarom ik zo lamlendig was of dingen uitstel. Een soort berusting.

Nu moet ik verantwoordelijkheid nemen (ook voor de bijbehorende emoties) en dat vind ik niet altijd even makkelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...