Loetje Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 10 minuten geleden zei Claudius: Welkom terug @Loetje Vandaag dag 9 geen alcohol, slik Antabus ( kwartje ) dan durf ik al niet te drinken… Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 NancyArtemisTatumLiekeNunGrunMajaArtaxdenise2 ClaudiusIJsvogelJannigjeGekko Lika Musashi Loetje Jane nancy en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 6 minuten geleden zei Loetje: Vandaag dag 9 geen alcohol, slik Antabus ( kwartje ) dan durf ik al niet te drinken… Goed voor je. Probeer het na een lange periode toch maar volledig af te bouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Zo eerste dag augustus . Moet zeggen raakte gisteren tijdens toch licht getriggerd door de alcohol die we gekregen hadden van vertrekkende buren. Een pastis van 45 % , we hebben het weggegeven desondanks vond ik het zonde, bracht mij terug naar mijn laatste vakantie hier. Het was gisteren avond veel wind waardoor wat fris en kreeg wel trek . Maar ja de pastis was weg , ik merk dat ik bier prima kan weerstaan maar sterkere drank is nog kwetsbaar in mijn gedachten. Had het niet gedronken met de antabuse ook , maar het gevoel gewoon hé . Goed @Loetje de antabuse helpt mij zelfs na 1.5 jaar gebruiken nog prima , fijn dat het jou ook helpt. Waarom afbouwen @Claudius ? geef je aan in vorige bericht ? Tatum en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Ik doe ook weer mee NancyArtemisTatumLiekeNunGrunMajaArtaxdenise2 ClaudiusIJsvogelJannigjeGekko Lika Musashi Loetje Jane VIII Artemis en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 1 uur geleden zei Claudius: Goed voor je. Probeer het na een lange periode toch maar volledig af te bouwen. Je hoeft antabus helemaal niet af te bouwen als je er baat bij hebt en geen last van de bijwerkingen! Slecht advies. Lieke7777 en Loetje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Het is een vreemd gevoel , zonde maar misschien ook opgelucht zo van kijk wat ik kan . Het deed mij denken aan de laatste vakantie hier maar misschien ook wel het gemak waarop die man zijn drank aan ons gaf . Zo van auto is al vol genoeg , nou voor drank maakte ik altijd plaats.!!. Goed bezig ook wijnglazen wegdoen .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Als een Belgische van 21 net Olympisch Goud gewonnen heeft, moet ik deze uitdaging ook wel aankunnen, me dunkt! Bob en Johan55 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Nancy Artemis Tatum Lieke Nun Grun Maja Artax denise2 Claudius IJsvogel Jannigje Gekko Lika Musashi Loetje Jane VIII Johan nancy en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 augustus 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 (bewerkt) Oké mensen, vanaf vandaag gaan we er weer een maandje tegenaan. Moet lukken, toch?? Zit iedereen op de trein?? Daar gaan we ... Ik ben vanaf morgen enkele dagen op vakantie, ik zal eerder op het eten moeten letten dan op de drank, haha! Maar in verband met diabetes zal ik wel moeten.... Vooral richten op uitje dus, en niet denken aan roken, drinken, vreten. Komt goed. Goede eerste week allen! 1 augustus 2021 bewerkt door nancy lady jane, Tatum en Loetje reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Fijne dagen @nancy nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 Fijne vakantie @nancy nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2021 mooi avontuur Nancy nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2021 Wat fijn dat je met je zoon naar de dokter kon gaan zeg @denise2 hopelijk viel het mee, maar echt je kon gewoon de auto instappen .. dat moet echt een trots gevoel zijn ondanks waarom .. Mijn nuchtere vakantie zit er op , het was goed en fijn . Gisteren op terug weg kreeg ik nog wel beetje gevoel van hurry up ik moet op tijd thuis zijn want ik moet drinken.. Maar het hoeft niet , zo vreemd eigenlijk. Zat altijd op de schopstoel en elke file of oponthoud waardoor we later thuis waren maakte mij met de minuut chagrijniger . Loetje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2021 @denise2 dat ging het niet worden we hadden wel alcohol mee hoor voor als we thuis waren maar ik moest altijd stand-by zijn om het stuur over te nemen . Is wel 1200 km met de caravan en als mijn man moe werd nam ik het over . Of we reden om en om . Heftig je zoon, ja snap ik wat je voelt of je extra aangekeken wordt. Had ik ook met de eigenaresse van de camping in 2019 heb ik onder invloed flink ruzie gemaakt op de camping toen en zijn we aangesproken hierop. Als ik haar zag nu lette ik extra op hoe ik mij gedraagde echt heel stom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 6 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2021 9 augustus, ik steun iedereen hier, 21 als ik het goed heb , wat een mooi sterk team, heb iedereen ook een like gegeven. LIKE !!!!! 9 uur geleden zei Angelheart: Nancy Artemis Tatum Lieke Nun Grun Maja Artax denise2 Claudius IJsvogel Jannigje Gekko Lika Musashi Loetje Jane VIII Johan Spirit Angelheart EN, ik heb iedereen gelezen. Vind dat al heel wat. gaat niet goed met mij, drink niet, maar veel last van triggers. het familie uitje is heel spannend. En ik bedacht, als ik autisme had, dan kreeg ik wel begrip. maar ik heb geen autisme. Ik heb moeilijke hersens en daar is anno 2021 nog weinig begrip voor. dan is er maar 1 oplossing, mezelf leren begrijpen en dat doe ik door niet te drinken. Ik kom er wel. Ik las Paulo Coelho, hij omschrijft het proces van bamboe, 5 jaar zie je niets, dan zijn er kleine sprietjes en LIJKT er niets te gebeuren. dan, ineens schieten ze de lucht in, de spruitjes bamboe en vormen ineens een 30 meter hoog bos. Bamboe. mijn proces. Ik ben al bij 7 maanden lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 6 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2021 (bewerkt) OK 25 meter, ik las het boek tijdje terug en uit mijn hoofd 30 meter is niet slecht https://paulocoelhoblog.com/2017/11/14/20-sec-read-the-chinese-bamboo/ After the bamboo seed is planted, you don’t see anything for approximately five years, other than a tiny shoot. All of its growth happens underground; a complex root system that extends vertically and horizontally in the earth begins to form. At the end of the fifth year, the Chinese bamboo grows until it is approximately 25 meters tall. Many things in life, personal and professional, are like the Chinese bamboo. You work, invest time, energy, do everything possible to nurture your growth and, sometimes, you don’t see anything for weeks, months or even years. But if you have the patience to keep working, to keep persisting and nurturing, your fifth year will arrive and with it will come changes that you hadn’t even dreamed of. Remember that one must be very daring to reach great heights, and at the same time, a lot of depth to stay grounded. Taken from ALEPH 6 augustus 2021 bewerkt door Artemis groot wit vlak weggehaald Dandelion en IJsvogel reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 6 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2021 en sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, maar dat hoeft ook niet. Ik ben. Ik hoef niets, jullie , team , hoeven ook niets , wij hoeven niets. Paarden hoeven Tine, lady jane en karin123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 10 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2021 (bewerkt) Het gaat. Familie uitje achter de rug. Niet meer doen. De reis was zwaar. De hoeveelheid gesprekken, input, mensen, alles was teveel. Ik ben zo blij dat ik niet drink anders was ik zo zwaar dronken geworden. Zonder alcohol was het zwaar, met alcohol was ik knock-out gegaan. En ik zag het gebeuren, de tongen die losser werden, de toonhoogte die steeg, de verwardheid van gastheer en gastvrouw dat ik niet dronk en het gebrek aan alcoholvrije drank, en de kater van onze gastvrouw de volgende dag. To Thine Own Self Be True ik zorg voor mezelf. Ik drink niet. punt. Ik ben er blij mee, mijn man is er blij mee. Hij zei dat hij mijn verandering fantastisch vind. Spectaculair, hij is trots op mij. Ik ben weer thuis en ga voorlopig ook niet meer weg. Een paar nachten slapen en het komt wel weer goed. De rest van augustus is een peulenschilletje. Binnenkort buurt BBQ , geen triggers en jullie? 10 augustus 2021 bewerkt door Artemis typefout Lieke7777, karin123, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 10 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2021 Goed te lezen @Artemis dit heb je achter de rug nu weer lekker met jezelf coconnen . Hier verder deze maand geen triggers op alcohol gebied . Wel triggers met mijzelf in mijn persoonlijkheid. Ik snap soms niets van mijzelf. Alles op orde, het loopt ok . En toch kan ik afwisselen in een tevredenheid fase maar die slaat ook weer om in mijn eigen persoonlijkheids triggers kwetsbaarbaarheid waardoor ik mij niet lekker voel. Beetje droevig , beetje down , beetje niks. Alsof het nog niet klopt. Donderdag is mij vakantie voorbij morgen laatste vak dag en geen zin om te werken want daar liggen ook deze triggers. Vrijdag gesprek met mijn vertrouwde behandelaar . De week daarop toch maar een dubbel consult bij mij huisarts aangevraagd om daar wat dingen nog te bespreken. Maar morgen eerst mijn nieuwe auto halen daar heb ik zin in . Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2021 Ik herken het ook @Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2021 Dank je dames , @Lika @denise2 Vandaag ook ik heb een incompleet gevoel gisteren onze poes weggebracht voor dekking wegens corona mochten we niet binnen dus aan de deur afgegeven Gisteren was het ook 2 jaar geleden mbt het weghalen van de kinderen dat gevoel spookt ook door mijn hoofd en dan breng ik juist mijn poes weg kon het niet uitstellen ivm krolsheid. Maar gewoon het vergelijkbaar gevoel . Ook omdat we haar aan de deur afgaven door de impasse met de gezinshuisouders gaven we ook de kinderen aan de deur af omdat ze ons niet zien wilden ook zo vergelijkbaar gevoel . Maar goed genoeg, ik ga mijn zinnen verzetten ik ga zo mijn nieuwe auto halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 11 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2021 Het is een stomtoevallige analogie van gebeurtenissen, maar ik snap dat het je raakt. Gelukkig weet je dat je nu je kinderen weer lekker bij je hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2021 Inderdaad een toevalligheid van gebeurtenissen die mij raken en die mag ik voelen zolang ik er niet in blijf hangen. Mijn nieuwe auto rijd geweldig ben er zo blij mee hier kan ik jaren mee vooruit . En de poes komt vrijdag thuis we halen haar weer op in de avond. Morgen eerst werken weer . Vakantie is voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 12 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2021 Op 10-8-2021 om 22:31 zei Lieke7777: Goed te lezen @Artemis dit heb je achter de rug nu weer lekker met jezelf coconnen . Wel triggers met mijzelf in mijn persoonlijkheid. Ik snap soms niets van mijzelf. Snap dit heel goed. Ik volg je graag omdat je al 1,5 jaar onderweg ben en ik veel respect heb voor wat je schrijft. Ik volg iedereen graag, maar weet vaak niet wat te zeggen. Lig overhoop met mezelf. Mijn persoonlijkheid Morgen poes weer thuis @Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden