Spring naar bijdragen

Augustus, zomernuchterheid


nancy

Aanbevolen berichten

Ja @denise2, je analyse is haarscherp. Je weet waar de angel zit. En daarom kun je de craving ook vast uitzitten. Negeer de whiskey van je man en wees trots op je letterlijk nuchtere blik. Nu, vanavond en morgen kun je trots zijn en neem je alle hobbels. Zet m op, je kunt het! En pen hier alles neer. Dat lucht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan @denise2! Is het een idee om een andere vervanger te zoeken voor de onrust in jezelf? In plaats van sigaretten luxe doucheschuim of bijzondere theesoorten? Ik geniet altijd al van het klaarmaken van losse thee in een grote glazen mok. Het ‘dansen’ en ontvouwen van de blaadjes thee in het water vind ik tegelijkertijd rustgevend als feestelijk. Zoek een fijne vervanger van de sigaret om jezelf te belonen. Kun je nog trotser op jezelf zijn.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Lieke7777:

Hoe is het gegaan @Artemis ?

Het viel me reuze mee, ik kwam terecht naast mijn alleraardigste buurvrouw en bleef daar zitten. Zij wijn, ik cooollaaaa. Ze was met mij in januari gestopt en na 6 weken weer gaan drinken, niet overmatig. Ze wist het nog en ik kreeg respect dat ik nog steeds niet drink. Ze wil het ook wel, maar het sociale netwerk maakt het lastig. Verder had de gastheer voldoende alcoholvrije ingeslagen, maar na 3 cola zero vond ik het wel genoeg bubbels. Ik houd helemaal niet van frisdrank. De winst zit er in dat ik bij mezelf bleef, wist wat ik zei en na afloop niet uitgeput was. En niet onzeker. Ik schrijf het weg als winst, blij dat ik niet hoef te drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja 3 glazen cola is dan idd wel een straf :) zou t voor mij zijn iig  

maar het is ook wel een alcoholistending het principe dat je voortdurend een glas in je handen hebt en dat je ipv 20 bier dus 20 cola probeert te drinken. Zoveel dorst heb je meestal niet in werkelijlheid :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag  bij sponsor geweest  ivm AA programma  .

We zijn aan stap 4 begonnen,  wow vind dit niet makkelijk deze stap .

Komt heel dicht bij mijn innerlijke kwetsbare ikke .

Ben er zelfs moe van  .

Beetje vol hoofd van moet dit nou allemaal boven tafel ? 

Tis echt graven in verbanden leggen en drankgebruik  , triggers. 

Nu  ben ik wel wat gewend met therapie  maar dit gaat ook wel ver .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijke inventarissen doen  .

Een wrok lijst maken van mensen waar je boos op  bent of teleurstelling  in hebt gehad. 

In het verleden maar ook nu,  en dan uitzoeken wat dit gevoel met je doet,  zit er een trigger of rode draad waar je mee verder kan om jezelf nog meer te wortelen in je nuchterheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn hoofd ook weer vol zeg , voel mij prikkelbaar  .

Man is een avond weg , maar elke keer komen de jongens naar beneden denderen die houten trap af .

Spelen online games met elkaar en lopen te schreeuwen  tegen elkaar dat  ze in elkaars wereld zitten en dat ze eruit moeten gaan.  Want ze narren elkaar daarin..

Ondertussen wordt er gebeld met vriendjes die ook in die werelden zitten...gaat ook hard tegen hard.  :blush:

Aantal keer al aangegeven  dat ik even ME time nodig heb. 

Wordt elke keer wel iets  verzonnen om beneden te komen ...

Voel mij  slecht dat ik even dit niet zo trek  nu.

Merk dat de afgelopen  maanden  met de jongens  , thuis  onderwijs  , jongste vlak voor zomer quarantaine  tijd had  van school , de oudste vroeg  klaar op middelbare  school. 

Man die thuis werkt , ik snak naar gewoon alleen zijn .

Mijn jongens zijn mij lief , maar af en toe trek ik de ADHD niet van ze .

Was natuurlijk ook een trigger tot gebruik  alcohol. 

Zo  maar lekker slapen morgen weer een nieuwe dag , voel ik  mij vast beter .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vrijdag is vrijdag pas
warmtepleisters, dokter, fysio, probeer wat te regelen voor je man
die pijn van spit is vreselijk
maar kan best snel weg zijn is mijn ervaring
En rekening houden dat het bij je zoon Corona zou kunnen zijn
is misschien wel verstandig.
Voor jou hoeven dit geen triggers te zijn Denise, dat wandelen doe je goed,
mooi you-time, je gedachten laten komen en gaan, en lekker in de buitenlucht.
sterkte, omstandigheden heb je vaak geen invloed op, wat jij er wel of niet mee doet, wel.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen  @denise2 idd de omstandigheden heb jij geen invloed op wel hoe je er mee om gaat .

En dat doe je goed , houd je sterk en nuchter. 

Spit is vreselijk pijnlijk maar kan ook verbeteren en anders toch je huisarts raadplegen. 

Kijk het vandaag rustig  aan , laat je niet in verwarring brengen op jou kunnen ze bouwen je gezin . Wees daar trots op ipv  dat je hier ook nog eens brak door heen had moeten gaan .

 

Bedankt voor je tiener  ervaringen  , het is af en toe niet normaal wat ze tegen elkaar uitroepen. 

Vandaag weer een nieuwe dag , en ik heb goed geslapen,  weer een aantal klusjes op het programma  die mij voldoening geven als het klaar is .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...