Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 juni 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Ik heb weer een nacht gehad met zeer weinig slaap, maar dat zal al wel opgevallen zijn. 

Weer eens melk laten overkoken. Nu krijg ik direct mijn kookplaten niet prober , tips ? 

@ikkanhet dank je. Hoef je niet meer proberen uit te leggen. 

26 minuten geleden zei Artemis:

Zoek iets nieuws

wat vond je leuk toen je kind was, zoek dat, herhaal dat 

(zei de wijze Godin Artemis die net haar avatar heeft aangepast ;)

Ik weet soms niet goed wat te antwoorden. @MajaAls kind had ik een rijke fantasie. Ik moest voor de leerkracht Nederlands (hij was toen ook mijn wiskunde leraar, begreep toen nog steeds niet waar wiskunde om ging, ik ben traag van begrip) een verhaaltje schrijven. Hij kon maar niet geloven dat ik het zelf geschreven had. Nooit nog op school zoiets ingeleverd. Ik ben pas in 2004 terug beginnen te schrijven. Een echt keerpunt jaar voor mij.  Ik denk dat ik als kind, buiten spelen weinig intresses had. Ik kon niet fietsen, heeft een buurmeisje na veel pogingen mij uiteindelijk geleerd. Ook was ik overbeschermd na mijn beenbreuk. Dus lopen deed ik ook niet echt. 

Een volgende leerkracht wiskunde vroeg aan mij om een klasgenoot uit mijn dorpje (met twee oudere broers), bijles wiskunde te geven. Wat me na vele uren verbazend ook lukte. Zijn resultaten wiskunde gingen erop vooruit. Daar had ik wel plezier in. Dat ik hem kon helpen daarmee en niet zijn ouders of zijn oudere broers.

Ik zoek nog steeds op het internet op in verband met geschiedenis of aardrijkskunde (zal nu misschien wel anders noemen). 

Herhalen? Ik denk soms met het proberen te verdringen dat ik het in het nu alleen maar erger maak. Maar daar kan ik verkeerd in zijn. Waarschijnlijk ga ik Maandag naar de huisarts bellen voor, anti stress medicatie. Wat ze niet gaan voorschrijven. 

47 minuten geleden zei niks:

Op internet contact kan leuk zijn, maar misschien eens wat proberen om in het echt contact te krijgen @Claudius? Heb je hobby's? Sporten of iets dergelijks. Toen ik hier kwam wonen, kende ik niemand behalve vriend. De lockdown was ook niet erg bevorderlijk voor contact. Langzaam begint het nu toch te komen. Ik heb contact met een buurvrouw in de straat, heeft ook een kleine die iets ouder is dan mini. We lopen nu soms samen, van de week is ze op de koffie geweest. Na de vakantie gaan we samen sporten. Ik heb een collega, waar ik goed mee kan opschieten. Volgende week als mini een dagdeel naar het KDV is, gaan we samen shoppen en op terrasje zitten. 

Sporten doe ik niet meer. Ik had teveel spierpijnen s'nachts van het fietsen, wat ik goed kon en graag deed. Je mag driemaal raden in welk jaar in welk jaar ik gestopt ben. Ik melde me aan op die schrijver site omdat zij daar lid was, verder zocht ik alleen naar verklaringen voor mijn en haar gevoelens. Ik heb nooit makkelijk contact gemaakt in het echt leven. Maar ik probeer nu wel, zelfs met de Corona. Een buurvrouw die me vroeger steeds aansprak sinds ik in dit stadje kwam wonen, deed gisteren verassend genoeg terug vriendelijk tegen mij. Sinds mijn laatste verhuis sprak ze me niet meer aan. Misschien denk ik haar achtervolg? Het is puur toeval dat ik een paar huizen verder woon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bob:

Verwijt terugkaatsen en/of herkenning. Wel boeiend dit. Ik hoop op een constructief vervolg.

Helaas niet, terwijl ik het een mooie en respectvolle poging van @Reacher vond. Ik zal het erop houden dat niet iedereen met feedback kan omgaan.

Morgen. Zaterdag. Wat zullen we doen, iets nuttigs of iets leuks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Quinn:

Helaas niet, terwijl ik het een mooie en respectvolle poging van @Reacher vond. Ik zal het erop houden dat niet iedereen met feedback kan omgaan.

Morgen. Zaterdag. Wat zullen we doen, iets nuttigs of iets leuks?

Hoezo niet ik geef alleen mijn mening of mag dat ook al niet meer. Wat moet ik er anders mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet ik vind het jammer dat je meteen zegt dat iemand je maar moet negeren als je ze niet bevalt. Terwijl je ook kunt nadenken over wat iemand zegt, kijken of daar misschien waarheid in zit en of je het zelf iets anders kunt doen. Zodat je het hier samen nog wat leuker maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Quinn:

@ikkanhet ik vind het jammer dat je meteen zegt dat iemand je maar moet negeren als je ze niet bevalt. Terwijl je ook kunt nadenken over wat iemand zegt, kijken of daar misschien waarheid in zit en of je het zelf iets anders kunt doen. Zodat je het hier samen nog wat leuker maakt.

Met andere woorden ik moet minder tikken. Heb juist nadat @Reacher het typte uitgelogd. Ben een potje gaan janken en dacht toen ik doe niets verkeerds. Dit is wie ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaat het niet om immers? De kern is volgens mij meer goh ikkanhet, je reageert per kerende post op elke reactie en dat is een beetje overkill soms. Helemaal niet onvriendelijk, Reacher zegt zelfs juist dat ze je vriendelijk en bemoedigend vindt. Je zou er juist je winst mee kunnen doen, een nog leukere frummer van worden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Claudius:

Laat me opmerken dat sommige al wegblijven wegens sommige opmerkingen hier? 

Ja, dat klopt. Dat heeft heel uiteenlopende redenen en komt van heel verschillende kanten. Het komt uiteindelijk altijd neer op hoe je er zelf mee omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

ik vind het verdrietig wanneer feedback als aanval wordt ervaren
zelfreflectie en er iets mee doen maakte dat ik groeie als mens
daarnaast was ik in het begin hier ook onmatiger dan later
het hoort aan de ene kant bij het zoeken naar evenwicht
aan de andere kant is het ook blijven alert zijn of ik niet alleen kom
halen maar ook brengen. zo moeilijk soms.

Het stukje van Bor raakt me echt, maar dat verdween door wat er later geschreven kwam.
Wil er even toch op terugkomen, want de nacht van mijn hartkrampen
was de 30ste sterfdag van mijn eerstgeborene
en mijn eerste reactie in mij was er een van herkenning en verbazing
later verdween dit naar de achtergrond door alle hectiek van dokter, ziekenhuis enz enz
en het zal me niet verbazen als er straks wel degelijk een litteken is te vinden op mn hart
dat is mijn holistisch denken, voelen en zijn
30 jaar en al lang verwerkt, vrede mee gevonden en hart♥ aan gewerkt ook
en toch...........

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

Maar heb je dan helemaal geen behoefte om jezelf verder te ontwikkelen? Nieuwe kanten van jezelf te ontdekken? Nieuwe dingen leren?

#gewoonnieuwsgierig

Dat komt vanzelf wel ik heb alle tijd, stapje voor stapje. Zit nog aan het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...