Spring naar bijdragen

Maandag 31 mei 2021


Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei ikkanhet:

Ja natuurlijk doe ik hetzelf. En toch is het op dat moment sterker dan mezelf. 

Dat herken ik zeker. Wat balen dat je ook voor de drank gezwicht bent. Goed dat je nu weer droog staat. Mij helpt het om op te schrijven waarom het stemmetje weer opdoemt en wat ik kan doen om dit te stoppen. Is het stress, onrust, vermoeidheid, opzien tegen een klus/gesprek, enz. Wie weet ook iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Etty:

Ik bedoel @ikkanhet, als het patroon is, dat er iemand komt waarvan je weet dat ze sterker is, dan heeft het geen zin om te vechten. Want je weet bij voorbaat al dat ze gaat winnen. Dat is ook het nadeel van denken in termen als: de drankduivel.  Je bent kansloos als de onderhandelingen gaan beginnen.  Dat wéét je en daarom wordt het onderdeel van je smoezenpatroon. 

Hoe kun je het over een andere boeg gooien? Luisteren naar het gefluister, maar dan anders?  Wat wil je verdoven?  Je lichaam werkt niet mee, dat lijkt me verdrietig.  En hoe ga je daar dan mee om, zonder te drinken? 

 

 

Wat ik wil verdoven. Dat weet ik niet eens, denk daar zo vaak over na. Heb alles wat een mens zich kan wensen. En mijn lichaam ja heb behoorlijk wat klachten. Misschien gun ik het niet tijd genoeg om het anders te doen door ongeduld en zo blijf ik in die cirkel rond draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Maja:

Dat herken ik zeker. Wat balen dat je ook voor de drank gezwicht bent. Goed dat je nu weer droog staat. Mij helpt het om op te schrijven waarom het stemmetje weer opdoemt en wat ik kan doen om dit te stoppen. Is het stress, onrust, vermoeidheid, opzien tegen een klus/gesprek, enz. Wie weet ook iets voor jou?

Misschien inderdaad wel een optie heb ook een dagboek programma op mijn laptop. Met terug lezen kan er inderdaad meer duidelijkheid komen. Het proberen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Etty:

Hoop je ergens dat als je volledig stopt met drinken, dat je gezondheid beter wordt? Heb je klachten die gerelateerd zijn aan alcohol?  

 

Heb een hele rij klachten alcohol gerelateerd niet direct maar erger erdoor zeer zeker. Verbeteren ze zonder, denk het wel. Maar dan zal ik het toch langer moeten proberen. Maar weten en doen he?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst zou ik Gaby eruit zetten, of vermoorden of zo. Drankduivel met een naam, klinkt te vriendschappelijk. Maar jij wilt de vriendschap niet meer, dus oprotten met Gaby. Spoel hem door de wc, verbrand hem, weet ik veel. Je laat hem er niet meer in, nooit meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En misschien helpt het door te stoppen met Gaby. 
Er ís geen Gaby. Er is alleen jij. 
Je noemt het een drankduiveltje, je noemt haar Gaby, 
daarmee maak je het tot iets wat buiten jou ligt. 
Maar het komt niet van buiten jou, het zit in je. 
Sterker nog: jij bent/doet het. .......
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei niks:

Allereerst zou ik Gaby eruit zetten, of vermoorden of zo. Drankduivel met een naam, klinkt te vriendschappelijk. Maar jij wilt de vriendschap niet meer, dus oprotten met Gaby. Spoel hem door de wc, verbrand hem, weet ik veel. Je laat hem er niet meer in, nooit meer. 

Het idee van een drankduivel is volgens mij gewoon een hindernis als je wilt stoppen. Waarom drink ik is de vraag en dat op een andere manier oplossen. Dan kan je wat doen. Want vechten tegen een onzichtbaar iets wat niet bestaat en waarvan je denk dat het sterker is dan jezelf dat gaat m niet worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

Het idee van een drankduivel is volgens mij gewoon een hindernis als je wilt stoppen. Waarom drink ik is de vraag en dat op een andere manier oplossen. Dan kan je wat doen. Want vechten tegen een onzichtbaar iets wat niet bestaat en waarvan je denk dat het sterker is dan jezelf dat gaat m niet worden. 

Daarom moet die weg, gewoon vermoorden, dan komt die nooit meer terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ermee nokken Ikkanhet. 
Verbannen hoeft niet eens want er ís geen Gaby. 
En bedenk dat drank ook al heb/had je geen lichamelijke ongemakken ze veroorzaakt. 
Dus áls je ze al hebt worden ze in bepaalde gevallen behoorlijk versterkt. 
En wat was er eerder, de kip of het ei? 
Heb geduld Ikkanhet, wat je in jaren hebt opgebouwd kun je in dit geval niet in een paar dagen, weken of maanden afbreken.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

Als je er dan al iemand bij wil halen doe dan maar kleine @ikkanhet, die niet weet hoe ze zich rot kan voelen en wat ze er dan mee moet:heart:

Voel je je verdrietig?  Zeg het maar liefje.  Ik luister.  Je zou het niet in je hoofd halen om dan tegen dat kind te zeggen: neem een borrel. 

Ja beter ook he als ik zo alles lees hier komt het er op neer Gaby = smoezenpot dus de nek omdraaien die Gaby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer tijdelijk opgelapt. Nog vijf weken noodles, soep en pap en dan heb ik hopelijk permanente reconstructie in mijn beminnelijk gelaat.

Heeeeeerlijk die verdoving  

Ik heb bijna die injectie uit zijn hand gegrist om het zelf te doen.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...