Spring naar bijdragen

Maandag 17 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden zei Yana:

Nooit, we krijgen negens en tienen, maar ik ben een perfectionist en bij ieder bed dat ik opmaak twijfel ik of het wel strak genoeg is.

Oei, dan moet je nooit mijn (dek)bed zien. Ik strijk eigenlijk nooit, soms een bloesje als het niet anders kan. ik ben een huisvrouw van niks geloof ik, ik lees regelmatig dat iemand weer druk aan het poetsen is en dan voel ik me altijd wat schuldig. Poets ik wel genoeg? Vast niet. Ik zou het liefst iemand hebben die het voor me doet, dus als ik nog een rijk word..

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik zou heel tevreden zijn met de kamer die jij beschrijft @Yana, schoon en netjes, daar gaat het voor mij om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Yana:

Bij Nespresso maakt dat weinig uit toch?

Ja das zeker. Ik had zelf koffie meegenomen maar geen apparaat om er iets mee te kunnen, alleen een kapotte namaak nespressomachine met 2 suffe namaak nespressocapsules. Enfin. Gelukkig kreeg ik goeie koffie bij onze vrienden even later.

Verder was er in Parijs niks te doen want alles dicht behalve de "essentiële" winkels dus hebben we de hele zaterdag maar etenswaren gekocht :D dans le 13ème. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jannigje:

Oei, dan moet je nooit mijn (dek)bed zien. Ik strijk eigenlijk nooit, soms een bloesje als het niet anders kan. ik ben een huisvrouw van niks geloof ik, ik lees regelmatig dat iemand weer druk aan het poetsen is en dan voel ik me altijd wat schuldig. Poets ik wel genoeg? Vast niet. Ik zou het liefst iemand hebben die het voor me doet, dus als ik nog een rijk word..

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik zou heel tevreden zijn met de kamer die jij beschrijft @Yana, schoon en netjes, daar gaat het voor mij om. 

Ik strijk sinds de lockdown alleen eens in de maand een paar overhemden... voor de rest helemaal niks meer. En guess what, ik zie niet eens verschil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kreeg bij anderen een 9 voor poetsen
maar hier thuis een 4-
ben vanmorgen uit frustratie gaan poetsen
maar net op tijd gestopt voor de koffievisite
dus die kwam in een schoon fris huis.
Waar ik allemaal niet aan toekwam weet zij niet
en ik vertel het niemand.

strijken is ook mijn ding niet, toen ik het als werk
stopzette heb ik mijn klantje de plank en ijzer kado gedaan
zodat hij voortaan zijn eigen overhemden kan martelen.
In mijn vroegere B&B kocht ik dat mengsel dat niet gestreken hoefde
te worden, deels katoen en deel ??? dus. Zag er altijd prima uit.
Schoon en fris, dat vind ik wel belangrijk voor beddengoed.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei adri02:

Heb je dan ook elke dag een fris gestreken dekbedhoes? Op dag 2 zitten er anders toch alsnog kreukels in?

Exact de redenering van mijn partner :D maar nee het is toch nog altijd een verschil...:D

gestreken blijft het er mooi een week in ongeveer...maar dan begint het ook te floepen Idd en begint heel het spel van voor af aan! :D
het zijn dus zeker niet de kreuken waar ik een probleem mee heb, maar echt het gefloep! :D

wat een :D bericht! :D:D:D

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, wat een leuke discussie. 
Ik strijk de hoezen niet altijd, maar wel met regelmaat. 
Vind het gewoon heerlijk als ze buiten aan de waslijn gedroogd zijn en gestreken... 
 

bewerkt door Yvonne
letter vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Yvonne:

Vind het gewoon heerlijk als ze buiten aan de waslijn gedroogd zijn en gestreken... 
 

Ja dat zeker! Buiten drogen is een welriekende luxe! (En heeft bovendien minder strijk nodig! :D)

maar wat @knakkerzegt, ik heb het mezelf wel wat moeilijk gemaakt. Spendeer gemakkelijk meer dan een halve weekend dag aan strijken en dat vind ik veel te veel. Vroeger in gezelschap van fles wijn, nu met podcast maar dan nog is het zonde vd tijd...doet me er wel aan denken dat ik de allereerste babykleedjes niet streek (toch heel veel kruippakjes) maar daar kreeg ik dan weer commentaar van van mijn moeder dus ben dat dan ook maar beginnen doen...je wil toch niet dat je kin der schandelijk bijloopt he :huh:

alleen badhanddoeken, washandjes, sokken en onderbroeken strijk ik niet. Al de rest wel...:angry:

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei adri02:

e hebt ook dekbedovertrekken met knoopjes aan de onderkant: tegen het floepen :D

Ja maar het gaat ook over het niet juist zitten van die hoes dus, als er dan aan de bovenkant een ‘leeg’ randje zit, wordt ik zowat horendol! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Musashi:

Exact de redenering van mijn partner :D maar nee het is toch nog altijd een verschil...:D

gestreken blijft het er mooi een week in ongeveer...maar dan begint het ook te floepen Idd en begint heel het spel van voor af aan! :D
het zijn dus zeker niet de kreuken waar ik een probleem mee heb, maar echt het gefloep! :D

wat een :D bericht! :D:D:D

Dan moet je misschien wat rustiger slapen dat niet alles alle kanten uit floept :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Musashi:

Ja maar het gaat ook over het niet juist zitten van die hoes dus, als er dan aan de bovenkant een ‘leeg’ randje zit, wordt ik zowat horendol! :D

Hmmm heb je niet gewoon een te grote hoes voor je dekbed gekocht? :rolleyes:dan kan je strijken tot je een ons weegt maar beter kan je je hoes dan 1x flink te heet wassen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bumperjim:

Hmmm heb je niet gewoon een te grote hoes voor je dekbed gekocht? :rolleyes:dan kan je strijken tot je een ons weegt maar beter kan je je hoes dan 1x flink te heet wassen :P

Nee nee nee, het past perfect (maar alleen als het gestreken is dus :P) krimpen, nee moet er niet aan denken dat het er dan helemaal uitsteekt langs achteren...:huh:...of ergens dubbel zit, mogelijks nog erger!)

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strijken  wat is dat ?   Ik strijk  niets  mijn  sport is het gewoon  op te hangen zodat je het niet hoeft te strijken .

@Yana   lijkt  mij meer dan genoeg hoe  je het doet .

Als mensen luxe  willen en onder een gesteven nieuwe  dekbed willen slapen  boeken ze maar het Hilton  in de stad :)

Zelf heb ik meegemaakt in Australië  dat ik moest slapen  in een  beslapen  bed  kwam  er later achter  ..ach het was  ergens middle of the outback .. toen ik de  volgende  dag  iets vergeten was en nog  even terug  ging naar de  kamer  was het bed keurig dicht  getrokken  opgemaakt met het zelfde  voor de volgende ;)

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

 

Ik zie nou een hyperende Moes tussen stapels textiel staan waarvan ik nooit heb geweten dat die überhaupt voor strijken in aanmerking kwamen :face-icon-small-shocked:

 

Ja echt hè zoals zakdoeken echt totaal absurd maar die moeten toch opgevouwen in m’n zak zitten terwijl een keer gebruiken en...doet me er aan denken dat ze dit jaar katoenen zakdoeken uit de index hebben  genomen bij ons want niemand zou dat nog gebruiken blijkbaar??? Ja wij dus wel nog maar dat kan er ook wel mee te maken hebben dat mijn grootmoeder tot haar overlijden een textielwinkel had dus ik heb nog wel een levenslange voorraad (en de Nederlander in mij gaat dan toch echt geen papieren zakdoeken gebruiken, toch) dus ja zakdoeken strijken hoort er eigenlijk ook wel bij... ik begin toch het gevoel te krijgen serieus uit de toon te vallen! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel hoor voor al jullie ontboezemingen, het is onvermijdelijk dat ik voortaan bij het bedden opmaken aan de Musashis op deze wereld zal denken :unsure: maar dan zal ik als een mantra de tekst van Lieke herhalen: 'hadden ze het Hilton maar moeten boeken'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Musashi:

Nee nee nee, het past perfect (maar alleen als het gestreken is dus :P) krimpen, nee moet er niet aan denken dat het er dan helemaal uitsteekt langs achteren...:huh:...of ergens dubbel zit, mogelijks nog erger!)

Hihihi ben je net zo perfectionistisch wanneer je niet slaapt? :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Musashi:

Ja dat zeker! Buiten drogen is een welriekende luxe! (En heeft bovendien minder strijk nodig! :D)

maar wat @knakkerzegt, ik heb het mezelf wel wat moeilijk gemaakt. Spendeer gemakkelijk meer dan een halve weekend dag aan strijken en dat vind ik veel te veel. Vroeger in gezelschap van fles wijn, nu met podcast maar dan nog is het zonde vd tijd...doet me er wel aan denken dat ik de allereerste babykleedjes niet streek (toch heel veel kruippakjes) maar daar kreeg ik dan weer commentaar van van mijn moeder dus ben dat dan ook maar beginnen doen...je wil toch niet dat je kin der schandelijk bijloopt he :huh:

alleen badhanddoeken, washandjes, sokken en onderbroeken strijk ik niet. Al de rest wel...:angry:

Wow.... ik streek vroeger heel veel, tegenwoordig bijna niets meer, op die hoezen na dan... 
En de enkele keer dat Kees een overhemd heeft gedragen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Musashi:

Ja maar het gaat ook over het niet juist zitten van die hoes dus, als er dan aan de bovenkant een ‘leeg’ randje zit, wordt ik zowat horendol! :D

Dat is toch een questie  van  juist opmaken en schudden .

Hoef ik niet  voor  te strijken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...