Spring naar bijdragen

Maandag 19 april 2021


niks

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Yana:

Succes @Lieke7777, spannend!

Sommige mensen kunnen de saaiste dingen nog boeiend vertellen en anderen hebben daar minder talent voor. Heb je enig idee in welke categorie jij valt?

Ik heb afgelopen  jaar veel AA meetings  gevolgd  waarvan  natuurlijk  veel online  heeft plaatsgevonden  .

Als ik mag geloven  wat er gezegd  wordt dan  kan ik op een hele fijne manier goed  onder woorden brengen  hoe  verslaving  heeft  gewerkt  voor  mij  en hoe  mijn  herstel  gaat .

Dus hopelijk  de goede  categorie  :face-icon-small-shocked:

Ik ga  mijn  best  doen  het is mijn  verhaal  , mijn wereld  van verslaving waar alcohol  mij in de  greep had en hoe  ik daar naar handelde  om maar te kunnen  drinken  .. maar nog belangrijker  hoe  ik eruit gekomen  ben wat het mij opgeleverd  heeft  .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes, @Lieke7777. Dat gaat vast goed komen, idd (dicht bij) jezelf blijven.
Ik heb destijds een keer of vier zoiets gedaan (niet on-line gelukkig) bij verslavingskliniek De Wending van het Leger des Heils. Dat was een combinatie levensverhaal en voorlichting voor de NA. De nadruk lag op het herstel, iedereen wist wel wat het was om verslaafd te zijn, maar de weg van herstel was waar ze naar op zoek waren.
De laatste keer was de hoogste Nederlandse pief van het Leger des Heils er bij aanwezig. Gingen ze me net van te voren vragen of ik dat erg vond en er niet zenuwachtig van zou worden, die lekkertjes...  Nou nee, waarom?  Het engste vond ik eigenlijk al die complimentjes in ontvangst nemen, na afloop. Nog stééds een probleempje..

Toi, toi, toi, Lieke. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Txs @Kohtje   mooi  om te lezen.

Ik zit en vertel vandaag  niet  mijn verhaal op weg naar herstel , mijn weg naar herstel  is onderdeel  ook van de AA er bij  .

Ik geef geen  voorlichting vanuit  de AA dat mag je ook niet  alleen doen deze  boodschap  uitdragen.

Daarom gaat mijn  nadruk op levens  verhaal liggen en de innerlijke  wereld  van de verslaving  vertellen  zoals  het voor mij ging . 

Maar  voor  ieder  welbekend  .

Ze krijgen  een exclusief  kijkje in het brein  van  een alcohol  verslaafd persoon.;)

Heb vorige  week  al een pré  meeting gehad met docent erbij en ze waren toen  al enthousiast  .

En ja complimenten  in ontvangst nemen  daarna  je zou er bijna  weer  een borrel voor nodig  hebben  :D  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lieke7777:

 

Ik geef geen  voorlichting vanuit  de AA dat mag je ook niet  alleen doen deze  boodschap  uitdragen.

 

Dat mag bij NA ook niet meer. Maar toen was het nog een beetje roeien met de riemen die er waren. NA was in mijn regio nog dunnetjes vertegenwoordigd en landelijk was er nog niet zo veel geregeld. Dat is allemaal sterk gegroeid, veranderd en verbeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@Lieke7777
Wat super tof dat je dit gaat doen zeg
Vertel je hoe het gegaan is ?

weekeinde weer voorbij
afgelopen zaterdagmiddag weer even een ontzettende craving gehad
Iemand op bezoek, we zouden met z'n allen lekker gaan eten bij vriend thuis
Vriend zijn biertje,
Bezoek, drinkt rode wijn, mijn lievelingsdrankje altijd
Pffff, alleen al de aanblik van dat volle glas
Jeetje, zweet brak me bijna uit
Dat is toch niet normaal na 7.5 maand !
Ik was ook wat gespannen en moe, dus een extra trigger
Vond het echt even heel erg moeilijk, en baal dat ik hier af en toe nog steeds last van heb
Enfin, en moedig streed zij verder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos en moedig streed zij verder. Goed bezig jij! En nog met een analyse erbij ook. Nog last ervan, ja, dat is vervelend genoeg, maar je groeit steeds verder zo.

@Lieke7777 zet hem op!

Ben in m'n flat, ging nog even een uurtje kijken of ik wat kon slapen, trek ik net het gordijn open, staat de buurvrouw het raam te wassen?!?!?!?! Dat is toch niet normaal, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Quinn:

@rapilos en moedig streed zij verder. Goed bezig jij! En nog met een analyse erbij ook. Nog last ervan, ja, dat is vervelend genoeg, maar je groeit steeds verder zo.

@Lieke7777 zet hem op!

Ben in m'n flat, ging nog even een uurtje kijken of ik wat kon slapen, trek ik net het gordijn open, staat de buurvrouw het raam te wassen?!?!?!?! Dat is toch niet normaal, toch?

Kopje koffie glazenwasser :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei rapilos:

Ha, ha, stond de buurvrouw Jouw raam te zemen @Quinn ?
Vond ze je raam niet om aan te zien, of heeft ze een oogje op je :lol:

Nou, geen idee. Ze komt ook steeds eten brengen. Het raam heb ik nog niet gewassen sinds ik hier woon, maar de hulp vast wel, denk ik. Geen idee, kan beide :o

15 minuten geleden zei ikkanhet:

Kopje koffie glazenwasser :P

Ik bied het voor de zekerheid maar niet aan :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna middag alweer:) @Lieke7777 enorm stoer dat je dit doet, succes!! @Cleo66 sterkte vandaag. @Quinn dat lijkt me schrikken;) Nog een werkweek en dan een week vrij, heel erg aan toe. Hoop dat het dan net zo'n mooi weer wordt als nu. Heel moe de laatste tijd, kan wel blijven slapen:blush: Dit weekend bij vriend geweest, er staat daar al maanden een fles witte wijn in de koelkast maar taal er niet naar, neem nu zelfs mn eigen thee mee. Moet niet gekker worden. Staat wel weer tegenover dat ik gisteren hele zak paprikachips heb gegeten. Blij als de sportscholen weer open gaan. Buiten hardlopen is niks voor mij, zo vermoeiend;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei rapilos:

Bezoek, drinkt rode wijn, mijn lievelingsdrankje altijd
Pffff, alleen al de aanblik van dat volle glas
Jeetje, zweet brak me bijna uit
Dat is toch niet normaal na 7.5 maand !
 

Hoe lang heb je te veel gedronken? 10 jaar? 20? Dan kan je toch niet verwachten dat het je na 7,5 maand niks meer doet? Ja balen! :) Maar wel doorheen gekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,


Pffff, alleen al de aanblik van dat volle glas
Jeetje, zweet brak me bijna uit
Dat is toch niet normaal na 7.5 maand !
Ik was ook wat gespannen en moe, dus een extra trigger
Vond het echt even heel erg moeilijk, en baal dat ik hier af en toe nog steeds last van heb
Enfin, en moedig streed zij verder :)

@rapilos, daar is echt niets abnormaals aan.
Als je je een keer flink brand aan de kachel dan zul je de eerste tijd kachels met angst in de ogen zien en liefst vermijden, maar met het verstrijken van de tijd zal die angst minder worden, hoewel er altijd iets van een 'op je hoede zijn' zal blijven. En ook dat 'op je hoede zijn' verflauwt mettertijd. Mits je je maar ingeprent hebt dat hete kachels niet om aan te raken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinndie grenzen ja...ook een van mijn obstakels waar ik met ‘de opvoeding’ tegen aan botste...ik had nl geen grenzen (dacht ik) laat staan dat ik ze kon uiten...ondertussen ook geleerd dat grenzen met voelen te maken heeft...wat jij voelt dat jouw grens is...dat is m, heel individueel, niets met ‘de norm’ te maken...en kan een moment anders zijn dan het andere...is niet constant...ik ben daar ook volop mee ah oefenen...

ik zou blij zijn als iemand mijn ramen komt wassen maar het idee van ‘begluren’ maakt het Idd wel heel ongemakkelijk...mss kan je haar laten weten dat je dat wel apprecieert (als dat zo is) maar dat het voor jou minder verschietachtig is, als je het op voorhand weet? Dat je vb in je blootje slaapt en toch zeker wil zijn dat je kleren aan hebt (of net niet :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lieke7777:

maar nog belangrijker  hoe  ik eruit gekomen

Hoe ben je eruit gekomen? Dat hoor ik ook graag

Ik verder hele dag werken. Ik merk dat nu ik in ontwenning ben, ik wat gevoeliger ben voor weersveranderingen. Het is hier donker en nat en dan ben ik meteen wat neerslachtig (haha geen woordspeling)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik ook kom. Grote motivatieproblemen met het thuiswerken hier. Verveling. Slaap. Het is hier te cozy. Te weinig prikkels. Ik probeer een klant te bellen: wordt niet opgenomen. Ik probeer een andere klant te bellen: wordt niet opgenomen. Ik probeer een collega te bellen: in vergadering. Dan maar weer op facebook. Is het ineens een uur later. Probeer weer een klant te bellen, enz

enz

enz.

Ik heb woensdag tm vrijdag maar vrijgenomen. Niet dat ik dan veel kan doen, maar gewoon om even van die domme computer weg te zijn.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...