Spring naar bijdragen

Donderdag 8 april 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik kan gewoon niks weggooien, dat is mijn grootste probleem...geen mail, geen rommel (stelt dat het ooit nog nuttig is) dus ook geen alcohol nee, maar dus ook niet om de waarde, alcohol of geld, dat dan ook weer niet... maar onlangs wel een actie gedaan van 9000+ mails naar +- 2500 denk ik, toch ook wel mooi hè ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

Dochter heeft tickets voor een try out rap-concert gescoord
en helaas ook voor idem 2 uur in een kroeg
tja zondagskind
:wacko:

Waarom 'helaas', is toch leuk voor haar?

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Musashi:

Ik kan gewoon niks weggooien, dat is mijn grootste probleem...geen mail, geen rommel (stelt dat het ooit nog nuttig is) dus ook geen alcohol nee, maar dus ook niet om de waarde, alcohol of geld, dat dan ook weer niet... maar onlangs wel een actie gedaan van 9000+ mails naar +- 2500 denk ik, toch ook wel mooi hè ;-)

Ik gisteren zo'n drang naar alcohol dat ik na uren twijfelen naar de AH ben gereden om 2 flessen wijn te halen om 19.30 uur. Om vervolgens me thuis toch te bedenken en de 2 flessen door de gootsteen te gieten. Haha dat deed me ook even financieel auw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yana:

Waarom 'helaas', is toch leuk voor haar?

ja Yana, maar ze was gestopt met drinken
aartje naar haar moertje
ik kan niet verwachten dat ze nooit meer drinkt hoor
zou dat ook niet willen voor haar
en ik vertrouw haar
en heb er zorg om

snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Musashi:

@Vocatus voor mij is de laatste fles hier echt een oefening om m’n drang te leren bedwingen...ik hoef niet wel/ niet naar de winkel...ik moet gewoon nee zeggen tegen mezelf...en dat lukt me voorlopig nog altijd...

Mijn oefening/uitdaging duurde 7 maanden
en toen was ik weer een jaar of 7/8 de klos
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Musashi:

@Vocatus voor mij is de laatste fles hier echt een oefening om m’n drang te leren bedwingen...ik hoef niet wel/ niet naar de winkel...ik moet gewoon nee zeggen tegen mezelf...en dat lukt me voorlopig nog altijd...

Ik weet niet of ik dat een slimme tactiek vind. Waarom het zwaarder voor jezelf maken? Als je stopt met roken, een pakje op tafel leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei lady jane:

ja Yana, maar ze was gestopt met drinken
aartje naar haar moertje
ik kan niet verwachten dat ze nooit meer drinkt hoor
zou dat ook niet willen voor haar
en ik vertrouw haar
en heb er zorg om

snappie?

Snap ik. Het lijkt me voor haar wel fijn als je gewoon blij voor haar kunt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet het, had dat al eens van jou gelezen @lady jane dus weet ook nog niet of het sluitend is... wil het ook niet testen of zo hoor.

@Vocatus ik weet niet of ik dat moeilijker vind...het is ook zoiets van ‘al wat je niet hebt wil je harder dan wat je wel hebt’. dat ik het heb staan is zo een beetje een gerustelling...waardoor ik mijn drang precies eigenlijk beter onder controle kan houden...denk dat ik anders Idd mss sneller naar de winkel zou lopen als de drang te hoog wordt...nu niet....niet zoals pakje sigaretten op tafel, eerder 1 sigaret in de la bewaren dat je dan zou kunnen roken ipv direct een heel pakje te moeten gaan kopen (en dus terug bij af) 
ik weet wel dat het contradictorisch is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei spirit:

Dan ben ik blij dat mijn zoon niet drinkt. Daarom altijd wel veilig, maar als ik echt op zoek zou gaan zal er altijd op zolder wel iets te vinden zijn uit een vergeten kerstpakket. 

Ik ben ook blij ermee dat zowel mijn dochter en mijn zoon geen alcohol drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Yana:

Snap ik. Het lijkt me voor haar wel fijn als je gewoon blij voor haar kunt zijn.

Dat ben ik oprecht ook.
Hier gaat ze nog het beste mee om, en ik zie van hoe ver ze kwam, en nu al is.
Sterke vrouw is ze. En niet te trots om echt hulp te accepteren, dat was ooit
bij mij niet zo vanzelfsprekend en mogelijk.  Ik ben oprecht trots op haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hemeltje... Ik mijmerde maar wat, hoor. :unsure:
Al die reacties, erg herkenbaar.
Drank is hier ook altijd wel in huis. De eerste tijd dat ik net gestopt was met drinken even niet,
m'n eega hield wel een béétje rekening met me, maar na verloop van tijd kwam er wel weer eens
wat omdat ze in het weekend nog wel eens wat bij het eten wil. Maar zij kan het dan ook echt
bij één glas houden, en zondagavond niks meer omdat ze de volgende dag weer moet werken.
Tja, in mijn beleving is dat niet DRINKEN maar gewoon een beetje wat genieten. Iets wat ik
met drank al heel lang niet meer kon, eigenlijk nooit gekund heb en ook nooit zal kunnen leren.
Met één fles wijn doet zij twee weken, mede dankzij het vacuüm pompje :).

De laatste keer dat ik gestopt was met roken had ik heel lang een onaangebroken pakje sigaretten
in de garage liggen. Het rare is dat, toen ik weer met een sigaretje begon, ik niet eens
dacht aan dat ene pakje in de garage maar in de winkel een  nieuw pakje heb gekocht.. dat pakje in de garage
zag ik wel steeds liggen maar ik associeerde het niet eens meer met roken :blush:. Het was gewoon
iets wat daar altijd lag, iets wat me niet eens meer opviel.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei spirit:

Maar voor mij voelt het prettig om geen druppel in huis te hebben. Heb dan ook niemand in huis die drinkt. Voor de hond ooit eens een honden biertje gekocht. 

Ik was laatst in de Aldi en daar hadden ze witte wijn voor honden.
Dit geloof je toch niet. Snap niet dat jij hondenbier kocht hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

Tja, wat is de waarde? Ik heb onlangs een dure fles Glenfiddich die ik al jaren had bewaard, ongeopend in de glasbak gegooid. Het deed best zeer, maar vooral omdat het voor mezelf een moment was dat ik me realiseerde dat ik er nooit zonder bijgedachten een slok van zou kunnen proeven. Niet als een gewoon mens van zou kunnen genieten. 

Tegelijk werkte dat gerinkel bevrijdend. Al die tegenstrijdigheid...

Grote persoonlijke symbolische waarde dus.. dat weggooien van die dure fles heeft je rijker gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hondenbier?  Hier komt zoiets gewoon uit de kraan.. Gemeentepils. Hij vindt het hééééérlijk.
En als ie 'uit' is, trakteert hij zichzelf soms op een 'speciaalpilsje', een paar flinke slobbers uit een
liefst een beetje modderige plas in het bos... maar we houden hem toch maar zoveel mogelijk in
de gaten want die speciaalpilsjes zouden wel eens niet zo goed kunnen vallen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaahhh... er zijn weer eens paspoorten, rijbewijzen en dat soort dingen in de aanbieding.
Volgens mij heb ik nog van alles wat nog geldig is. En om nu een voorraad aan te leggen?
En dan later misschien alles weer weggooien?
Zonde!! 
Kan natuurlijk ook nog altijd weggeven.... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei lady jane:

Ik was laatst in de Aldi en daar hadden ze witte wijn voor honden.
Dit geloof je toch niet. Snap niet dat jij hondenbier kocht hoor.

Duitse witte wijn waarschijnlijk. :D  Dat is wel een grof schandaal ja. Maar je kan het zo krankzinnig niet bedenken of iemand wil het kopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...