Spring naar bijdragen

Donderdag 8 april 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei spirit:

Sneltest word nu gehaald bij de apotheek. Hij is te ziek om naar een teststraat te gaan. 

Oh jee, dat klinkt wel zorgelijk ja

trouwens, gekneusde ribben zijn vaak pijnlijker dan gebroken ribben
Misschien inderdaad even iets sterkers dan paracetamol vragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is alcohol toch vreselijk in het algemeen leven verweven. Ik kan bijna geen serie of film kijken of de glazen alcohol komen voorbij. Op sociale media vreselijk veel reclame over bier of wijnfestivals. Maar dit vind ik wel het toppunt. Gaan we nu zelfs iets gezonds en helends als een sauna combineren met bier??:

 

https://man-man.nl/bierspa-belgie/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Musashi:

...Ps in Japan zwemmen ze al jaren in de nieuwe Beaujolais ;-)

Als je als Japanner of welke nationaliteit dan ook, in het buitenland boodschappen gaat
doen kom je wel vaker met een product thuis waarvan je niet precies weet waar het voor
bedoeld is. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei lady jane:

tja Koh, dat had je me vroeger niet moeten vragen
dan had ik je voor dom uitgemaakt, dat je dat niet snapt;)

Ik zat daar een beetje over te mijmeren, n.a.v. dat Spirit zei dat weggooien zonde was omdat het
speciaal-biertjes zijn.  In hoeverre speelt dan mee dat je sowieso nog waarde aan alcoholhoudende
drank toekent? Nou ja, bedacht ik toen, behoorlijk veel nog wel want je hebt ze gekocht. Maar als
je dan gewone biertjes/pilsjes had gekocht, zou het dan minder of net zo veel zonde zijn om weg
te gooien? Zit het hem in de waarde wat betreft aankoopsom of in het bevatten van alcohol en dat
dus het verslaafde brein de beslissing neemt..?
Zo zat ik dus een beetje over dat 'zonde' door te drammen in m'n hoofd..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kohtje:

Ik zat daar een beetje over te mijmeren, n.a.v. dat Spirit zei dat weggooien zonde was omdat het
speciaal-biertjes zijn.  In hoeverre speelt dan mee dat je sowieso nog waarde aan alcoholhoudende
drank toekent? Nou ja, bedacht ik toen, behoorlijk veel nog wel want je hebt ze gekocht. Maar als
je dan gewone biertjes/pilsjes had gekocht, zou het dan minder of net zo veel zonde zijn om weg
te gooien? Zit het hem in de waarde wat betreft aankoopsom of in het bevatten van alcohol en dat
dus het verslaafde brein de beslissing neemt..?
Zo zat ik dus een beetje over dat 'zonde' door te drammen in m'n hoofd..
 

Oei, dat is een lastige @Kohtje! Bij mij kan de weegschaal naar beide kanten uitslaan, merk ik. Het ene moment wint de ene gedachte, dan de andere. Moet eerlijk opbiechten dat ik van de gangbare speciaalbieren feilloos weet welke het hoogste alcoholpercentage hebben (bij voorkeur > 10%). Dus misschien toch het alcoholverhaal? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat is de waarde? Ik heb onlangs een dure fles Glenfiddich die ik al jaren had bewaard, ongeopend in de glasbak gegooid. Het deed best zeer, maar vooral omdat het voor mezelf een moment was dat ik me realiseerde dat ik er nooit zonder bijgedachten een slok van zou kunnen proeven. Niet als een gewoon mens van zou kunnen genieten. 

Tegelijk werkte dat gerinkel bevrijdend. Al die tegenstrijdigheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kohtje:

Ik zat daar een beetje over te mijmeren, n.a.v. dat Spirit zei dat weggooien zonde was omdat het
speciaal-biertjes zijn.  In hoeverre speelt dan mee dat je sowieso nog waarde aan alcoholhoudende
drank toekent? Nou ja, bedacht ik toen, behoorlijk veel nog wel want je hebt ze gekocht. Maar als
je dan gewone biertjes/pilsjes had gekocht, zou het dan minder of net zo veel zonde zijn om weg
te gooien? Zit het hem in de waarde wat betreft aankoopsom of in het bevatten van alcohol en dat
dus het verslaafde brein de beslissing neemt..?
Zo zat ik dus een beetje over dat 'zonde' door te drammen in m'n hoofd..
 

Als je nooit meer alcohol wil drinken dan zijn ze niks meer voor je waard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, wat mij méér dwars zat
was dat spirit even ervoor zei, drank
komt mijn huis niet in
en dat de tas speciaalbier uit de schuur kwam
technisch gezien loog ze niet
maar wie hield je nou voor de gek @spirit?
Ik had het zelf bedacht kunnen hebben ook hoor.
12 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...