Yana Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Ik heb weleens gehoord dat vrouwen na de overgang soms opeens wél kunnen wat eerst niet lukte. Goede voornemens die opeens uitgevoerd worden. Dat klopt bij mij wel, op wonderbaarlijke wijze ben ik opeens gestopt met roken en drinken, ik dacht echt dat ik het niet in me had. Jij hebt de overgang nog niet gehad toch @Bor? Ik zeg: wees realistisch, geloof in wonderen. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Wees realistisch, geloof in wonderen ???? Iets klopt hier niet. Met alle respect hoor, ik denk wel te begrijpen wat je bedoelt,Yana. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 3 minuten geleden zei nancy: Vooral die hachee Ja, lach er maar om maar dat is heeeeel belangrijk. Dat je lekker eten maakt voor de mensen die je dierbaar zijn. Daar hebben ze meer aan dan aan human-resource-managers en dat soort spul dat je niet kan eten. Musashi, Rosee, nancy en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Klopt. En inderdaad, ik denk ook dat het scheelt dat je na de overgang minder last hebt van hormoonschommelingen. En dat je daardoor wat evenwichtiger in het leven staat. En misschien dat het daardoor wat makkelijker wordt om te stoppen. Maar hoe zit dat dan bij mannen? Ik ben eerder geneigd dat leeftijd er toe doet, en ervaring. Op een gegeven leeftijd heb je het wel gehad met die strijd/ alcohol en wil je liever een gemakkelijker leven. Ik in ieder geval wel. Been there, done that. Klaar ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 20 minuten geleden zei Yana: Ik heb weleens gehoord dat vrouwen na de overgang soms opeens wél kunnen wat eerst niet lukte. Goede voornemens die opeens uitgevoerd worden. Dat klopt bij mij wel, op wonderbaarlijke wijze ben ik opeens gestopt met roken en drinken, ik dacht echt dat ik het niet in me had. Jij hebt de overgang nog niet gehad toch @Bor? Ik zeg: wees realistisch, geloof in wonderen. Zou het? En ik maar denken dat ik zo ontzettend gegroeid ben, ligt het aan die vermaledijde overgang. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Nog steeds geen idee of ik daar nu inzit. Labiel ben ik mn hele leven al en ongesteld ook al jaren niet meer vanwege de mirenaspiraal (sorry als dit too much information is) wel merk ik dat ik niet meer lekker ongestoord kan eten zonder aan te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 En wil soms dat iedereen uit mn buurt blijft. Is dat ook de overgang? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Klinkt allemaal eerder als een soort ondergang Von, nancy en Musashi reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 17 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Ik ben ook nog niet weer ongi geweest. Schijnt normaal te zijn bij borstvoeding? nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 17 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Trots zijn kan ik op een ander. Mijn dochter uiteraard vooral. Op mezelf ben ik niet trots. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 53 minuten geleden zei Rosee: En wil soms dat iedereen uit mn buurt blijft. Is dat ook de overgang? Absoluut! Ik ging in de supermarkt mensen tegen hun enkels rijden als ze in de weg stonden. Echt, ik kon mezelf amper in toom houden Von en Rosee reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 52 minuten geleden zei Bor: @nancy bij mannen is dat de peno pauze toch? Of zoiets.. Das pas rond de 130 hoor Von reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 3 uur geleden zei spirit: Hoe gaat het vandaag @ikkanhet? Heb me wel eens beter gevoeld. Maar het zal worden wel weer wat beter gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 1 minuut geleden zei spirit: Ja, bij mannen penopauze. Dan willen ze hun huidige vrouw inruilen voor een jonger exemplaar. Dat lijkt een goed idee totdat je ontdekt dat je dan wéér aan de babies moet. Dan kan je beter dezelfde houden want na de menopauze zijn ze vaak milder Von reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 9 minuten geleden zei spirit: Ben je uit de binge @ikkanhet? Ja ben er uit en blijf eruit nu. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Ik zit al 11 jaar in de overgang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maverick Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei Bor: Ik heb er gewoon een puinzooi van gemaakt, dat is alles. Ik ook Bor, één grote bende. Maar dat hoeft toch niet te zeggen dat er naderhand niets meer valt op te ruimen? 17 februari 2021 bewerkt door Maverick Woordje Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 trots op stoppen met drinken../ nee, absoluut niet. was uit zelfbehoud, puur egoisme. niet iets om trots op te zijn. wel blij dat het gelukt is. dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 ik ben trouwens -ook- zodanig opgevoed dat 'trots' zo'n beetje een vies woord is. wat niet wil zeggen dat ik het nooit ben, dat hou je niet tegen. maar het 'mag' niet, eigenlijk. trots op jezelf is vies. trots op een ander is onzin. bewondering voor een ander was/is ok. ik heb moeite met het woord trots. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 3 uur geleden zei Quinn: Staat hier verdorie iemand met drie (3!!!) kasten voor de deur. Waarom ga ik altijd meteen zo groot en veel en over the top? Het waren bouwpakketten, heb ze allemaal open en nou geen flauw idee meer wat waar bij hoort en hoe en waarom. Goed plan weer. 3 uur geleden zei Musashi: Kan trots net niet helpend zijn om je eigenwaarde (beetje bij beetje) op te krikken? Dat is wel mijn voornaamste insteek om dit goed gevoel te benoemen als trots: blijer worden met mezelf en mijn (kleine) prestaties Ik weet het niet. Wat goed gaat of wat ik goed kan, die dingen zijn logisch en vanzelfsprekend, dus waarom daar trots op zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 3 minuten geleden zei Quinn: Wat goed gaat of wat ik goed kan, die dingen zijn logisch en vanzelfsprekend, dus waarom daar trots op zijn? Omdat erkennen dat je iets goed kan of iets goed gaat, je kan helpen om je eigenwaarde te vergroten? Of alleszins je zelfhaat te verminderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Moet even goed nadenken over het formuleren van een antwoord @Musashi Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 4 minuten geleden zei Musashi: Omdat erkennen dat je iets goed kan of iets goed gaat, je kan helpen om je eigenwaarde te vergroten? Of alleszins je zelfhaat te verminderen? Omdat het eerst helemaal niet logisch en vanzelfsprekend was, en het dat pas langzaam begint te worden dankzij eigen vasthoudendheid? Von en Musashi reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Ok! Ik lees hier veel moeite met trots zijn op jezelf hier daarom (en dit niet om mezelf te verdedigen of omdat iemand het nodig zou hebben of om iemand hier te paaien maar omdat ik het werkelijk waar, oprecht en eerlijk, knap vind!) IK BEN OPRECHT TROTS OP JULLIE omdat: 1. Een ieder hier zijn verslaving erkent (vind ik al heel bewonderenswaardig op zich) 2. Een ieder die kan/ wil weerstaan aan de verleiding die met verslaving gepaard gaat (wat geen gemakkelijke taak is) 3. Een ieder die bovenstaande 2 punten doet en volhoudt in een maatschappij waar alcohol de norm is ( en waar de verleidingen continu op de loer liggen) 4. Jullie dit forum zo krachtig maken dat het mij helpt! mag ik Aub? bumperjim, Rosee en ikkanhet reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Je mag. Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden