Johan55 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Bij deze lieve mensen. Januari 2021 loopt tegen het einde. Ik zie veel succesvolle stops. Veel nieuwe helden die zich hier melden om steun en begrip. Juist een forum als dit is laagdrempelig en vol met lotgenoten. Hier heb ik veel motivatie gevonden en ik hoop velen met mij. Lees, schrijf of doe waar jij je het lekkerste bij voelt. Ik wil dit in ieder geval niet bij 1 maand laten. Dus bij deze het vervolg van een nieuw en droog begin van 2021! Dank voor alle steun. Samen kunnen we het! Misschien niet makkelijk, maar wel samen. Vandaag geen alcohol. Wie volgt?! Liefs en een veilige knuffel allemaal. Tatum, Lieke7777 en Von reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ik doe met je mee ' al is het maar ondersteunend voor jou en anderen die mee doen . Het niet drinken gaat mij goed af ' het lijkt uit mijn systeem . Echter is het natuurlijk nooit zekerheid dat dit zo blijft . De druk op niet drinken ligt eenmaal erg hoog bij mij . Vorige jaar was het een aantal maanden voor mij gewoon een verplichting om te moeten stoppen. Echter ben ik met dank aan therapie AA en mijn sponsor er achter dat de waanzin van alcohol gebruik om gevoelens te moeten verdoven niet helpende is en is de verplichting omgeslagen in motivatie om verder te blijven verdiepen in mijn drank gebruik ' het hoe en waarom . Dit kan alleen nuchter en dat blijf ik graag. Voor nu gebruik ik nog de antabuse die geeft mij steun en houvast. Wel merk ik dat dit minder een rol gaat spelen en voor nu wil ik dat het stoppen puur voor mijzelf eens meer gaat doordringen dat is nummer 1 .. Tatum en Johan55 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Dank je wel @Johan54 voor deze kans. Ook ik houd het in februari droog. Ik ben blij alcoholvrij. Johan55 en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ben ik de enige bij wie nu zo’n wel/niet/wel/niet mindgame bezig is...? Ik vond het zo goed gezegd ergens van @bumperjim ‘het parlement in mijn hoofd’ of zoiets Ik heb op 02.01.2021 de laatste keer gedronken met het wens om dat zo te houden. Ook dankzij dit forum heb ik dat in januari kunnen volhouden. Ik zou willen kunnen zeggen dat ik momenteel ‘gemotiveerd’ ben om me hierop in te schrijven voor dit pact maar het is toch ook een soort ‘verplichting’ die ik mezelf moet opleggen om mijn beslissing vol te houden ipv nu mijn beslissing weer in twijfel te beginnen trekken... wel/niet/wel/niet/wel/niet... komop mezelf...zeg gewoon wel!! Mijn motivatie is de foto van @Johan54 Johan55 en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Myep het parlement in je hoofd. Sommige mensen kunnen niet kiezen of hebben daar vreselijk veel tijd voor nodig en als ze gekozen hebben dan twijfelen ze vervolgens weer. Bij mij zit dat zelfs in de familie. Anderen weten altijd precies wat ze willen, althans dat lijkt zo. Zo is het bij de Stier en bij de nukkige Holenbeer. Die hebben een hoog overtuigamine niveau in de kop. Overal stellig van overtuigd. Ik ben daar weleens jaloers op maar erger me er ook wel aan. Ik heb weinig overtuigamine. Het parlement zit vaak te twisten. Soit. Tatum, Musashi en Johan55 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ik begrijp het wel ' @Musashi verplichting zoals ik schreef heb ik ervaren . En het wel niet wel niet.. Bedenk je dat een maandpact een lang niet zo grote beslissing is al gelijk op het jaarpact te gaan staan. Kom op je kan het feb is maar 28 dagen ' en daarna zie je wel weer .. Tatum, Johan55 en Musashi reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Elke keer als ik uit mijn comfort zone stap heb ik de nee ja nee discussie met mezelf. Het beste werkt een heel hard NEE tegen mezelf zeggen. Dan verdwijnt die discussie voor langere tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ik ben helemaal niet blij met deze draad, ik was juist blij dat die andere twee januaridraadjes eindelijk afliepen. Waarom?? Omdat het zo rommelig wordt, omdat er al een dag-, week- en jaarpact bestaat. En omdat ik zie dat sommige forummers nu op twee draadjes aan het schrijven zijn, zo valt het toch niet meer te volgen?? De ditjes, datjes en dagdraad is daar toch al voor?? Daar kan je ook over drank praten. Die draad degradeert nu helemaal. Jammer. Ik kan dit initiatief NIET waarderen. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ben het helemaal met je eens @nancy Er is elke dag een dagdraad voor alle mogelijke gespreksonderwerpen. Een weekpact voor de iets langere afspraak. Wat voegt dit nou weer toe? Onzinnig en overbodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Als je kijkt naar dat er in dry januari in 1 mnd maar 5 blz geschreven zijn vind ik het best meevallen mbt dat de dagdraad degradeerd eigenlijk .. Johan55 en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Iedereen mag de draad volgen die hij/zij voor zichzelf belangrijk vind. Voor de ene zal het alleen de dagdraad zijn, een ander vind steun bij een draad per maand, muzieksoort, huisdier, etc. Draadjes die niet actueel zijn verdwijnen vanzelf naar beneden. Johan55 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 (bewerkt) Met zijn allen is de belangrijke doelstelling om droog en nuchter te blijven als dat voor de 1 nu ook als starter de dry februari na dry januari is kan ik dat alleen maar respecteren .. Snap dat niet ieder het prettig vind mbt een draadje ' zo heb ik niets met een weekpact . En lees ik daar ook niet in. 28 januari 2021 bewerkt door Lieke7777 Tatum en Johan55 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Je mag doen wat je wilt, maar het wordt er niet overzichtelijker op. En dat is nou eens MIJN mening. En her voegt niks toe wat je niet op een andere draad ook kan schrijven. Jammer. Verder reageer ik hier niet meer, dus wil hierop reageren, dan zul je naar de d, d en dagdraad moeten komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 28 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Vrijheid blijheid. Gelukkig kan dat op dit forum. Zolang ik niet zuip ben ik een blij mens. Zolang anderen zich gesteund voelen ook prima. Ik zal elk middel aangrijpen al moet ik 30 draadjes openen. Ik begrijp ook dat het minder overzichtelijk kan zijn als je al jaren hier leest en er een soort van gewoontes zijn ingesleten. Bereid je vast voor op dry march tot december En je kan dit draadje inderdaad gewoon negeren. Er zit toch een ongelezen berichtenknop rechtsboven. Dan kan je zo kiezen waar en wat je wil lezen. Ik lees vaak alles in verloren, vaak nachtelijke uren. Lekker slapen met een nuchter hoofd! Yana en Tatum reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 (bewerkt) Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me erger aan dit soort extra D&D draden. We hebben al een dagpact voor de wel/niet twijfelaars of beginners. Houd het klein. Het weekpact is voor mensen die een vervolgstap zetten. Dat is een pact, een commitment aan jezelf en je mede-pacters, maar daar worden geen toeters, bellen of ego's aan gekoppeld. Niemand speelt er een hoofdrol. Is de knop om, of durf je meer, dan kun je voor het jaarpact kiezen, wat eigenlijk al een onderverdeling heeft in maanden omdat Bob dat zo fijn memoreert. Maar ook hier geen huiskamer extra erbij. Dry januari is iets landelijks, dat is er hier bijgekomen. Maar om dit nu elke maand tegen te gaan komen op de D&D draad lijkt mij niet helpend. Het versnippert wat er al is. Voor nieuwkomers moet het heel verwarrend zijn lijkt me, en er haken al veel af, om redenen die we eigenlijk nooit te weten komen. Less is more, ook hier. Gun jezelf kleine stapjes. Wij zijn geen helden, waarom zo hoogdravend? We zijn mensen met allemaal bagage, die vaak al een heel traject achter de rug hebben voor we dit forum vinden. Ik gun iedereen kleine haalbare stapjes, de knop om krijgen als die stapjes werken en trouw aan jezelf blijven. We helpen allemaal elkaar daarin, er zijn hier geen sponsors, we hoeven niemand te redden. Juist de kracht van samen maar gelijkwaardigheid is de kracht van het forum. Helaas valt dit draadje niet te negeren, zoals scrollen ook amper kan zonder eerst te lezen. Kijk dus goed of je je energie hier wilt verspreiden, of dat misschien focussen en duidelijkheid voor jou helpend is. En uiteraard doen jullie wat je zelf wilt. Ook hier vrije meningsuiting. (amen♥) 28 januari 2021 bewerkt door lady jane Descartes33 en Tatum reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ik doe ook mee Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Een "the voice of Holland" draad mag wel en een droge maand mag niet? Ik zal de woorden "onzinnig, hoogdravend, toeters en bellen, ego en hoofdrollen" maar niet gebruiken. Als je geen boodschap hebt aan deze draad, schrijf hier dan niet. Dat doe ik ook niet op de "the voice of Holland" draad. Dat heeft al helemaal niets meer met alcoholvrij zijn en blijven te maken. Yana en Johan55 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 16 minuten geleden zei Tatum: een droge maand mag niet? waar lees je dit? waarom een discussie maken van meningen die jou niet bevallen Tatum? Niemand valt je aan en als jij je ergert aan The Voice draad maag je dat ook uiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2021 Ik heb helemaal geen behoefte om me te uiten over een "the voice draad". Ik open die draad niet. Ik vind het jammer dat juist jij, lady Jane, die vele jaren droog staat, commentaar hebt op hoe anderen ook droog worden en blijven. Er was vraag naar deze draadjes. Geen huiskamer, maar een plek waar je opnieuw kan vastleggen waarom je niet wil drinken en hoe je dat kan bereiken. Meer niet. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 (bewerkt) Ik zie het probleem ook niet van een maandpact draad. De dry Jan draad is nu toch vrijwel afgelopen. 29 januari 2021 bewerkt door bumperjim Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 (bewerkt) Goeie morgen! ik ben dankbaar voor een maandpact. Dit geeft me perspectief, een doel, wat ruimer dan de dagelijkse beslommeringen, ‘een hoger doel’ zo je wilt. Ik ben zelf nogal chaotisch van aard dus zie ik daar geen probleem in. Zoals Johan vind ik het leuk om steeds nieuwe dingen te ontdekken die me kunnen (blijven) helpen. fijne nuchtere dag gewenst! 29 januari 2021 bewerkt door Musashi bumperjim en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 1 minuut geleden zei Musashi: chaotisch van aardbeien Love your spell checker Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 Goeiemorgen allemaal, Ik vindt het wel fijn, zo'n draadje al heb ik zelf ook het wel/niet in mijn hoofd zitten. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 Waar héb je het over @lady jane, hoezo ego's en hoogdravend? Jouw stuk tekst komt daar dichter bij. Ik snap totaal niet waar je het over hebt, of eigenlijk, ik vind het kul, terwijl je toch zo'n leuk, lief mens bent. Eigenaardig dit. Ik vind deze draad een mooi initiatief, misschien doe ik mee, nog even een dagje over nadenken of ik dat wel waar kan/wil maken. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2021 Keep calm and carry on met het maandpact Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden