Spring naar bijdragen

Very Dry February Pact


Johan55

Aanbevolen berichten

Op 6-2-2021 om 15:15 zei Musashi:

 

Tja dan dacht ik van zetelhangen en chips gaat mijn hoofdpijn ook niet over dus heb me naar de keuken gehesen voor gezonde prepping:

- gember en Citroenthee

- posteleinsoep 

- boerenkoolchips

nu nog granaatappels leeghalen voor snackje/ ontbijt, brocolli en bloemkool raspen voor straks met vis en venkel en heb ineens ook zin in perencrumble, heb nog peren liggen zal receptje zoeken met havermout of zo, hoewel crumble me nooit goed lukt ga ik het er nog eens op wagen mss....

Voor morgen dan nog schorseneer en aardpeer maar dat zal dan wel voor morgen zijn denk ik....het prepareren bedoel ik...

En dat dus allemaal zonder wijn! als ik me dan nog niet beter voel dan weet ik het ook niet meer...

sorrie voor de spam

Als ik per ongeluk jouw boodschappen in plaats van die van mezelf geleverd krijg van AH dan heb ik denk ik een aardig probleem hier thuis, kijk eens schatjes... schorseneer met aardpeer voor bij de posteleinsoep... ik zie de hoofden al voor me:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Von:

Als ik per ongeluk jouw boodschappen in plaats van die van mezelf geleverd krijg van AH dan heb ik denk ik een aardig probleem hier thuis, kijk eens schatjes... schorseneer met aardpeer voor bij de posteleinsoep... ik zie de hoofden al voor me:D

:D jong geleerd is oud gedaan...mijn kind (3j) haar favo zijn olijven, je moet niet vragen hoe dat komt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Musashi:

:D jong geleerd is oud gedaan...mijn kind (3j) haar favo zijn olijven, je moet niet vragen hoe dat komt :D

Die van mij waren altijd wat minder 'exotisch', niet bij gebrek aan aanbod trouwens, bijna alles was bah. Goede nieuws... overheen gegroeid :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Von:

Die van mij waren altijd wat minder 'exotisch', niet bij gebrek aan aanbod trouwens, bijna alles was bah. Goede nieuws... overheen gegroeid :)

 

Olijven was ook favoriet .  Ik herinner  me dat we op een Spaanse markt liepen.   Daar boden ze overal’olijven aan  en mijn moeder zei me dan ze er geen  durfde kopen, omdat ze niet goed wist welke de goeie waren.ik zei haar simpel, laat je kleinzoons proeven, was ongeveer 4 oud.  De goeie at hij op,  we haalden wel’de pitten vooraf uit.  De andere spoor hij pijlsnel uit.  En kijken dat ze keken, zowel de marktverkopers als de mensen die eromheen stonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen gaat februari al weer richting halverwege. Voor iedereen die moeilijke momenten heeft: doorpakken. Kom naar het forum als je wilt, of zoek afleiding in een wandeling of een douche. Doe in ieder geval iets anders dan dat eerste glas inschenken. Die trek gaat echt weer weg.

Sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het prima, ik zorg er meestal voor dat er geen wijn in huis is, dan is het makkelijk niet drinken. Maar een paar dagen geleden waren we hier in Zuid-Frankrijk in een winkeltje voor streekproducten en daar kon m'n lief een lootje trekken. Je raad het al... hij won een magnum van de plaatselijke vin-de-sable :). Dus nu zit ik in de camper tegen een fles wijn aan te kijken. Affijn, ik ben blij te merken dat ik er vrij moeiteloos van af blijf. Het is belangrijk voor me dat ik me houd aan de afspraken die ik hier op het forum met mezelf en jullie maak.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Yana:

... hij won een magnum van de plaatselijke vin-de-sable :). Dus nu zit ik in de camper tegen een fles wijn aan te kijken.

een magnum nog wel, die in een camper natuurlijk erg overweldigend en imponerend over komt...

verstoppen / uit het zicht is geen optie, denk ik?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook nog 2 flessen staan van mijn laatste voorraadje voor ik stopte. Ze staan zelfs vrij hard in het zicht waar ik vaak voorbij kom. Ik zie het enerzijds als een geruststelling dat het er is voor als het echt echt echt echt echt ... nodig zou zijn en anderzijds een goede oefening voor mezelf om er aan te weerstaan, ook op moeilijke momenten...ik had ook nog een fles zuid Afrikaanse ‘groot geluk’ cadeau gekregen en ik beschouw dit nu steeds als ‘groot geluk’ dat hij er nog staat...

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...