Spring naar bijdragen

zondag 27 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei lady jane:

dat mag
maar mij shokeerde dit plaatje toevallig vandaag
en dan lees ik hier een soort van duskussie over hetzelfde onderwerp
en ja, dan helpt een foto wel degelijk ook dit is delen, dat mag ook

Voor mij shockeert een foto van megastallen voor de dieren die wij met de kerst hebben gegeten, of een foto van dieren die geruimd moeten worden omdat er weer eens een ziekte rondwaart mij meer. Het wild heeft nog een beetje een aangenaam leven kunnen leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik goed kan meedenken jopie, wat ik eigenlijk betwijfel,
dan zou je die accountant eerst kunnen polsen en/of een
mediator erbij halen als het te problematisch is voor een accountant.
Bij de Alzheimer stichting staan ook diverse tips; fam.mentor o.a.
maar misschien is je zus al als dusdanig benoemd? Geen fijne situatie,
en toch zo belangrijk om alles zo eerlijk mogelijk te regelen nu je moeder nog leeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Derde kerstdag; lekker dagje niksen en lezen. We hebben gisteren rollade gegeten; traditioneel zoals mijn moeder dat ook graag deed. Met een garnalencocktail vooraf.

Nu weer het 'normale' leven, minder snoepen, weinig vlees en geen alcohol. Proberen die kilo's die ik net zo netjes kwijt was, weer te lozen. 

Vanavond eet ik prei uit de oven, met gebakken zoete aardappel een een vegasteak. Met mayonaise, dat dan weer wel.

Vanavond verder met de true crime serie die ik aan het kijken ben. Niks geen vrede op aarde enzo... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een triest relaas @Jopie... 
Als ik het goed begrijp zijn jullie in overleg gegaan over het huis met de bedoeling het te verkopen om
a. jullie moeder te bevrijden van de zorgen voor onderhoud en beheer en 
b. voldoende financiële middelen vrij te maken zodat zij meer armslag heeft?   

bewerkt door Yvonne
letter vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopiekies dát waarbij je je jezelf overeind kunt houden. Dat mág.  Alles mag in deze denk ik. (Behalve zoals altijd mensen opzettelijk pijn doen).

Erfeniskwesties maken het lelijkste in mensen los. Bezit en het verdelen ervan ontwrichten. Laat het niet aan jou geraken. Doe dat waar jij mee kunt leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit geval begrijp ik dan níet dat jouw zus ervoor zou kiezen om twee jaar de mogelijkheid te hebben op haar schreden terug te keren, want dat maakt het alleen maar ingewikkelder. 
En blijft jouw moeder de verantwoording dragen. 
Ik begrijp ook niet dat zij het huis onder de prijs wil kopen, niet logisch, niet eerlijk. 
En dat heeft niets te maken met hebberigheid. 

Laat inderdaad een totaal onbevooroordeeld én ter zake kundig iemand dit allemaal bekijken en beoordelen @Jopie
En gaat jouw zus (ik heb zo het gevoel dat jouw moeder haar voorstellen klakkeloos volgt, maar dat is een aanname) daar niet mee akkoord dan wordt het heel heel triest. 
Blijven inderdaad de mogelijk haar handelingsonbekwaam te laten verklaren óf jullie handen er totaal van aftrekken... 

Probeer niet bang te zijn voor de afwijzing, die was er haar hele leven eigenlijk al.  
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze kanjer meld zich ook droog af

drukke dag gehad vandaag,vanochtend eerst een boot opnieuw vastgeknoopt die losgebroken was door de harde wind hier op de haven. 
die boot had overigens flinke schade opgelopen,heel gat in de zijkant geslagen. 
 

daarna een bakkie bij me ouders gedaan

en toen ik eindelijk lekker thuis op de bank lag,belde me (ex)vrouw dat de accu stuk was van haar auto,dus opzoek geweest naar een nieuwe accu en hup hup hup daarheen en gelijk verwisseld die handel. 

Nu voldaan de dag afsluiten. 

dit had allemaal niet gekund als ik zou drinken. 
 

het is fijn om gelijk klaar te kunnen staan voor anderen als ze je hulp nodig hebben. 
 

slaap lekker allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat me onmiddellijk vaccineren zodra ik de kans krijg. Mensen die zich niet willen laten testen of vaccineren die plaatsen zich wat mij betreft buiten de samenleving. En dan wel klagen als t weer lockdown is... We kunnen nog 10 keer in lockdown gaan, zonder vaccin komen we er niet vanaf zonder catastrofale schade.  

Het Pfizer vaccin is al getest op 20000 mensen. En natuurlijk zal er in 1-2 gevallen een bijwerking zijn. Het is minder gevaarlijk dan alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...